Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Merkelapper til klær

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-11, 18:07   #41
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Merkelapper til klær

Etter nok en mail til presis.no fikk jeg raskt svar og lappene i posten i dag. Jeg har ved to andre anledninger opplevd å måtte purre på dem. Men uansett så er det de aller beste lappene. Betaling skjer også via faktura så de prøver jo ikke å lure meg på noen måte.
Jeg hater lapper man stryker på, jeg er totalt tilbakestående på det området så disse lappene er gull verd.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 19:38   #42
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Merkelapper til klær

Eg har bestilt klistermerker med navn frå www.labeldaddy.com, og håpar dei er bra...

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 20:45   #43
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Merkelapper til klær

Liten avsporing, men...

Ser mange sier det holder med fornavn i barnehage, og det gjør det jo til barnehagen sitt formål. Men jeg tenker det er greit med et telefonnummer også. Da kan potensielle finnere av et bortløpt bar på kjøpesenter enkelt kikke jakken eller nakken på skjorta, så finner de telefonnummer til mor og far. På ferie eller større utflukter bruker man jo gjerne armbånd med telefonnummer eller skriver med tusj på hånda til ungen, men sånn i det daglige gidder man jo ikke det.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 20:46   #44
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merkelapper til klær

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Noen som har prøvd dette? Hvis det virker i praksis må det jo være fantastisk enkelt og greit.

Ja det er fantastisk. Man stempler, og ferdig med det. Jeg bestilte mine fra Navnestempel.no

__________________
05
Hondacrv er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 20:49   #45
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Merkelapper til klær

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Noen som har prøvd dette? Hvis det virker i praksis må det jo være fantastisk enkelt og greit.

Jeg bestilte fra dem i dag. Skal oppdatere når jeg har prøvd det litt. Ulempen jeg ser nå er at det ikke fungerer så godt på mørke klær.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 20:50   #46
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merkelapper til klær

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Jeg bestilte fra dem i dag. Skal oppdatere når jeg har prøvd det litt. Ulempen jeg ser nå er at det ikke fungerer så godt på mørke klær.

Det har jeg også sett, kanskje det egner seg best på "jentefarger."

__________________
05
Hondacrv er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 20:53   #47
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merkelapper til klær

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Jeg har ventet lengre. Mener jeg bestilte i begynnelsen av juni og sendte mail i midten av juli.


Jeg fikk mine etter 3 dager jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 21:12   #48
Bromle
Aktiv
 
Bromle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 150
Bromle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Merkelapper til klær

Har også bestilt stempel i dag. Funker nok best på lyse klær, men det er jo ofte lyse merkelapper på klærene uansett

__________________
2003 2006 2010
Bromle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 09:30   #49
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.597
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merkelapper til klær

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Liten avsporing, men...

Ser mange sier det holder med fornavn i barnehage, og det gjør det jo til barnehagen sitt formål. Men jeg tenker det er greit med et telefonnummer også. Da kan potensielle finnere av et bortløpt bar på kjøpesenter enkelt kikke jakken eller nakken på skjorta, så finner de telefonnummer til mor og far. På ferie eller større utflukter bruker man jo gjerne armbånd med telefonnummer eller skriver med tusj på hånda til ungen, men sånn i det daglige gidder man jo ikke det.

Jeg tenkte motsatt jeg (og håper barnehagen vet hva vi heter til etternavn) Lapper med etternavn og telefonnummer. Ikke fornavn. Da kan vi bruke dem til begge ungene uten å måtte ha ulike lapper.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 09:36   #50
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkelapper til klær

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg tenkte motsatt jeg (og håper barnehagen vet hva vi heter til etternavn) Lapper med etternavn og telefonnummer. Ikke fornavn. Da kan vi bruke dem til begge ungene uten å måtte ha ulike lapper.

Barnehagen vår er fantastisk i så måte. Selv tre år etter at Frøkna sluttet der, sier de at det holder i massevis at det står "Frøkna" i klærne som lillesøsteren har arvet. "Vi husker da henne fortsatt", sier de, og legger klærne tilbake i søsterens kurv. Fine barnehagen!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 09:37   #51
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkelapper til klær

Jeg er tidenes lateste og bruker kulepenn. Funker som bare det, så jeg ser ingen grunn til å slutte.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 09:42   #52
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.597
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merkelapper til klær

Barnehagen vår skal egentlig også skjønne at Annet fornavn, men rette initaler på mellomnavn og etternavn, også er Knerten. Selv om altså dersom disse navnene er skrevet helt ut, så er ikke de heller like.

Tøyet er merket med Knerten sitt navn også da, men det er gjerne merket en plass eller to med navnet til onkelen hans også. (Og siden min mann, og derved vår familie, har svigermor sitt navn, mens onkelen altså er svigerfar sin sønn, så blir det sånn. ) Når Mikro kommer til barnehageverden, vil der finnes tøy merket med onkelens, brorens, tantas og hennes navn. Jadda... (Jeg fjerner eller merker over der det lar seg gjøre altså. Men da er ikke merkepenn eller kulepenn mye tess altså, og ofte er det ikke gjennomførbart med lapper heller. Evt er der lapper jeg ikke får av.)

(Og dette tøyet sender jeg deretter videre til min brors sønn (og evt til den nye babyen deres som snart blir født) som altså har det som her i huset er mellomnavn, som etternavn. Stakkars barnehage...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 11:24   #53
Nelly
Superduperaktiv
 
Nelly sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 611
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Sv: Merkelapper til klær

Jeg bruker Askeladden sine.
Både klistremerke og sånne til å stryke på.
I tillegg har jeg penn.
Klistremerke bruker jeg mest.
Til klærne (limer på vaskelappene i tøyet), til sko, støvler, matboks, ransler, solkrem osv
De til å stryke på brukes til sokker og noen klær når jeg likevel har strykejernet fremme.
Penn brukes "i farta" eller over gamle navnlapper på arvetøy.

Sånn til å stemple prøvde jeg, men den tørket jo ut med en gang.

Når det gjelder navn, står hele navnet. Fordi;
Ikke alle vikarer eller voksne på andre avd. som kan etternavnet, og tøy har en mystisk evne til å vandre.
På skolen regner jeg ikke med at alle som jobber der kan finne rette eier like lett, med kun et av navna. Ofte er det barn med samme fornavn.

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 11:37   #54
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merkelapper til klær

Vi merker veldig lite av klærne. Barnehagen er heldigvis veldig ryddig, og vi har nesten ikke mistet noe kær. Det som merkes, merker vi med tekstiltusj. Yttertøy (og eventuelt annet tøy vi er mer redde for) merkes enten med fornavn eller etternavn, og alltid med telefonnummer.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 20:13   #55
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: Merkelapper til klær

TIPS: Istedenfor å stryke klær, så kjøp en liten (reise) rettetang (sånn til å bruke i håret!!!). Mye kjappere å ta fram og mye enklere å få lappen til å sitte fast i klærne!!! :-)

Ellers så bruker jeg og tusj i endel ting. Problemet hos oss er at noen klippet bare av vaskelappene med navn på..... utrolig mye klær forsvant fra skolen en periode.

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 02:29   #56
Rastlaustausa
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 6
Rastlaustausa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Merkelapper til klær

Har akkurat begyny å bruke navnestempel. Veldig greit å stemple på men har ikke fått testa det i så mange vask enda. Men stempler heller to ganger istedet for å sy på lapper, lappene har ligget i skuffen ubrukt for å si det slik

__________________
Rastlaustausa
2 små
Rastlaustausa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 08:22   #57
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Merkelapper til klær

SY på lapper? Neinei.

Jeg er blant dem som synes det er lettere å stryke enn å skrive. Lar plaggene være umerkede til jeg ser at det er en haug og tar et kveld med strykebrettet foran tven. Går greit det.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 09:45   #58
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Merkelapper til klær

Jeg skriver for det meste på klærne. Har også lapper fra Askeladden og de sitter godt og lenge. Tar til meg tips om rettetang i stedenfor strykejern. Høres smart ut.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 11:15   #59
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merkelapper til klær

Bestilte akkurat på Askeladden (www.navnelapper.no) for tredje eller fjerde gang. Bestilte onsdag (tidlig) ettermiddag og hadde lappene i posten i går. Det går veldig kjapt og greit og er gode lapper synes jeg.

Vi har forøvrig første fornavn + etternavn på lappene, i tillegg til telefonnummer. Så er det ingen tvil!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 11:17   #60
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkelapper til klær

Opprinnelig lagt inn av Rastlaustausa, her.

Men stempler heller to ganger istedet for å sy på lapper, lappene har ligget i skuffen ubrukt for å si det slik

Sy på lapper!?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
barnehagestart, merkelapper


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no