Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Podcasttipstråd

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-21, 13:32   #181
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Renegates:Born in the USA. Spotify-exclisive med Barack Obama og Bruce Springsteen. Fantastisk!

Jah! Den er fin!

Jeg leste biografien til Sprinsteen (den er veldig god!), og han skriver ganske fint og klokt og med en slags, jeg vet ikke, respektfull avstand til rasespørsmål. Det er veldig interessant å høre ham og Obama snakke om det, fra hver sin synsvinkel.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-21, 19:43   #182
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Tror ikke den er nevnt før, men det er en podcast med Are Sende Osen, som heter Komgerekka, om.... komgerekka. Fortalt på en enkel og morsom måte, jeg flirer passende nok i skjegget

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-21, 20:08   #183
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.867
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Tror ikke den er nevnt før, men det er en podcast med Are Sende Osen, som heter Komgerekka, om.... komgerekka. Fortalt på en enkel og morsom måte, jeg flirer passende nok i skjegget

Ja, den er bra. Han tar seg litt kunstnerisk frihet og slenger inn mange folkelige uttrykk. Men det passer godt inn i historiene!

__________________
09 & 13
venla er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-03-21, 16:33   #184
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.549
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Har ikke lest hele tråden, men jeg har begynt å høre på podcast istedetfor musikk mens jeg trener.
Har hørt:
Tobias med Harald Eia
Ari
Lesja-saken
Solveig Kloppen om sorg
Ylva (om Vera Micaelsen)

og noen til. Noen tips til gode, fine, såre, tankefulle, morsomme podcaster jeg kan høre på?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-21, 16:42   #185
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Mellom oss - noen episoder som heter Havarikommisjonen, der det er havarerte forhold som ligger på blokka. Vi hører fra de som var i forholdet og psykologer som snakker om hva som gikk galt og hva de kunne ha gjort for å unngå det som skjedde.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-21, 17:23   #186
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.549
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Hører på Diagnose nå. Den er bra!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 09:04   #187
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Jeg er i modus for å lytte til Baneheia-relaterte ting:

  • Episode 199 i podcasten fra Tankesmien Civita, Liberal halvtime.
  • Podcast Giæver og gjengen Baneheia-saken kan bli vår tids største rettsskandale.
  • Her et opptak av en debatt rundt Baneheiasaken og hans arbeid.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 09:14   #188
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.920
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Hopper inn for å anbefale God bedring med Kaveh Rashidi, Peder Kjøs og Cecilie (av og til Else) Kåss Furuseth.

Helsespørsmål i et vidt perspektiv. Jeg synes at de passer så godt sammen og praten er god, lærerik og underholdende.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-03-21, 14:29   #189
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Mellom oss: Usagt. Flere fine historier, dette er podcast sånn jeg liker det. Historier om noe som har gjort litt inntrykk fra det virkelige liv.


Sist redigert av banana : 16-03-21 kl 15:45.
banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-21, 14:49   #190
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Så mye dere hører på!

Jeg fikk skrekken etter å ha vært innom Vanessa og co, så nå har jeg ikke turt å høre på noe annet wnn

Norsken, svensken og dansken
Aftenposten (Aftenbladet bla bla varianten, skal prøve hele nå)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-21, 17:18   #191
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.549
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Mellom oss: Usagt. Flere fine historier, dette er podcast sånn jeg liker det. Historier om noe som har gjort litt inntrykk fra det virkelige liv.


Den er veldig fin. Jeg liker også godt sånn type podcast.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-21, 17:43   #192
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Podcasttipstråd

NRK har mange fine serier under hatten Mellom oss. Jeg liker godt Havarikommisjonen og griner og smiler fint til Sorgens kapittel.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-21, 19:06   #193
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Nå er jeg så lei av kjendiser som intervjuer kjendiser, og enda mer lei av bestialske mord og grusomme historier. Er det noen som har hørt en skikkelig bra fortelling i det siste? En eller annen story, som er litt fengende? Jeg lengter etter noe a la S-Town, eller Heavyweight. Eller den om Bill Clinton. Det kan godt være en kriminalhistorie så lenge det er litt uskyldig, a la Dear John.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-21, 19:33   #194
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Jeg har hørt på You're Wrong About i det siste. De har to episoder om Tonya Harding som er veldig interessant, også skal jeg i gang med å høre de to episodene om Vanessa Williams.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-21, 20:06   #195
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Nå er jeg så lei av kjendiser som intervjuer kjendiser, og enda mer lei av bestialske mord og grusomme historier. Er det noen som har hørt en skikkelig bra fortelling i det siste? En eller annen story, som er litt fengende? Jeg lengter etter noe a la S-Town, eller Heavyweight. Eller den om Bill Clinton. Det kan godt være en kriminalhistorie så lenge det er litt uskyldig, a la Dear John.

Jeg hører på American coyote. Om en mann som litt sånn randomly begynner med menneskesmugling. As you do. har ikke hørt hele enda, men bra så langt. Snill smugler (hvertfall så langt jeg har hørt) så ikke grusomt.

Og så har jeg California City på lista, og Rabbit Hole, begge har jeg fått anbefalt .

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-21, 09:50   #196
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Nå er jeg så lei av kjendiser som intervjuer kjendiser, og enda mer lei av bestialske mord og grusomme historier. Er det noen som har hørt en skikkelig bra fortelling i det siste? En eller annen story, som er litt fengende? Jeg lengter etter noe a la S-Town, eller Heavyweight. Eller den om Bill Clinton. Det kan godt være en kriminalhistorie så lenge det er litt uskyldig, a la Dear John.

Jeg har hørt på noen episoder av Reply All i det siste, og kan anbefale:

#158 The case of the missing hit
#53 In the desert
#161 Brian vs. Brian

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-21, 11:37   #197
Majka
Kometkamerat
 
Majka sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 180
Majka er litt kulMajka er litt kul
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Wind of change likte jeg godt. Journalisten utforsker et rykte han har hørt om at CIA har skrevet Scorpion's Wind of Change.

Majka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-21, 12:00   #198
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.616
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Nå er jeg så lei av kjendiser som intervjuer kjendiser, og enda mer lei av bestialske mord og grusomme historier. Er det noen som har hørt en skikkelig bra fortelling i det siste? En eller annen story, som er litt fengende? Jeg lengter etter noe a la S-Town, eller Heavyweight. Eller den om Bill Clinton. Det kan godt være en kriminalhistorie så lenge det er litt uskyldig, a la Dear John.

The Ballad of Billy Balls! Veldig, veldig kul historie, og godt fortalt.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-21, 12:45   #199
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Tusen takk for utrolig mange gode tips! Jeg er i gang med California City nå, lover veldig bra!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-21, 22:40   #200
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Den eneste podcasten jeg har hørt på flere ganger er et innslag fra NRKs Salonghistorier 19. oktober 2016- Da Endre Ruset møtte sin store fotballhelt. Det er det andre innslaget i denne sendinga (begynner etter ca 19 min): https://radio.nrk.no/serie/salongen/...0/mktr02020816 Den er så artig og så godt fortalt.

For de som forstår nederlandsk/flamsk, en annen podcast med et lignende underliggende tema er El Tarangu. Den handler om en gammel Tour de France syklist som en dag blir ringt opp av en annen gammel Tour de France syklist og invitert på middag. Men han som inviterer har vært død nokså lenge allerede, eller har han det?

De samme nederlandsk/belgiske folka har også laget en podcast som heter Bob - som handler om den gamle damen Elisa som plutselig en dag forteller at hun hadde en kjæreste som ungdom, som het Bob, og at hun fikk et barn med Bob som ble tatt fra henne fordi hun var ung og ugift. Men døtrene hennes har aldri hørt om verken Bob eller at de har et halvsøsken, og finnes Bob egentlig, og finnes halvsøskenet? Det er en veldig vakker og vond historie (men som sagt på nederlandsk).

Begge disse to siste er virkelige historier.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no