Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Sommerfoten 2021

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-21, 23:56   #1
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Spørsmål

Sommerfoten 2021

Er ute etter kjappe og gode tips for litt finere føtter til sandalene. Hvilke produkter fungerer, og for kjapt får man resultater? Til hæler, neglebånd osv.

Har prøvd babyfoot tidligere, men det tar tid og blir mye søl med hud som faller av. Neglelakk i fin farge har jeg allerede på. Jeg må kunne fikse det selv siden ingen får ta på føttene mine.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-21, 23:59   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerfoten 2021

Jeg pleier unne meg en time hos fotpleier.
I år gidder jeg ikke, det blir sikkert en sommer med tursko og støvler. Men en gang, når jeg kan reise til det landet som heter Syden igjen, da... :drømmer:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 00:07   #3
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sommerfoten 2021

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg pleier unne meg en time hos fotpleier.
I år gidder jeg ikke, det blir sikkert en sommer med tursko og støvler. Men en gang, når jeg kan reise til det landet som heter Syden igjen, da... :drømmer:

Går det an å øve seg på å tåle fotbehandling? Prøvde en gang for mange år siden og det var helt forferdelig for en som er så kilen under beina.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 00:11   #4
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.401
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerfoten 2021

God fotkrem (Scholl) og skikkelig filing når huden er fuktig.

Jeg slurver med dette og har bare fine føtter en uke før det sklir ut.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 09:08   #5
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.427
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sommerfoten 2021

Ingen gode tips. Jeg løp til pedikyr på torsdag da finværet kom. Ja, det kiler, men det er jo fort overstått for lakking er vel ikke problemet vil jeg tro. Jeg tar shellack på tærne og det holder seg så fint lenge.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 09:18   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.971
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerfoten 2021

Baby foot er overraskende effektivt, men i noen få dager så "flasser" føttene dine noe veldig. Men med litt skrubb så blir det bra, og føttene blir virkelig mye mykere.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 09:21   #7
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sommerfoten 2021

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Ingen gode tips. Jeg løp til pedikyr på torsdag da finværet kom. Ja, det kiler, men det er jo fort overstått for lakking er vel ikke problemet vil jeg tro. Jeg tar shellack på tærne og det holder seg så fint lenge.

Lakken får jeg til sånn noenlunde- så lenge jeg klarer å holde meg i ro lenge nok til ar den tørker.
Noterer meg fotfil og ny fotkrem på handlelista.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 09:21   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerfoten 2021

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

God fotkrem (Scholl) og skikkelig filing når huden er fuktig.

Jeg bruker Scholl fotkrem for sprukne hæler til tross for at jeg stort sett ikke har det. På med krem på kvelden så den står på nattbordet. Filing av føttene fungerer best på tørre føtter for meg.

Jeg unner meg fotbehandling noen ganger på våren og det er fantastisk. Det at de fjerner død hud rundt neglene (ikke for at det synes så mye, men den som er der) gjør føttene mye freshere også.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 10:41   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerfoten 2021

Jeg har brukt baby foot for første gang i år - den funket bra, men utrolig kvalmt å ta av seg sokkene etter en dag i noen dager. Scholl fotkrem for sprukne hæler bruker jeg og på sommeren. Jeg har ikke særlig hard hud på hælene, men likevel. For meg er det å f.eks file av hud på føttene så vanskelig å forholde seg til, at jeg kjenner på ubehag bare av å skrive om det - så jeg må jobbe litt forebyggende, tenker jeg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 10:45   #10
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerfoten 2021

Unn deg en time hos fotterapeut, og smør med en fet krem om kvelden før du legger deg, på sengekanten, så du ikke seiler på glatt gulv med fete kremete føtter.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 10:58   #11
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sommerfoten 2021

Jeg sverger til Baby foot en gang i blant og vedlikehold med fotfil (på tørre føtter) og jevnlig bruk av Scholl for sprukne hæler

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 11:13   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerfoten 2021

Jeg bruker ansiktsskrubb eller kroppsskrubb på føttene jevnlig gjennom hele året når jeg dusjer så føttene mine er alltid klar for å vises frem. Smører på krem også.
Filer litt på hælene en sjelden gang men har ikke hard hud.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 11:23   #13
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerfoten 2021

Som et resultat av denne tråden har jeg nå smørt på fet krem og tatt sokkene på igjen.

Greit med multitasking på hjemmekontor.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 11:26   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.535
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerfoten 2021

Må man bruke sokker etter at man har brukt babyfoot? Jeg har i flere år tenkt at jeg skal prøve, men aldri rotet meg til det, tenkte i starten av tråden at i ÅR skal jeg søren meg gjøre det .

Men jeg har mer eller mindre sluttet med sokker for sesongen. Jeg hadde sokker i går, delvis nettop ppga ustelte føtter, og dessuten sikkerhet om været, tåke på morgenen varte langt utover dagen, men jeg KOKER jo i sokker og luftige joggesko, jeg går helst uten sokker, barbent eller med sanadaler eller de samme joggeskoene evt, nå fremover. (Jeg finner frem sokker når det er 10 grader og regn selv i juli altså, det er ikke prinsippielt at jeg ikke bruker dem)

Sitter nå stort sett bare på hjemmekontor, men ser for meg at den flassingen uten sokker kanskje ikke er digg?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 11:42   #15
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerfoten 2021

Sitter nå på hjemmekontor med føttene i fotbad under pulten. Sitter 1/2 time, så går jeg ned på badet og filer godt og smører med fet krem. Og lister med på tærne opp på hjemmekontor igjen sånn at kremen kan få trekke inn og godgjøre seg ordentlig uten at jeg trenger å bli utålmodig på å vente siden jeg allikevel jobber. Under pulten behandling funker fint. Jeg bruker den Propolis kremen fra Forever Living på føttene og scholl for hærsprekker.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 12:47   #16
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.401
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerfoten 2021

Jeg har tjukke lag med hard hud på stortåa og rundt hallux vallux. Den fjernes best når huden er bløt, burde vel egentlig ha brukt skrape og kniv.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 12:51   #17
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerfoten 2021

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Må man bruke sokker etter at man har brukt babyfoot? Jeg har i flere år tenkt at jeg skal prøve, men aldri rotet meg til det, tenkte i starten av tråden at i ÅR skal jeg søren meg gjøre det .

Man ikke, men det er virkelig enorme mengder hud som løsner - så for meg var det helt utenkelig å gå uten sokker i noen dager. Jeg går normalt sett alltid barfot hjemme, men den uken hvor flassingen var på sitt verste, brukte jeg sokker døgnet rundt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 13:06   #18
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerfoten 2021

Jeg synes babyfoot funker bra, men de første dagene etter at huden har falt av, føles det som om jeg går på lego konstant. Og jeg bruker også sokker døgnet rundt, selv når jeg sover, den uka huden faller av. Men jeg hater virkelig å være barfot, så for meg er det ikke noe tap.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 13:20   #19
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sommerfoten 2021

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Man ikke, men det er virkelig enorme mengder hud som løsner - så for meg var det helt utenkelig å gå uten sokker i noen dager. Jeg går normalt sett alltid barfot hjemme, men den uken hvor flassingen var på sitt verste, brukte jeg sokker døgnet rundt.


Samme her ja, I tillegg så passer jeg på å gni/"skrubbe" føttene mest mulig med et håndkle etter dusjing sånn at en del av den flassende huden forsvinner

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 14:02   #20
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerfoten 2021

En ting som jeg glemte å skrive. Jeg prøver å huske å skrubbe med tørr klut (eller slik hanske som er litt ru) på føttene når jeg dusjer. Det hjelper egentlig veldig mye om man gjør det hver dag.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no