Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har du kjøpt ny vaskemaskin i det siste?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-21, 20:07   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.441
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Har du kjøpt ny vaskemaskin i det siste?

Tips til hva vi skal være opptatt av?

Familie på 4 + hund som røyter tidvis mye. Det går noen maskiner med bare et sett treningsklær i I løpet av uka, så hurtigprogram eller sportsprogram er kjekt. Ellers sikkert vanlige familiebehov.

Vi måtte kjøpe ny tørketrommel for bare et par måneder siden, og jeg er sur fordi vaskemaskina nå også tar kvelden. De er bare 7 år gamle, og skulle være av god kvalitet.. Prøver å google vaskemaskin nå, men går meg litt vill i spekker.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-07-21, 21:11   #2
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.226
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du kjøpt ny vaskemaskin i det siste?

Vaskemaskinen vår er faktisk blitt hele 14,5 år nå, men den virker fortsatt. Trørketromlen er også 14 år, den er et par måneder yngre enn vaskemaskinen. Tørketromlen er tapet sammen(vannoppsamleren) og vi skrur den fra hverandre innimellom og støvsuger inni, det er nok grunnen til at den fortsatt lever. Lurer på å kjøpe kombimaskin neste gang, men lykke til med valget.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-21, 21:42   #3
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du kjøpt ny vaskemaskin i det siste?

Kjøpte en Miele w1-maskin for to år siden, siden jeg har god erfaring med Miele fra før. Husker ikke modellnummer men den kosta rundt 9K.

Den har program for sportsklær, mørke klær og ull. Alle de var viktige for meg. Kjekt at en kan fylle flytende vaskemidler i boks i selve maskina, så slipper jeg å tenke på mengde og type vaskemiddel. Unntaket er ullvask, der bruker jeg eget middel i kammeret.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-21, 22:34   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du kjøpt ny vaskemaskin i det siste?

Min Miele er ca 16 år gammel, moren min sin er ca 40. Begge er fortsatt i daglig bruk.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-21, 22:50   #5
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du kjøpt ny vaskemaskin i det siste?

X har Miele og den er vel 15 år.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-21, 23:32   #6
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du kjøpt ny vaskemaskin i det siste?

Vi kjøpte vaskemaskin for tre-fire år siden, men jeg husker ikke hva den heter. Jeg er i hvert fall fornøyd. Det vi så etter var bl.a

  • Stort nok volum til et middels sofapledd og samtidig slik at vannmengden justeres ned om det er lite tøy i maskinen (vektmåling?)
  • Godt ullvaskprogram
  • Frontåpning
  • Lett rengjøring av frontdøra
Og det er det. Den er knalle god, særlig i fht den vi hadde (1986) og den vi avfinner oss med i mellomboet.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-21, 12:00   #7
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.458
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du kjøpt ny vaskemaskin i det siste?

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Kjøpte en Miele w1-maskin for to år siden, siden jeg har god erfaring med Miele fra før. Husker ikke modellnummer men den kosta rundt 9K.

Den har program for sportsklær, mørke klær og ull. Alle de var viktige for meg. Kjekt at en kan fylle flytende vaskemidler i boks i selve maskina, så slipper jeg å tenke på mengde og type vaskemiddel. Unntaket er ullvask, der bruker jeg eget middel i kammeret.

Jeg har også en W1-maskin, fra 2016 eller noe sånt. Fornøyd. Har ikke sånn selvmedisinert, legger i pulver hver gang. Moren min kjøpte også en sånn i år. Har ikke hørt noen klager og hun er ganske kravstor. Det skal sies at hver gang jeg skal kjøpe oppvask-, vaskemaskin eller tørketrommel og vurderer noe annet enn Miele så får jeg penger av foreldrene mine til mellomlegget mellom det jeg er villig til å kjøpe for og det en Miele-variant koster Sære folk. Men jeg klager ikke.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-21, 12:37   #8
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du kjøpt ny vaskemaskin i det siste?

Jeg har en fra LG, og den er bra den, men ikke gammel nok til at jeg kan si så mye om kvaliteten. Jeg har ikke hatt noen problemer med den de fem årene jeg har hatt den ihvertfall.
Den har ikke ullprogram, men den har en "slot" for nedlastede program, så det kan man få tak i. Men jeg er ikke spesielt fornøyd med det. Klærne blir ikke vasket skikkelig.
Så hvis bra ullprogram er viktig ville jeg sjekket ut det.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-21, 12:38   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du kjøpt ny vaskemaskin i det siste?

Hurtigvask og sportsvask fungerer derimot bra.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no