Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-21, 22:01   #21
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Sokkelskuffer er fint hvis det går (dvs at gulvet er ordentlig vatret, men det er det vel, om det er nytt.

For min del er jeg über-opptatt av lagringsplass i små enheter, og ville absolutt hatt overskap på begge vegger. Foretrekker skap helt opp, og synes Meijse har et poeng i at veggen til venstre da også bør ha skap til tak.

Kan gjerne se litt på om det bør være f.eks. slette, hvite dører, ja. Ikke for mye glass, fordi med liten plass kan det bli behov for å fylle skapene på en ikke-estetisk måte.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-21, 22:14   #22
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Hva er den svarte greia i taket i venstre hjørne?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-21, 22:47   #23
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hva er den svarte greia i taket i venstre hjørne?

Ser ut som en dobbel spot.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-21, 23:03   #24
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

En dobbel spot, ja.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-21, 01:01   #25
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Oy! Jeg husker dette kjøkkenet fra boligsøket som jeg har på Finn Husker at jeg likte det da også

Stemmer for sjalusiskap eller hyller til kjøkkenmaskin, vannkoker, brødrister etc i hjørnet. Genialt hvis du kan få til et stikk der og sjalusiskap, for da kan du bare trekke ned skapet for rot og ha alle de duppedittene stående er - med strømuttak. Vi har et sånt hjørneskap (dog med dør da Ikea ikke hadde sjalusiskap da vi fikset kjøkken.

Jeg ville unngått glassdører på overskap. Glassdører fører til at du kan ha mindre i skapene enn med vanlige dører - for da må det liksom se pent, symmetrisk og generelt endel luft mellom tingene Been there, done that og har lært

Usikker på om det kan bli massivt med skap på begge vegger. Det må ses i tegneprogram tror jeg. Med de frontene så kan det gå. Jeg tror faktisk ikke jeg ville brutt med hvitt eller annet. Hvis mest mulig skap er målet, så ville jeg gått for samme for å unngå mer uro.

Dere er som oss antakelig - hvor mye kan stables og legges på åpne hylleflater

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-05-21, 09:16   #26
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Jeg ville hatt overskap i samme farge som veggen for at det skal oppleves minst mulig ruvende. Dette var veldig luftig og fint og ga et godt inntrykk, men jeg forstår også behovet for lagringsplass. Jeg tror det ville blitt penest med små overskap, type campingvognstil, men jeg antar det blir for lite lagringsplass for dere, og da ville jeg gått for slik som går til taket istedet. Få leverandøren til å tegne ulike forslag så er det lettere å se hvilket inntrykk det gir.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-21, 14:15   #27
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.236
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Jeg har sjalusiskap både i det venstre og høyre hjørnet hos meg, med vindu i mellom.
Det hindrer jo overskap over vasken på kjøkkenet deres, men er gode hjørne og lagringsløsninger.

Jeg har også sokkelskuffer, og de er verdt hver krone.

Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-07-21, 21:04   #28
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Update: Nå har vi snakket med HTH, og my eyes, den prisen! IKEA-skap koster altså omtrent en tredjedel. Hva sier dere, ville dere kombinert denne løsningen med hvite, matte IKEA-skap inkl. et par vitrineskap på veggen over vasken? (Lommeboka sier at dette er en utmerket idé.) Hvilke fronter ville dere i så fall hatt? Jeg har en kombinasjon av Kungsbacka matt hvit og Jutis vitrinedører med aluminiumkant på IKEA-planleggeren min, vad tycks?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-21, 21:39   #29
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.239
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Sjekket du HTH gjør det selv, de er mye rimeligere enn hth kjøkken butikkene. Jeg ville ikke kombinert vitrinedører og hvite dører i tillegg til trefarget dere allerede har. Jeg skulle valgt enten kun hvite dører eller kun vitrinedører. Fordi jeg syns det blir et for urolig uttrykk.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-21, 21:41   #30
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Jeg ville gått for HTH.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-21, 21:43   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Her har HTH nå tilbud på diverse. Sjekket om det også gjelder hos dere?

Jeg kunne godt kombinert. Har tidligere kombinert Norema med Ikea.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-21, 23:15   #32
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Jeg synes du kan ha Ikea.

Vi planlegger også en utvidelse av kjøkken i nytt hus. Regner ikke med at det blir billig akkurat. Har lyst på en sånn løsning med barkrakker, for vi kjøper dyrt spisebord, så greit at ungene kan spise litt ved benken. Hvor stor åpning er det mellom benkeplaten og høyskapene? Og synes du at det egentlig er for trangt?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-21, 23:41   #33
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.715
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg ville hatt på begge veggene. Og skap helt opp, ja. (Kjenner meg altfor godt igjen i det du skriver.)

Dette.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-21, 00:17   #34
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Ikea.

HTH er innihelvete oppskrytt og overpriset.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-21, 08:01   #35
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Det Poly sa.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-07-21, 08:24   #36
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Vi har HTH nå fordi det var det som fulgte med leiligheten. Jeg synes på ingen måte at kvaliteten er bedre. Og hvis du synes "byggetegningene" til Ikea er litt dårlige, så er det virkelig ingenting sammenlignet med HTH sine. Ikea er en drøm i forhold.

Så jeg ville gått for glatt Ikea. Og noen glasskap innimellom for å ikke gjøre det for massivt.




Men jeg eier altså overhodet ikke noe interiørgen. Jeg ser kun på funksjonalitet. Så hvis du skal ha det pent må du høre på noen andre enn meg

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-07-21, 08:30   #37
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Tror nesten det må bli sånn. Jeg har plenty av andre ting jeg heller vil bruke mellomlegget på, for å si det sånn. Jeg tror vi skal få til å få det pent også.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-21, 08:40   #38
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Jeg syns det hørtes bra ut med de ikea-skapene du foreslår.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-21, 09:31   #39
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Kjør på med Ikea!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-07-21, 12:48   #40
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskap på kjøkken, hvordan ville du gjort det?

Nå fikk jeg plutselig lyst til å kombinere med turkise høyglansdører (Järsta). Men høyglans er slitsomt, eller?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no