Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020 #2

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-20, 23:54   #401
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.787
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Vi fikk menyene i dag og heldigvis var det en hovedrett som jeg tror konfirmanten vil sette pris på. Og jeg lurer på å kutte ut dessert i den trerettersen. Vi da betale kaketillegg, men det er likevel billigere enn desserten. Eller så må vi ha dessert, men færre kaker.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-20, 07:46   #402
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.773
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Her i Bergen har de redusert antall gjester i private samlinger fra 20 til 10. Mange lokaler er også stengt så jeg synes synd på de som skal ha konfirmasjon nå.
Så glad for at vi fikk gjennomført vår på en Ok måte.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-20, 08:20   #403
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.014
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

10 hadde blitt stusselig her ja.

Tror muligens jeg hadde droppet dessert, Karamell.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-20, 08:25   #404
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.428
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Hadde også droppet dessert, Karamell.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-20, 10:15   #405
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Vi skal ha buffé. Lager selv. Rundt 45 gjester. Stort lokale. Men hvordan løser vi best at folk forsyner seg? At alle har eget bestikk til å forsyne seg?
Ingen allergier så behøver ikke tenke på at de drar med seg fra rett til rett.
Har ikke kjøkkenhjelp så vanskelig å få noen til å forsyne gjestene.
Lage småbord slik at hver kohort har sitt eget koldtbord?
Noen som har lure løsninger?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-20, 10:21   #406
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.002
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Vi vingler videre. Nå gjør vi et forsøk på å arrangere konfirmasjon den 17. oktober og leie oss inn på et hotell hvor de har enten buffet eller middag, men hvor vi kan ta med egne kaker.

Besteforeldrene har bekreftet at de stiller, og jeg har nå spurt alle onkler og tanter slik at vi får en indikasjon på hvor mange vi blir og hvor stort lokale vi trenger. (Jeg antar vi blir ca 30, men hvis alle skulle finne på å komme så blir vi nærmere 45. Jeg tror ikke det er så mange andre enn bestefar som kommer nordfra.)

Er det noen som er ferdige som har en liste over ting man må gjøre?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-20, 10:29   #407
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.014
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Floksa: vi satte antibac på hver ende og bad gjestene bruke det før de forsynte seg.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-20, 10:49   #408
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Vi satte også antibac på hver ende og hadde mat på flere stasjoner. I tillegg gikk vi over serveringsbestikket med kluter med sprit med jevne mellomrom.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-20, 12:35   #409
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.428
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi vingler videre. Nå gjør vi et forsøk på å arrangere konfirmasjon den 17. oktober og leie oss inn på et hotell hvor de har enten buffet eller middag, men hvor vi kan ta med egne kaker.

Besteforeldrene har bekreftet at de stiller, og jeg har nå spurt alle onkler og tanter slik at vi får en indikasjon på hvor mange vi blir og hvor stort lokale vi trenger. (Jeg antar vi blir ca 30, men hvis alle skulle finne på å komme så blir vi nærmere 45. Jeg tror ikke det er så mange andre enn bestefar som kommer nordfra.)

Er det noen som er ferdige som har en liste over ting man må gjøre?

Invitasjoner
Må dere ha blomster eller ordner hotellet?
Duker?
Bordkort?
Outsource kaker
Tale til konfirmant
Sang?
Underholdning (du kjenner familien best; vi hadde ikke)
Penklær til alle
Gave til konfirmant

Min liste var mye lenger, men vi hadde det hjemme så da måtte hus ryddes og vaskes osv.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-20, 12:41   #410
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.484
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vi skal ha buffé. Lager selv. Rundt 45 gjester. Stort lokale. Men hvordan løser vi best at folk forsyner seg? At alle har eget bestikk til å forsyne seg?
Ingen allergier så behøver ikke tenke på at de drar med seg fra rett til rett.
Har ikke kjøkkenhjelp så vanskelig å få noen til å forsyne gjestene.
Lage småbord slik at hver kohort har sitt eget koldtbord?
Noen som har lure løsninger?

-Alle tar i bestikket med en serviett?
-Alle spriter hender før de forsyner seg, for hver runde?
-Engangshansker på hver kuvert, som man tar på hver gang man forsyner seg?
-Hvert (kohortvise) småbord forsyner seg om gangen, og at en (du?) mellom hvert bord går over serveringsbestikket med en fille med overflatesprit?

Jeg tror jeg ville valgt alternativ 2, dvs sette fram sprit og oppfordre til at alle spriter hender for hver runde de forsyner seg, og i tillegg gå over bestikket med overflatesprit med jevne mellomrom.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-20, 19:56   #411
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.686
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi fikk menyene i dag og heldigvis var det en hovedrett som jeg tror konfirmanten vil sette pris på. Og jeg lurer på å kutte ut dessert i den trerettersen. Vi da betale kaketillegg, men det er likevel billigere enn desserten. Eller så må vi ha dessert, men færre kaker.

Jeg har landet på å ha noe form for forett ( av typen ost, skinke og brød) og ha kakebord, men kanskje ha noe «dessertrelatert» i tillegg til kakene.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-20, 20:24   #412
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.484
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Jeg får en bolle med tiramisu av en kollega, som blir stående på kakebordet. Også blir det moltekrem til krumkakene, og jeg lager en Pavlova. I tillegg til en hel del andre kaker. Det får være "dessertaktig" nok. Så jeg hadde også avbestilt desserten fra en evt treretters.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 09:12   #413
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.787
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg har landet på å ha noe form for forett ( av typen ost, skinke og brød) og ha kakebord, men kanskje ha noe «dessertrelatert» i tillegg til kakene.

Vi må ha forrett og hovedrett og enten desserte eller betale desserttillegg. Konfirmanten vil ha desserten for det var brownie med i s som ett av valgene. Da skipper vi å bake en sjokoladeaktig kake heller.

og mulig 10 er stusselig ... men vi er 13 i familien totalt inkludert alle (kjæresten til 18-åringen er inkludert), men regner ikke med at vi skal ha det stusselig likevel.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.



Sist redigert av Karamell : 11-09-20 kl 09:25.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 09:13   #414
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.002
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Vel, det finnes hoteller som har plass til oss. Jeg har fått inn flere "tilbud" i dag. Det koster en del, men da tenker jeg at vi bare for overkommelig mye arbeid også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 09:18   #415
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.002
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi må ha forrett og hovedrett og enten desserte eller betale desserttillegg. Konfirmanten vil ha desserten for det var brownie med i s som ett av valgene. Da skipper vi å bake en sjokoladeaktig kake heller.

og mulig 10 er stusselig ... men vi er 13 i familien totalt inkludert alle, men regner ikke med at vi skal ha det stusselig likevel.

Man har den familien man har. Mine unger har 7 besteforeldre, 11 onkler/tanter og 13 søskenbarn. Det blir folksomt av slikt. Men når vi er så mange så får de fleste et litt løselig forhold til oppmøte, så vi aner ikke egentlig hvor mange som kommer. (Ikke synes de at det er så viktig å gi svar heller. )

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 12:10   #416
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av My, her.

-Alle tar i bestikket med en serviett?
-Alle spriter hender før de forsyner seg, for hver runde?
-Engangshansker på hver kuvert, som man tar på hver gang man forsyner seg?
-Hvert (kohortvise) småbord forsyner seg om gangen, og at en (du?) mellom hvert bord går over serveringsbestikket med en fille med overflatesprit?

Jeg tror jeg ville valgt alternativ 2, dvs sette fram sprit og oppfordre til at alle spriter hender for hver runde de forsyner seg, og i tillegg gå over bestikket med overflatesprit med jevne mellomrom.

Det høres overkommelig ut ja.
Alle spriter hender også kan de forsyne seg kohortvis.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 13:31   #417
Cabrel
Aktiv
 
Cabrel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 230
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.


og mulig 10 er stusselig ... men vi er 13 i familien totalt inkludert alle (kjæresten til 18-åringen er inkludert), men regner ikke med at vi skal ha det stusselig likevel.


Vi feiret med 6 besteforeldre (et besteforeldrepar kunne ikke komme pga reise/risiko) og det var så absolutt ikke stusselig. Det ble høytidelig og fint, med taler og fine ord - og god stemning rundt bordet. Konfirmanten var kjempefornøyd med dagen, selv om det ikke ble selskapet med ca 50 gjester som var opprinnelig plan.

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 15:16   #418
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.859
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Prøver å lande her. Har hatt fri i går og i dag for har bakt alle kakene og vi holder på med sanger, video og tale.
Får komme inn på lokalet klokka 16 så drar dit straks for å rigge til. Puh.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 15:21   #419
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.484
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Lykke til Gina! Håper den unge mannen får en fantastisk dag!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 17:39   #420
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.428
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Ha en flott feiring, Gina!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no