Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Middagstips (råvarer, ikke retter)

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-21, 11:20   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagstips (råvarer, ikke retter)

Og takk til alle andre også!

Dette var en nyttig tråd!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-21, 11:43   #22
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Middagstips (råvarer, ikke retter)

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Supre tips!

Et scampiene kokte eller rå?

Jeg pleier å se etter rå. Da tåler de bedre litt varmebehandling uten å bli tørre. Men noen ganger har de bare kokte, og da tar jeg dem i helt på slutten. Noen av de rå har forresten skall. Da tiner jeg og skreller før jeg bruker dem, om det da ikke er paella hvor det skal være litt "rustikt".

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-06-21, 12:18   #23
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middagstips (råvarer, ikke retter)

Jeg spiser lungemos hver uke, men det er det jo ikke alle som liker. Jeg kjøper ofte en hel høne og lager frikasse av den. Man kan lage mye annet også, men jeg blir aldri lei frikasse.
Av fisk lager jeg gjerne en tomatbasert gryte, ofte med litt bacon eller chorizo. Eller jeg lager en mer thaiinspirert wok med currypaste og kokosmelk. Ovnsbakt fisk med fløte og tomatsaus er også veldig godt. Plukkfisk er en annen favoritt, og fin restemat.

Ellers synes jeg at det å variere tilbehør og grønnsaker gjør maten mer spennende. Prøv en ny grønnsak eller tilberedningsmetode hver uke for eksempel.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-21, 12:28   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagstips (råvarer, ikke retter)

Takk for tips!

Jeg er egentlig nokså god å variere, synes jeg. Men det blir ofte av de råvarene vi har i frysen/kjøleskapet.

(Samtidig er det jo en grunn til at det er dette som blir kjøpt. Vi prøver å spise lite rødt kjøtt og mye fisk og vegetar, og det bærer jo kjøleskapet preg av.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-21, 12:40   #25
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagstips (råvarer, ikke retter)

Her har vi jo hele dyr i frysen. Ikke hele dyr da, men hele dyr delt i biter. Så vi bruker råvarer etter hva som finnes. En storfe gir typisk 80-85% kjøttdeig. Så vi spiser mye kjøttdeigbasert mat.
Resten er jo fileter med forskjellige egenskaper. Særlig suppe og grytekjøtt er jeg glad i. Kan varieres i det uendelige. Vi bruker også mye kjøttdeig av sau. Sheperdspie, kebab, etc.
kan også brukes til å lage deilige greske kjøttboller. Vi slakter også gris selv, og har ribbe betydelig oftere enn julaften (jeg ELSKER ribbe!!!!)
I år har jeg en del hele kotelett kammer jeg tenkte å prøve å helsteke.
Vi fikser litt selv, og har noe Røe og ørret i frysen, eller spiser fersk. Det er søndag og helligdags mat her. Annen fisk kjøper vi stort sett som datovare på butikken.

Så grytekjøtt, kotelettkam, ribbe, kjøttdeig av sau (ikke lam) er mine anbefalinger.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-21, 12:42   #26
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagstips (råvarer, ikke retter)

Klimamessig er vel sau og lam noe av det beste du kan velge.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-21, 13:06   #27
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middagstips (råvarer, ikke retter)

Rema har for tiden en side laks til typ 90 kr, den har vi kjøpt flere ganger. Finnes både naturell og med krydder-rub. Baker den etter anvisningen, og baker gjerne litt mye av gangen, det som ikke blir spist varmt, går i en boks i kjøleskapet og er protein til pai, salat eller andre ting for meg. Synes det er kjempegodt. Kald laks er også godt med litt aioli, pepperrotkrem osv. Spiser gjerne asian style med ris og dressing av rømme + sweet chili saus.

Remas frosne lapskausblanding har jeg veldig god erfaring med. De har vel to typer, men den billigste synes vi er best. Den koker seg veldig fint til lapskaus-konsistens uten tilsetning. Til protein bruker vi f.eks. pølser (vanlig kjøttpølse - men er veldig godt også med feks italiensk landpølse fra Grøstad gris/ Meny, eller små boller lagd av salsiccio). Meny har av og til bokser med avskjær/ skalker av spekemat, det er kjempegodt i lapskaus, eller bruk en spekepølsesnabb etter smak. Lam/ sau er også godt.

Barna her er veldig glad i mat som er ferdig tilberedt og som de bare kan «sleive opp» i en skål til et måltid eller en lunsjboks. Da er det gjerne brokkolisalat det går i. Vi lager en enkel hverdagsvariant med brokkoli, løk, rosiner og solsikkekjerner. Lagde med dressing før, nen nå like gjerne uten. Varierer den med å ha i f.eks. blomkål i tillegg. Lager også fruktsalat av og til, bare skjærer opp en haug frukt, gjerne vender i litt appelsinjuice (særlig frukt som lett blir brun - epler/ bananer) og har stående i kjøleskapet.

Fiskenuggets - fisk etter smak - gjerne sei, torsk. Skjæres i biter, vendes i mel og eggeblanding og til slutt i knust cornflakes, stekes i panne. Serveres med ris (eller chips) og dip av rømme+ sweet chilisaus. Framgangsmåte kan også brukes for kylling.

Ellers spiser vi en del indisk om dagen. Synes de sausene til Sarita er gode. Har akkurat nå en kjempegod dal linsegryte i hus, den er kjøpt ferdig med man kan bruke feks denne

https://www.matprat.no/oppskrifter/s...---linsegryte/

Pai bruker vi året rundt, men også lettvint sommermat. Det som ikke blir spist til middag, blir fort en attraktiv kvelds eller lunsj. Hender vi lager en pai eller to bare for at man kan snoke på den i kjøleskapet istedetfor brødmat. Bruker like gjerne paideigen fra Eldorado som å lage selv. Varierer litt hva slags pai, men blir ofte spinatpai.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-21, 13:14   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagstips (råvarer, ikke retter)

Floksa, det har du rett i (klima). Det er helsemessige grunner til at vi spiser lite rødt kjøtt. Ofte bare en gang i uka, og nokså små mengder.

Charlie: Takk for mange tips! Har du et bilde av den laksen? Er det den som selges oppå en treplanke, liksom?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-21, 13:15   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagstips (råvarer, ikke retter)

Googlet. Er den røkt?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-21, 13:17   #30
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middagstips (råvarer, ikke retter)

Nei, den ligger på et alu-brett. Vi drar av plasten og kjører den i ovnen. Har sett den på flere Rema på Østlandet.

Edit: Før har de hatt litt mindre pakker med fire skiver, denne er litt større og ikke skåret i skiver.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-21, 13:18   #31
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagstips (råvarer, ikke retter)

Rema1000 har frosne argentinske scampi som er fra ferskvann og derfor trolig ikke så mye miljøsvin. Selges i løsvekt.

Når det er tilbud på grillet kylling så spør boom å filoverføring å kjøperå og så skyller vi av krydderne og har låvåre egne (ofte bare pepper og masse hvitløk olje, 220 grader i 15 min og så 190 gradering 45 minutter)

Rema1000s søtpotetfries er gode.

Bra tråd!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-21, 13:45   #32
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagstips (råvarer, ikke retter)

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Nei, den ligger på et alu-brett. Vi drar av plasten og kjører den i ovnen. Har sett den på flere Rema på Østlandet.

Edit: Før har de hatt litt mindre pakker med fire skiver, denne er litt større og ikke skåret i skiver.

Takk!!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-21, 17:09   #33
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middagstips (råvarer, ikke retter)

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Rema1000 har frosne argentinske scampi som er fra ferskvann og derfor trolig ikke så mye miljøsvin. Selges i løsvekt.

Når det er tilbud på grillet kylling så spør boom å filoverføring å kjøperå og så skyller vi av krydderne og har låvåre egne (ofte bare pepper og masse hvitløk olje, 220 grader i 15 min og så 190 gradering 45 minutter)

Rema1000s søtpotetfries er gode.

Bra tråd!

Det ble jeg litt nysgjerrig på.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-21, 17:17   #34
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagstips (råvarer, ikke retter)

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Det ble jeg litt nysgjerrig på.

:dåner:

Når det er salg på grillet kylling så spør vi om å få kjøpe en rå og så skyller vi av krydderne …

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-21, 17:22   #35
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagstips (råvarer, ikke retter)

Jeg har fått kjøpe hel ukrydret kylling fra bakrommet når jeg spør i ferskvaredisken på butikken. De har bare ferdigkrydra i diskene sine. Bruker å langtidssteke i leirgryte i ovnen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-21, 17:26   #36
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagstips (råvarer, ikke retter)

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg har fått kjøpe hel ukrydret kylling fra bakrommet når jeg spør i ferskvaredisken på butikken. De har bare ferdigkrydra i diskene sine. Bruker å langtidssteke i leirgryte i ovnen.

Ja, det er det beste, men ofte har de det ikke i de butikkene vi handler i.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-21, 17:37   #37
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Middagstips (råvarer, ikke retter)

La meg slå et slag for erter, bønner og linser! Kjøp tørkede eller hermetiske på innvandrerbutikker og lag indisk dahl, ertesuppe, hummus, chili og masse annet. Vegetarmat er jo toppers!

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-21, 18:08   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagstips (råvarer, ikke retter)

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

La meg slå et slag for erter, bønner og linser! Kjøp tørkede eller hermetiske på innvandrerbutikker og lag indisk dahl, ertesuppe, hummus, chili og masse annet. Vegetarmat er jo toppers!

Enig. Jeg bruker det mye. Er ikke like flink til å bruke grønne linser/puylinser, for ungene setter lite pris på det. Men røde linser, kikerter og alle slags bønner brukes mye. Som regel erstatter jeg halve karbonadedeigen med det når jeg skal lage mat med karbonadedeig.

Jeg elsker «the stew»! Tror det er en eller annen Julie som har det på bloggen sin. Virkelig god.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-21, 18:11   #39
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middagstips (råvarer, ikke retter)

Chili sin carne er jo kjempegodt. Restaurantkjeden Le Pain Quotidien har en kjempegod en, oppskriften lå på nett før, men finner den ikke lenger. Irriterende.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-21, 22:58   #40
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagstips (råvarer, ikke retter)

Jeg bruker mye persillerot i sesong, og knutekål. Og mainepe. Særlig mainepe er godt å steke i panne. Men persillerot altså, det er digg!!
Også finnes det mye fine beter utover høsten. Polkabeter er kule. Og rødbeter til suppe.
Kraft er da en av basisråvarene jeg alltid har. Jeg koker min egen, en prosess som tar tre dager men man får kjøpt god kraft også vil jeg tro. Med en god kraft har du bade til utrolig mye digg mat!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no