Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Storm og sønn skal (kanskje) male rom

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-21, 12:42   #21
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storm og sønn skal (kanskje) male rom

Oi, her var det mange nyttige tips, tusen takk! Dere er helt gull altså!

Det er bare to år siden rommene ble malt, så derfor er planen å ikke ta listene eller tak, de ble tatt da. Og tror ikke det blir veldig behov for sparkling heller, for det er bare akkurat hengt opp et par bilder på det ene rommet.

Shit, skal jeg virkelig gå i gang med det her nå. Jeg føler dere har «got my back», så nå tror jeg kanskje jeg tør. Veldig oppløftende å høre Timar som også bare gøyv løs!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-21, 12:44   #22
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storm og sønn skal (kanskje) male rom

Hvis veggene er pene og du ikke skal sparkle mye, så er ikke dette mye stress, altså.

Jeg tror videoen viser hvordan du tar av bryterne.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-21, 12:52   #23
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storm og sønn skal (kanskje) male rom

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvis veggene er pene og du ikke skal sparkle mye, så er ikke dette mye stress, altså.

Jeg tror videoen viser hvordan du tar av bryterne.

Så gjennom hele, men så ikke det? Men han har kanskje flere videoer, skal se om jeg finner det.

Tjorven, jo, helt klart tenåringsarbeid! Men han må jo læres opp da, så det blir pent. Så vi får gjøre det sammen første gangen.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-21, 13:37   #24
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Storm og sønn skal (kanskje) male rom

Jeg har akkurat malt et rom og plagdes med lysbryteren, og jeg fant kjapt instrukser da jeg googlet. Det var veldig enkelt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-21, 14:10   #25
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storm og sønn skal (kanskje) male rom

Maling er en utrolig effektiv måte å få veldig endring - det er helt klart overkommelig, altså! - veldig overkommelig! - Heier på dere

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-21, 14:19   #26
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storm og sønn skal (kanskje) male rom

Takk for heiing! Jeg kjenner trua kommer sigende gradvis!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-21, 17:04   #27
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storm og sønn skal (kanskje) male rom

Men mal før du flytter inn, lettest å male tomt rom. Dessuten bør du ikke legge deg i nymalt rom, så du må uansett sove et annet sted i leiligheta første natta.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-21, 17:18   #28
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storm og sønn skal (kanskje) male rom

Hva er best å vaske vegger med?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-21, 17:25   #29
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Storm og sønn skal (kanskje) male rom

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Veldig oppløftende å høre Timar som også bare gøyv løs!

Jeg er veldig mye bedre på å gjøre sånn på impuls enn planlagt. Skal jeg planlegge ting så virker de plutselig mye mer uoverkommelige og så bruker jeg masse krefter på å tenke på det som må gjøres. Just do it!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-21, 17:30   #30
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Storm og sønn skal (kanskje) male rom

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Hva er best å vaske vegger med?

Salmiakkvann er fettløsende og passer godt til sånn malingsvask. Ikke utenkelig at det finnes et dyrt spesialmiddel, som til utvendig husvask, men det er ikke nødvendig.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-21, 18:21   #31
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storm og sønn skal (kanskje) male rom

Jeg vaska ikke spesielt mye da jeg malte soverom sist. Lite brukt gjesterom/roterom. Vil vaske veldig grundigere hvis jeg skal male kjøkkenet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-21, 18:47   #32
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Storm og sønn skal (kanskje) male rom

Jeg synes det er lettere å få det fint ved lister og karmer ved å IKKE bruke maskeringstape. Må bare være nøye og rolig. Jeg har aldri fått det fint med maskeringstape, malingen lurer seg innunder uansett hvilken type jeg bruker og hvor hardt jeg fester den.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-21, 07:46   #33
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Storm og sønn skal (kanskje) male rom

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg synes det er lettere å få det fint ved lister og karmer ved å IKKE bruke maskeringstape. Må bare være nøye og rolig. Jeg har aldri fått det fint med maskeringstape, malingen lurer seg innunder uansett hvilken type jeg bruker og hvor hardt jeg fester den.

Jeg synes det blir best hvis jeg får lirket maskeringstapen innunder kanten på lista og brettet den rundt. Gjør det samme på lysbrytere, i stedet for å demontere dem. Det er ikke alltid det lar seg gjøres, men som regel er det en liten glipe.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-21, 17:34   #34
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storm og sønn skal (kanskje) male rom

Nå har jeg kjøpt maling og alt nødvendig utstyr. Kjøpte en sånn malefilt som Kaija nevner. Supermatt farge (Lady Pure Color). Nå er planen å rydde bort møbler og vaske vegger lørdag. Dekke til søndag og kanskje vi rekker første strøket? Og så siste strøket mandag.

Fargen er Hule (https://lady.inspirasjonsblogg.jotun...il-soverommet/). Lite rom, så det blir en liten hule, men liker mørke farger på soverommet.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-21, 20:37   #35
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storm og sønn skal (kanskje) male rom

Dette blir så bra! Rop ut hvis du trenger moralsk støtte, eller finner ut at du mangler noe. Vi har diverse.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-21, 22:52   #36
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storm og sønn skal (kanskje) male rom

Det er egentlig veldig greit å male et rom, bare man er nøye med forarbeidet. Jeg er ikke så god på pirkearbeid, så jeg er enig i at det er lurt å lirke maskeringstapen under lister, og ta av lysbrytere (om mulig).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-21, 23:02   #37
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storm og sønn skal (kanskje) male rom

Jeg så et maletriks på tiltok, for å få der pent med maskeringen. Si du maskerer en hvit list. Masker listen. Mal skjøten mellom maskering og vegg hvit. Så maler du.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-21, 10:18   #38
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storm og sønn skal (kanskje) male rom

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dette blir så bra! Rop ut hvis du trenger moralsk støtte, eller finner ut at du mangler noe. Vi har diverse.

Tusen takk! Det er faktisk ganske beroligende å vite, at det finnes kompetent hjelp i nærheten om det blir krise. Lakket neglene i går og det økte nervøsiteten for malingsprosjektet, for det er jo fanken ikke lett å male jevnt og pent.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-21, 11:50   #39
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Storm og sønn skal (kanskje) male rom

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Tusen takk! Det er faktisk ganske beroligende å vite, at det finnes kompetent hjelp i nærheten om det blir krise. Lakket neglene i går og det økte nervøsiteten for malingsprosjektet, for det er jo fanken ikke lett å male jevnt og pent.


Det er mye lettere å male en vegg enn å lakkere negler.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-21, 13:21   #40
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storm og sønn skal (kanskje) male rom

Dra penselen fra tak mot gulv og så fra gulv fra tak (eller motsatt) og når du fjerner penselen fra veggen så letter du sakte på den, mens du beveger den, så at det ikke blir en stripe etter penselen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no