Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Farge grånende hår selv?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-21, 20:53   #1
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Farge grånende hår selv?

Lurer på om det er en aldeles dårlig ide å farge godt grånende hår selv? Til nå har frisøren fargestripet håret mitt, så det er igjen noe grått, men ikke så mye som det ellers ville vært. Da skal liksom etterveksten ikke bli så synlig. Men så har jeg langt, kjempetykt hår, og en runde i frisørstolen tar mange timer og er for dyrt. Og mellom hver gang jeg har råd til frisør, blir det så mye ettervekst at jeg uansett føler meg skikkelig harryshabby.
Så finnes det tips og erfaringer?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 20:56   #2
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge grånende hår selv?

Hvis du helfarger det selv, vil det jo ikke gå lang tid før etterveksten er veldig synlig da.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 21:02   #3
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge grånende hår selv?

Jeg synes det blir synlig kjempefort uansett, egentlig. Vet liksom ikke om det er verdt et par tusen++ hos frisør for å dekke etterveksten på proffmåte. Hvor ofte kan man selvfarge?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 22:30   #4
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge grånende hår selv?

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Jeg synes det blir synlig kjempefort uansett, egentlig. Vet liksom ikke om det er verdt et par tusen++ hos frisør for å dekke etterveksten på proffmåte. Hvor ofte kan man selvfarge?

ca.en gang i måneden farger jeg. Da demper jeg noe grått og lysner noe mørkblondt, sånn at fargen blir sånn midt i mellom. Det går kjapt og greit og frisøren min har gitt meg gode tips om hjemmefargingen. Jeg kjøper L’oreal-farge og kjøper i bulk når det er tilbud. Så da koster det sånn ca. 120-150 kroner i måneden.

Jeg er alt for gjerrig til å bruke sånne summer hos frisøren. Da kjøper jegheller billig farge og dyr vin.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 22:37   #5
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge grånende hår selv?

Takk, Nenne. Du er jo flott som bare det i fargen. Og jeg vil heller ha god vin enn styla hår jeg også.
Mitt hår er mye mørkere enn ditt, så jeg lurer på om det kan by på problemer. Mulig jeg må høre med frisørnabo om tips.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 23:12   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge grånende hår selv?

Kan du spørre frisøren om hvilken fargekode de bruker? Så har du noe å gå ut ifra?
Jeg farger hver 3.helg. Har mørkt hår men har lysnet gradvis og blander farge 6 med nr 7 og 7.31 som er en gylden tone. Ser stripete ut.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 07:18   #7
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farge grånende hår selv?

Jeg farger selv og synes det blir kjempebra, men må innrømme at jeg ikke er så nøye på hår. Men brunt blir det, uten griseri, og det er fort og greit og billig.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 07:42   #8
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.894
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge grånende hår selv?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg farger selv og synes det blir kjempebra, men må innrømme at jeg ikke er så nøye på hår. Men brunt blir det, uten griseri, og det er fort og greit og billig.

Samme her Jeg har hverken tid eller råd til å gå til frisøren så ofte som det er behov. Jeg farger kun etterveksten da - sånn ca hver tredje uke.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 08:27   #9
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge grånende hår selv?

Dere som både lysner, farger og alt på en gang, kan dere forklare litt nærmere?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 08:35   #10
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Farge grånende hår selv?

Rotfylling hjemme kalles det i flg. en venninne av meg som er mørk og farger selv. Jeg er blond og tar striper fire ganger i året hos frisøren. Da innbiller jeg meg at det grå ikke synes så godt (selv om jeg ser at det glinser fint i noe som ikke er striper ).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 08:38   #11
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge grånende hår selv?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Dere som både lysner, farger og alt på en gang, kan dere forklare litt nærmere?

Jeg bruker en farge som dekker grått, som er lysere enn min egen farge. For meg er det lettere å skjule det grå som dukker opp når all hårfargen er lysere enn hvis jeg har en mørkere blond farge over det hele. Jeg farger bare i hodebunnen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 08:41   #12
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge grånende hår selv?

Og i mellom hver farging finnes det sånn spray som dekker grått hår.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 08:47   #13
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge grånende hår selv?

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Og i mellom hver farging finnes det sånn spray som dekker grått hår.

Ja, men den finnes ikke i lyse nok nyanser, så den funka ikke for meg. Enda så stor tro jeg hadde på den.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 08:49   #14
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge grånende hår selv?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ja, men den finnes ikke i lyse nok nyanser, så den funka ikke for meg. Enda så stor tro jeg hadde på den.

Dumt. For det var veldig kjekt.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 09:15   #15
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge grånende hår selv?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg bruker en farge som dekker grått, som er lysere enn min egen farge. For meg er det lettere å skjule det grå som dukker opp når all hårfargen er lysere enn hvis jeg har en mørkere blond farge over det hele. Jeg farger bare i hodebunnen.

Ja, det har jeg også gjort, men det blir litt sånn bob-bob. Går du til frisøren innimellom eller er dette det eneste? Jeg kjenner også på at jeg er litt gnien, koster 2500-3000 hver gang hos frisøren og tar en liten evighet. Det funker greit å etterfarge slik en gang, men etter det blir det for langt ut til de blekede stripene.

Jeg er "lyshåret" - dvs det er jo veldig lenge siden jeg var det, men var jo det da jeg var liten, og har lys hud og blå øyne. Nå er det kommunebeige med grå striper. Og tilleggsmoment er at jeg føler meg skitten hvis jeg ikke farger håret. At håret blir fett i hodebunnen hvis det er helt ubehandlet.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 09:18   #16
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge grånende hår selv?

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Og i mellom hver farging finnes det sånn spray som dekker grått hår.

Den er min beste venn nå. Føler meg som Giuliani på en regnværsdag innimellom.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 09:25   #17
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge grånende hår selv?

Et problem med frisørfargingen er at det ser så fint ut i begynnelsen, men etter ikke veldig lenge blir håret mye mer rødlig enn det skulle. Frisøren min prøver å finne ut av hva som skjer, for det er visst bare meg, søstera mi og niesene mine som det blir såpass tydelig rødlig. -Nok en grunn til å like gjerne fikse selv, hvis jeg ikke ødelegger håret helt på det.

Takker ellers for mange gode råd her. Fortsett med innspill, hvis det er mer lurt å lære. Det spørs om jeg tør å ordne selv, altså. Får snakke med nabofrisør om hva hun ville gjort, for jeg vet hun er flink.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 09:40   #18
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Farge grånende hår selv?

Hvis du klarer å bare farge etterveksten går det nok fint. Jeg farget håret hjemme selv før, men tok hele håret hver gang, og da blir det veldig fort veldig mørkt (for mørkt for meg). Nå spanderer jeg på meg farge hos frisøren hver 6 uke, og så bruker jeg spray rett før jeg skal farge det igjen dersom det er nødvendig.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 09:48   #19
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Farge grånende hår selv?

Det er ikke helt det du spør om, men har du vurdert om det er nødvendig å dekke de grå hårene? Kanskje det er helt greit at de er der?

Jeg har farget håret i mange år (de første grå dukka opp dag jeg var 18), og har for et par år siden gått over til å ha min naturlige salt/pepper farge. Det var en litt kjip overgang, men gammel moro i tuppene, og grå ettervekst. Jeg elsker å være ferdig med hårfaring. Jeg synes det grå gir et vakkert spill til håret, og jeg digger at jeg slipper både tid og penger i frisørstolen.

Det kan hende det ikke er noe for deg, men jeg vil oppfordre deg til å tenke grundig gjennom hva det innebærer på lang sikt om du nå velger å starte med farging.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 09:52   #20
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge grånende hår selv?

Jeg brukte blonderingsspray med ok resultat før, da jeg hadde kort hår. Men det sliter voldsomt på håret, nå har jeg halvlangt hår, da har jeg sluttet med på oppdrag fra frisøren.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no