Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor får jeg kjøpt rosarussklær?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-11, 12:54   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.329
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt rosarussklær?

Skal de gjøre alle småguttene homofile?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 13:06   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.618
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt rosarussklær?

I barnehagen der Sjefen har fått plass, vet jeg de har rosaruss, og de har en del opplegg sammen med videregående-russen. Jeg synes det er flott; de små ser opp til de store, og de store får gjøre noe med mening i løpet av russetiden. Ser også at de små virkelig har det artig. Så lenge det ikke blir kjøpepress, ser jeg ikke problemet.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 13:20   #3
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt rosarussklær?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Så lenge det ikke blir kjøpepress, ser jeg ikke problemet.

Det er ikke helt usannsynlig at flere og flere barnehager vil feire rosarusser. Det er jo så "morsomt". Barnehagen kjøper inn luer, lager kort osv. Så finner kanskje noen foreldre ut at det er jo enklere/finere med kjøpte klær enn hjemmlagde rosa, og så er vi igang.

Jeg brukte mer penger på russestæsj enn broren min som er seks år eldre. Nå (noen tiår senere) har det blitt en storindustri. Det er folk som har økonomiske interesser i at mange tusen barnehagebarn får bli rosaruss. Så spørs det om barnhagene og foreldrene står imot markedsføringen.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 19:47   #4
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt rosarussklær?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Det er ikke helt usannsynlig at flere og flere barnehager vil feire rosarusser. Det er jo så "morsomt". Barnehagen kjøper inn luer, lager kort osv. Så finner kanskje noen foreldre ut at det er jo enklere/finere med kjøpte klær enn hjemmlagde rosa, og så er vi igang.

Jeg brukte mer penger på russestæsj enn broren min som er seks år eldre. Nå (noen tiår senere) har det blitt en storindustri. Det er folk som har økonomiske interesser i at mange tusen barnehagebarn får bli rosaruss. Så spørs det om barnhagene og foreldrene står imot markedsføringen.

Dette er ikke noe som er helt nytt nå altså, har eksistert i mange år. Storesøster på 13 år var rosaruss og det var ikke nytt da heller....Tror bare det er litt varierende hvilke kommuner/barnehager som praktiserer dette. Det er rosaruss i kommunen her vi bor, men ikke i barnehagen som lillesøster gikk.

Synes det er helt greit, så lenge det ikke blir kjøpepress som følge av at barnehagene leverer ut bestillingskjema på klær og utstyr.

Og om noen foreldre kjøper "riktige" rosaruss klær, noen bruker en rosa genser og bukse som de allerede har, mens andre igjen kun har rosaruss lue på ungen, så skjønner jeg ikke at det er noe stort problem.

Det blir vel nesten som karneval i barnehagen, noen kommer i kjøpt mens andre kommer i hjemmelaget. Og karneval fører vel like mye til kjøpepress mener nå jeg, all den tid ikke alle foreldre er kyndige sydamer/menn .


Men gosj....den isspisinga i rundkjøringa, den var drøy synes jeg. Ble stresset av å se ungene som hoppet og spratt rundt der med tungtrafikk kjørende forbi .


Sist redigert av Liljekonvall : 13-05-11 kl 20:00.
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 13:07   #5
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt rosarussklær?

Jeg ser DEFINITIVT et problem med at babyrussen aper etter videregåenderussen. Å spise lunsj i en rundkjøring er helt absurd, og det strider imot alt jeg prøver å lære mine barn om trafikken.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 13:12   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.618
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt rosarussklær?

Ja, det er jeg enig i, sånt skjer ikke her heldigvis.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 13:23   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt rosarussklær?

Lunsj i rundkjøring syns jeg ikke er litt gøy en gang.

I vår barnehage kjøpte de solskjermer som barna fikk navnet sitt på, med en lang snor med smågodt i. De ble døpt og hadde laget sine egne russekort. En sånn type feiring syns jeg er helt OK. Roserussklær; not so much.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 20:00   #8
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt rosarussklær?

For meg blir innkjøp av russeklær litt som å kjøpe dritdyrt tøy til babyer, liksom. Ungene som kommer i H&M-klær er like påkledd som de som kommer i 1000 kr klær fra et eller annet sted.

Folk går overboard uansett hva det gjelder...

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no