Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Liker du sushi?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Liker du sushi?
Nei, æsj! 32 14,16%
Tja, en bit eller to til nøds, men det er ingen høydare 28 12,39%
Ja! Kjempegodt! 130 57,52%
Det er godt, men ikke som et fullt måltid, det blir too much 19 8,41%
Sushi er festmat! 57 25,22%
Sushi er IKKE festmat! 27 11,95%
Jeg har aldri smakt sushi. 10 4,42%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 226. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-19, 10:44   #61
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.434
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Liker du sushi?

Hele familien vår ELSKER sushi og det er definitivt en favoritt til bursdager og fester eller helgekos. Det er imidlertid ikke alle steder hvor sushien er like god - gode råvarer er ALT når det gjelder sushi, og jeg synes at høyere pris pleier å vitne om bedre kvalitet når det gjelder sushi. Jeg kjøper ikke sushi på Rema. Favoritten er Alex sushi. Sistnevnte - og sushi fra tilsvarende steder - er definitivt festmat. Heldigvis er de fleste vi kjenner enig, men jeg pleier å spørre før jeg bare tilbyr sushi. I konfirmasjonen hadde vi både sushi/sashimi og annet.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 11:11   #62
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du sushi?

Jeg elsker sushi, og det gjør resten av familien også. Jeg syns absolutt det egner seg som festmat, spesielt i en konfirmasjon, forutsatt at kvaliteten er god og at det er en del variasjon i bitene.

I mine øyne er det mye mer festpreg over sushi eller tapas enn det er over stek med grønnsaker, saus og poteter, som vi har fått servert i flere konfirmasjoner. Vi har også fått tapas og skikkelig, godt gammeldags koldtbord, med cabaret og og skjell med reker og fiskepudding. Det viktigste, tenker jeg, er at det er konfirmanten som velger selv.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 11:37   #63
Wingman
her skal det bli liv
 
Wingman sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Innlegg: 687
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Sv: Liker du sushi?

nei jeg liker ikke, men jeg svarte allikevel at det er festmat for det er jo litt utenom hverdags. Syns jeg da

__________________
Pappaen til kiddo født 2010.
Wingman er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 12:20   #64
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Liker du sushi?

Tja. Jeg spiser ikke skalldyr eller rå fisk. Vegetar- og tempuravariantene går bra, såfremt kokken har vært nøye. Sist gang smakte alt rå fisk likevel, kjøper ikke derfra igjen.
Å få servert kun sushi i familieselskap hadde nok vært litt krise.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 12:23   #65
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du sushi?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Får jeg det servert så spiser jeg det, men det er ikke en høydare akkurat. Hadde det vært eneste alternativ i et selskap så hadde jeg blitt deppa.

Jeg spiser sushi om andre gjør det og ber ikke om egen mat, men det er ingen favoritt. Også får jeg ikke ned en eneste bit om det er wasabi inne i selve sushibiten, så jeg er alltid litt skeptisk. Jeg har spist nydelig sushi også, men som regel er jeg litt meh.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 12:31   #66
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du sushi?

Kan ikke egentlig alt være festmat om det blir servert og presentert på rette måten?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 13:37   #67
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.790
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du sushi?

Spiser ikke sushi og hadde absolutt ikke servert det som eneste mat til fest. Barn og mann spiser heller ikke sushi.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 13:39   #68
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du sushi?

Jeg liker det kjempegodt. Tenåringsdatteren spiser det ikke.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 13:46   #69
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Liker du sushi?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Kan ikke egentlig alt være festmat om det blir servert og presentert på rette måten?

Jo, jeg synes det. Et pent dekket bord, pyntede gjester og god stemning gjør også maten bedre synes jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 14:35   #70
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Liker du sushi?

Jeg er veldig glad i sushi, men egentlig mest i sashimi og nigiri, og jeg er ikke like glad i mer eller mindre fantasifulle varianter av maki, spesielt ikke om de stapper dem fulle av jordbær eller mango.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 14:56   #71
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du sushi?

Jordbær og mango er ikke noe særlig i den sammenhengen. Særlig ikke jordbær.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 15:47   #72
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Liker du sushi?

Jeg liker det veldig godt, men spiser kun maki og da uten fisk. Etter jeg fant ut at jeg er intolerant mot gluten derimot, har utvalget begrenset seg betraktelig.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 16:42   #73
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du sushi?

Elsker sushi, og synes absolutt det kan være festmat. Men jeg hadde nok sjekket mitt publikum mer enn ved en reinsdyrstek, fordi det erfaringsmessig er mer vanlig at folk ikke spiser sushi i det hele tatt enn at de ikke klarer å bli mette med en 3-retter som også inneholder reinsdyr.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 16:43   #74
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du sushi?

Jeg liker det ikke, men synes absolutt det er festmat, men bør nok være flere alternativer synes jeg.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 17:02   #75
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du sushi?

Jeg elsker sushi, og det kan selvsagt være festmat. Men da gjerne i litt mer utvidet forstand enn de vanlige makirullene og nigiribitene fra den lokale sushisjappa. Når jeg har fått sushi som festmat har det vært med ganske mye mer enn det, det har vært ulike salater, det har vært vegetarsushi, morsomme biter med popcorn på, kylling og kanskje et litt videre utvalg fisk.

Jeg kunne ikke servert det som eneste rett i familieselskap hos oss, for mange ville ikke spist det. Man kan selvsagt si at de kan spise seg mett på kaker etterpå, men som vert syns jeg det er hyggelig at alle kan spise seg mette på noe de liker. Så jeg ville nok servert sushi som en valgfri del av et større måltid. Evt. en versjon som serverer sushi i en så utvidet forstand at flere vil spise det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 18:10   #76
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Liker du sushi?

Jeg liker det godt, men det er stor forskjell på sushi når det gjelder kvalitet. Mye av det man finner i kjøledisker og på spisesteder som ikke spesialiserer seg på det er ikke spesielt fantastisk. Jeg er også glad i å lage sushi eller sushibowls hjemme. Lagde noen nydelige maki med mango og krabbekjøtt blandet med srirachamajones, tror de må gjentas snart. Så jeg er altså av de fæle som bruker mango.

Her i huset liker ikke de to yngste sushi, jeg og eldste liker det veldig godt og mannen syns det er godt, men ikke noe å bli mett av. Så det hadde nok ikke blitt servert som eneste mat når vi arrangerer. Men vi hadde litt sushi sammen med koldtbordet i konfirmasjonen fordi konfirmanten ønsket det. Og min far som er over 70 og har vært skeptisk til sushi spiste det der og syns det var veldig godt. Så han hadde lyst at vi skulle dra på sushirestaurant sammen neste gang vi skal ut å reise sammen med dem.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 18:19   #77
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du sushi?

Jeg syns egentlig mango kan være godt i sushi, det er mest jordbær jeg ikke syns passer. Trekker tilbake det med mangoen. Tror bare jeg fikk en litt overveldende blanding ab de to for ikke så lenge siden.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 18:20   #78
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du sushi?

Jeg svarte kjempegodt fordi det var alternativet jeg synes passet meg best. God sushi er kjempegodt, men det er mye halvbra der ute og da kan det være det samme egentlig. Festmat er det ikke med mindre man har gode alternativer til de som ikke liker eller tåler rå fisk og skalldyr. Det er jo ganske spesielt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 18:20   #79
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Liker du sushi?

Har aldri spist hverken mango eller jordbær i sushi.

Jeg har testet de sushipakkene fra dagligvarebutikkene, ikke særlig godt. Hvis jeg først skal unne meg sushi betaler jeg heller mer og kjøper fra mitt favorittsted.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 18:25   #80
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du sushi?

Jeg syns god sushi absolutt kan være festmat, men siden det er endel som ikke spiser det ville jeg ikke servert det i f.eks. konfirmasjon. Når jeg spiser sushi så vil jeg bare spise sushi og ikke vårruller og kjøtt og eggerøre, så jeg ville ikke servert det som en del av en buffet med helt andre typer mat.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no