Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lei av å være trett, endring i kosthold?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-19, 11:17   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.205
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lei av å være trett, endring i kosthold?

Du spiser åpenbart altfor lite grønnsaker, så der har du nok mye å gå på.

Man kan oppleve plager dersom man er i nedre del av normalområdet på jern og d-vitamin.

Så jeg ville begynt med tran og kanskje med et "enkelt" jerntilskudd som Floradix (gir ikke vondt i magen). Og multivitamin til du har fått i gang gode vaner med grønnsaker.

I tillegg: Veldig mange norske kvinner mangler jod, det er et folkehelseproblem, sier helsemyndighetene. Det skaper mange problemer, blant annet påvirker det stoffskiftet. Jeg testet her: https://www.melk.no/jodkalkulator/?g...SAAEgJvZvD_BwE og begynte med tilskudd. Stoffskiftet gikk fra helt i grenseland til lavt, til tipp-topp, og det er vidunderlig å ikke føle at man blir truffet av et tog hver gang vekkerklokka ringer.

Jeg har levd noen perioder på lavkarbo, altså helt i ketose. Det har fordeler og ulemper. Ulempene er at det er så fordømt upraktisk, særlig når man vil leve "normalt" og spise normale måltider med familien. Fordelene er: Stabil vekt (eller vektnedgang, om man har litt til overs. Jeg går ikke ned når jeg har nådd matchvekt, og det er jo fint). MYE bedre søvn. Mindre fysing. Mer stabilt humør. Mer energi. Mindre vann i kroppen. Mindre oppblåst. Flat mage hele dagen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-19, 17:06   #2
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Lei av å være trett, endring i kosthold?

Jeg synes det ser ut som om du får i deg litt lite mat også. Hva med kveldsmåltid?

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-19, 16:13   #3
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.504
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lei av å være trett, endring i kosthold?

Håper du oppdaterer her når du får prøvd deg litt frem. Jeg har også mye problemer med trøtthet / smerter. Tror ikke det er direkte releatert til kostholdet, men mer mot en kronisk sykdom. Trening har hjulpet mye på en del smerter, men trettheten er vanskelig. Spiser veldig variert, men ingen dietter over lengre tid (spiser feks vegetar, men bare enkelte dager). Håper du finner noe som hjelper!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-19, 17:22   #4
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.340
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Lei av å være trett, endring i kosthold?

Energien min kom tilbake da jeg:

1. Endret kosthold til å spise "grovkarbo" (har kuttet raske karbohydrater)
2. Startet med masse grønnsaker og noe frukt
3. Fikk kontinuitet i treningen
4. Begynte å legge meg og stå opp til samme tid, både hverdag og helg.

Tenker at du kanskje burde kutte ned på brødet, og få inn mer proteiner i kostholdet ditt.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no