Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bunad på 17. mai i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-21, 10:45   #61
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Anbefaler min løsning: å kjøpe nytt liv på Finn.

Hadde L ditt gamle liv, eller hadde hun det nye?

Når det først skulle bli slik vær så er det jo greit at det var et år hvor alle arrangement uansett er avlyst.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 10:45   #62
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Anbefaler min løsning: å kjøpe nytt liv på Finn.

Det er heldigvis mulig å sy ut min, men det sitter langt inne å innse at det må gjøres

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 10:50   #63
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.851
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hadde L ditt gamle liv, eller hadde hun det nye?

Når det først skulle bli slik vær så er det jo greit at det var et år hvor alle arrangement uansett er avlyst.

Absolutt. Bare litt synd for det ene familiemedlemmet som visst elsker denne dagen. Hun hadde mitt gamle liv, men det var faktisk like trangt til henne som til meg. Heldigvis kan det også sys ut, for dette livet (som svigermor brukte i sin konfirmasjon) ble i sin tid sydd inn til meg av en streng dame som syntes "ungdommen" var altfor slapp med løstsittende bunader. Da gjenstår det "bare" å finne en stakk på Finn.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 10:54   #64
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Absolutt. Bare litt synd for det ene familiemedlemmet som visst elsker denne dagen. Hun hadde mitt gamle liv, men det var faktisk like trangt til henne som til meg. Heldigvis kan det også sys ut, for dette livet (som svigermor brukte i sin konfirmasjon) ble i sin tid sydd inn til meg av en streng dame som syntes "ungdommen" var altfor slapp med løstsittende bunader. Da gjenstår det "bare" å finne en stakk på Finn.

Ja, men også for dette familiemedlemmet er det vel bedre, når det først er slik drittvær, at det kom på årets ikke-17.mai hvor man ikke trenger å gå ut, og ikke til neste år, når hun jo skal gå i tog sammen med alle nykonfirmerte klassevenner med sine nye bunader og dresser. For da har jeg hørt det skal bli strålende.

Håper dere finner en stakk! Upraktisk å ha en på deling.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 10:56   #65
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ja, dette var tanken vår også. Å pynte oss og få litt 17.mai-stemning ute blant folk. Men været i Oslo tillot ikke det på mandag. Det var skikkelig trøstesløst vær absolutt hele dagen.

(Så Oslo-folk kunne i går tillate seg å sukke over feststemningen i Bergen på nyhetene. Jeg tviler ikke et sekund på at det hadde vært noe annerledes her hvis været hadde vært like fantastisk.)

Eldste bor i Bergen, og kunne melde at det var veldig varmt i går (og veldig mange mennesker ute). Han hadde på seg bunad for første gang, og ut i fra bildene vi fikk gjennom dagen var hele han et eneste stort glis.

Jeg tok på meg bunaden min på trass, satte meg til bords og der ble jeg sittende

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 11:20   #66
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.382
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Den kom på, selv om det ble en ganske sedat feiring, slik været ble.

(Men bergensk 17. mai-stemning tror jeg det er fysisk umulig å oppnå i Oslo, uansett, Tjorven. Altså, jeg syns barnetog på Karl Johan er magisk, og det er vi som har det ekteste toget og slottet og alt , men jeg tror rett og slett ikke det finnes en by i Norge som er bedre på høytid og fest enn det de er i Bergen. )

Ja, 17. mai i Bergen er faktisk ganske magisk! Jeg har opplevd det en gang, i like fint vær som i år, i 1994 da jeg gikk et år på NHH.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 11:35   #67
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

I Oslo brukte vi opp regnet for flere år fremover. Jeg hadde ulltøy og regntøy første del av dagen og en kjole etterpå før jeg gikk over til pysj. Ingen bunad.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 11:45   #68
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.813
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Jeg spaserte rundt i Bergen by () i Hardangerbunaden min, og smilte om kapp med solen.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 12:12   #69
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Det ble bunad til flaggheising kl 08. God i livet, trang over ryggen, men får lufta helt ned i lungene.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 12:23   #70
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Når jeg teller over tror jeg det er fem år totalt, siden 1987, da jeg fikk min første bunad (og hadde sluttet i korpset), at jeg ikke har hatt bunad på 17.mai:

1991 - 2.klasse på vgs - da var jeg så fyllesjuk at jeg ikke greide å komme meg ut av senga, før bestevenninna mi henta meg og tok meg med til fjells litt utpå ettermiddagen. Da hadde jeg turklær.

1992 - russ

1998 - feiret 17.mai i Oslo fordi jeg skulle reise på et to måneders feltopphold i fjerne strøk tidlig dagen etter, og tok derfor ikke med meg bunad.

2005 - gravid

2007 - gravid

Ellers har jeg hatt bunad alle år.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 12:25   #71
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Hadde bunaden på! Var ute og kjørte veteranbilen en tur.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 12:26   #72
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Så fine Magica!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 12:28   #73
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Så fine Magica!

ja, vi hadde jo ganske mye fint vær også!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 12:30   #74
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.851
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Flott bilde! Her er meg og frøkna - og lillebror i ny blådress fra Finn.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 96B2F50E-F51D-456A-8F3D-25E70D3C54DE.jpg (12,4 KB, 51 visninger)
__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 12:56   #75
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Veldig staselige, Bluen!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 14:15   #76
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Jeg hadde bunad 17.mai. Ikke det mest praktiske plagget i plaskregn, men jeg hadde stor paraply. Vet hva jeg ønsker meg til bursdag eventuelt jul i år - ullsjal som kan brukes over bunad!

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 15:41   #77
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Minste fikk på sin. Første gang etter konfirmasjon. Jeg gadd ikke ta på min og mellomste stilte i russedress

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 17:50   #78
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Jeg gikk med bunad, spilte utendørs i 3,5 time, bare avbrutt av litt bilkjøring mellom stedene. Bunadscape og fotsid regncape utenpå. Tror stakken trenger en runde omsorg fra noen som kan sånt, min mor, f.eks. Er plissért med bittesmå folder, de har en tendens til å bli "slappe" etter regn og fukt. Andre runde spilling ble med vanlig spilleantrekk pluss regnfrakk utenpå, gitt!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 00:12   #79
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.832
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Opprinnelig lagt inn av Bean, her.

Jeg hadde bunad 17.mai. Ikke det mest praktiske plagget i plaskregn, men jeg hadde stor paraply. Vet hva jeg ønsker meg til bursdag eventuelt jul i år - ullsjal som kan brukes over bunad!

Så du mitt? Fra Dehn. Veldig fint, mykt og praktisk. https://dehndesign.com/produkt/daisy-sjal/

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no