Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Informasjon om hvordan mat "virker"

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-18, 00:53   #101
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Informasjon om hvordan mat "virker"

Nordstrand presiserer at glutenfrie matvarer ikke er å anbefale for de er ofte næringsfattige og høyglykemiske. Hun anbefaler urkorn som naturligvhar mindre gluten. Moderne hvetemel er forandret fra den opprinnelige hveten til å inneholde mer gluten av hensyn til bakeegenskapene (luftigere bakst). Der gjør det vanskeligere å fordøye for alle, noen mer enn andre. Nordstrand er ikke den eneste som belyser dette. Det gjør også forskeren G. Enders som har skrevet «Sjarmen med tarmen».

Den nyeste forskningen om hvordan tarm- og fordøyelse påvirket kropp og hjerne tror jeg vil ha en enormt positiv innvirkning på folks livskvalitet i årene framover. Jeg er så glad for at Nordstrand har satt fokus på dette.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-18, 13:21   #102
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Informasjon om hvordan mat "virker"

Jeg syns scibabe sier mye fornuftig http://scibabe.com/survivingbsheadlines/

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-18, 12:02   #103
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Informasjon om hvordan mat "virker"

Pebbles: Jeg tror det med tarmen kommer til å koke litt ned, det også. Det er litt "silver bullet" over det også. Sånn AHA NÅ HAR VI FUNNET LØSNINGEN PÅ ALT!!

Det er garantert elementer av det som kommer til å vise seg å være nyttige og bra, akkurat som lavkarbo har vist seg å ha mye å si for metabolisme, ikke bare for kalorier inn minus ut.

Men disse tingene samvirker jo.

Og det snedige er at i all hovedsak så ender alt opp med sånn ca samme råd som alltid:

- Mye grønt, og litt frukt
- Mye korn og frø
- Ikke/lite sukker
- Mer fisk
- Mindre kjøtt
- Melkeprodukter om du tåler det
- Lite salt
- Lite prosessert mat


Rart at vi skal pakke det inn i så mye nytt hokuspokus hele tiden, egentlig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-18, 13:49   #104
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Informasjon om hvordan mat "virker"

Jeg pleier å sitere Michael Polland (forfatter og står bak dokumentaren Food Inc.), for han sier det enkelt og greit: "Eat food. Not too much. Mostly plants."

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-18, 13:50   #105
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Informasjon om hvordan mat "virker"

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-18, 19:56   #106
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Informasjon om hvordan mat "virker"

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Pebbles: Jeg tror det med tarmen kommer til å koke litt ned, det også. Det er litt "silver bullet" over det også. Sånn AHA NÅ HAR VI FUNNET LØSNINGEN PÅ ALT!!

Det er garantert elementer av det som kommer til å vise seg å være nyttige og bra, akkurat som lavkarbo har vist seg å ha mye å si for metabolisme, ikke bare for kalorier inn minus ut.

Men disse tingene samvirker jo.

Og det snedige er at i all hovedsak så ender alt opp med sånn ca samme råd som alltid:

- Mye grønt, og litt frukt
- Mye korn og frø
- Ikke/lite sukker
- Mer fisk
- Mindre kjøtt
- Melkeprodukter om du tåler det
- Lite salt
- Lite prosessert mat


Rart at vi skal pakke det inn i så mye nytt hokuspokus hele tiden, egentlig.

Ja, nettopp, rimelig lite ukonvensjonelt og tilsvarende lite å kritisere, skulle en tro.

For meg utgjør forskjellen at hun forklarer veldig godt hvilken funksjon de ulike matvarene har, utover at det er sunt, og det gir meg en ekstra motivasjon til å sørge for litt ekstra salat med olivenolje, bønner og linser. I tillegg, er det fokus på magehelse som utgjør hele forskjellen for meg. I motsetning til deg, tror jeg enorme fremskritt innen medisin og folkehelse vil henge på den knaggen i årene fremover.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-18, 11:45   #107
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.007
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Informasjon om hvordan mat "virker"

I går så jeg første episode av dette programmet: Mat på hjernen

Mulig det er litt for enkelt for skikkelig nerding, men tenkte jeg kunne tipse om det uansett.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-18, 11:55   #108
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Informasjon om hvordan mat "virker"

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Ja, nettopp, rimelig lite ukonvensjonelt og tilsvarende lite å kritisere, skulle en tro.

For meg utgjør forskjellen at hun forklarer veldig godt hvilken funksjon de ulike matvarene har, utover at det er sunt, og det gir meg en ekstra motivasjon til å sørge for litt ekstra salat med olivenolje, bønner og linser. I tillegg, er det fokus på magehelse som utgjør hele forskjellen for meg. I motsetning til deg, tror jeg enorme fremskritt innen medisin og folkehelse vil henge på den knaggen i årene fremover.

Litt av det vi er inne på nå er kanskje litt filosofisk, men også praktisk: Dersom årsakssammenhengen blir fremstilt så er det både irriterende fordi det er FEIL, men det er også potensielt skadelig, fordi folk kan ta feil valg (velge bort gluten helt og holdent, når det ikke er skadelig for dem og gjerne erstatte det med annet, og kanskje ikke finne det egentlige problemet).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-18, 15:19   #109
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Informasjon om hvordan mat "virker"

Tror jeg må gjenta at Nordstrand ikke anbefaler glutenfritt.

Utover dette - hvor feil kan det bli for folk når hun kun anbefaler matvarer som er opplest og vedtatt sunne? Om hun hadde vært en crazybananas dame som hadde anbefalt folk med kroniske sykdommer å slutte på medisiner og heller spise ananas hadde jeg skjønt kritikken.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-18, 15:25   #110
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Informasjon om hvordan mat "virker"

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Tror jeg må gjenta at Nordstrand ikke anbefaler glutenfritt.

Utover dette - hvor feil kan det bli for folk når hun kun anbefaler matvarer som er opplest og vedtatt sunne? Om hun hadde vært en crazybananas dame som hadde anbefalt folk med kroniske sykdommer å slutte på medisiner og heller spise ananas hadde jeg skjønt kritikken.

Dette. Ref. Nordstrands mening om glutenfritt, se mitt innlegg nr. 79

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-18, 15:36   #111
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Informasjon om hvordan mat "virker"

Når mange har misfiorstått hva Nordstrand tydeligvis står for burde hun jobbe med kommunikasjonen sin. For mange går jo rundt og tror feks at hun avbefaler gluten, og en del tar muligens også konsekvensene av dette. Meget uheldig.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-18, 15:39   #112
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Informasjon om hvordan mat "virker"

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Når mange har misfiorstått hva Nordstrand tydeligvis står for burde hun jobbe med kommunikasjonen sin. For mange går jo rundt og tror feks at hun avbefaler gluten, og en del tar muligens også konsekvensene av dette. Meget uheldig.

Men er det bare hennes feil, eller kan det være andre som hjelper til ved å tillegge henne meninger hun ikke har?

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-18, 15:48   #113
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Informasjon om hvordan mat "virker"

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Men er det bare hennes feil, eller kan det være andre som hjelper til ved å tillegge henne meninger hun ikke har?

Det vet jeg ikke, jeg er ikke så veldigopptatt av temaet. Men det er som regel avsenders problem hvis utsagn misforstås.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-18, 17:17   #114
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Informasjon om hvordan mat "virker"

Berit Nordstrand eier ikke dette problemet. Dette skriver hun på bloggen sin. Men om man tar for god fisk det man hører av andre eller leser på forum, så kan jo åpenbart budskapet hennes vris til å bli noe annet enn det hun faktisk sier.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-18, 18:39   #115
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Informasjon om hvordan mat "virker"

Jeg har testet matens påvirkning på mitt blodsukker. Jeg kan opplyse om at mitt blodsukker reagerer mer på vanlig havregryn servert med ekstralett melk uten sukker/syltetøy/annet på enn på flere glass med cola og smågodt. *datapunkt* . Jeg har bestemt meg for å ikke bytte ut havregryn med cola og godis til frokost selvom det hadde vært bedre for blodsukkeret.

Jeg tror nøkkelen ligger i å være bevisst sine valg, ikke stole ukritisk på "forskning", ta mulige årsakssammenheng med en viss klype salt og vite at det som er gunstig for en ting, ikke nødvendigvis er gunstig for alt. Ref mitt eget eksperiment: havregryn påvirker blodsukkeret, aha da må jeg slutte å spise det og heller drikke cola og spise godis

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-18, 19:43   #116
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Informasjon om hvordan mat "virker"

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Antiseptisk er mest relevant når det gjelder drikke ved halsbetennelse, selvsagt.

Men se over: Det ser ut til at honning kan redusere CRP og øke antioksidantnivået i blodet.

For det første så er det faktisk ingen klare tegn til at antioksidantnivået har noe som helst helsebringende effekt.

For det andre: honning reduserer CRP? Jeg skjønner ikke setningen bare enkeltordene. Hva betyr det tenker du?

Personlig synes jeg Nordstrand bruker tittelen sin på en temmelig uetisk måte og synes hun burde pælmes ut av legeforeningen. Det hun sier er en blanding av selvfølgeligheter og ren synseføling og hun selger seg selv som et produkt.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-18, 20:08   #117
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Informasjon om hvordan mat "virker"

Nordstrand når fram til mange med kostholdsråd som motvirker livsstilssykdommer. Hun skader ikke, hun bidrar til bedre helse hos folk i hele landet. Høres urimelig ut å straffe straffe henne med å kastes ut av legeforeningen.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-18, 20:41   #118
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Informasjon om hvordan mat "virker"

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Nordstrand når fram til mange med kostholdsråd som motvirker livsstilssykdommer. Hun skader ikke, hun bidrar til bedre helse hos folk i hele landet. Høres urimelig ut å straffe straffe henne med å kastes ut av legeforeningen.

Hun kommer neppe til å bli eksludert. Men jeg personlig synes at når folk bevisst bruker legetittelen sin (som kun er verdt noe fordi den står for dokumentert medisin) for å gi kred til sin egen butikk og man sitter og påstår ting som gagner en selv økonomisk men som faktisk ikke er sant, da bør de fratas legetittelen.

Hun bidrar neppe til noen helseendring i befolkningen. Hun endrer kanskje dietten litt en periode til folk som uansett er interessert i dietter. Men hun blir rik da.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-18, 23:33   #119
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Informasjon om hvordan mat "virker"

Åh, så greit at esme allerede har skrevet omtrent det jeg tenker om Norstrand.

Forresten handler både allergi og autoimmun sykdom om immunologi, men det betyr altså ikke at allergi og autoimmun sykdom cirka er det samme.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-18, 08:05   #120
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Informasjon om hvordan mat "virker"

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.


Hun bidrar neppe til noen helseendring i befolkningen. Hun endrer kanskje dietten litt en periode til folk som uansett er interessert i dietter.

Tenker du det er en umulig oppgave å motivere, inspirere og hjelpe folk til å få folk til å endre kostholdsvaner, eller er det bare Nordstrand som ikke kan klare dette? Jeg vet om mange som har lagt om til moderat lavkarbo etter Fedon og som både har økt livskvalitet og blitt friskere på grunn av det. Jeg ser ingen grunn til at ikke Nordstrand skal ha samme effekt. Hun er en god formidler og tilbyr mange gode oppskrifter (gratis) i bloggen sin. Jeg ville trodd at leger, som tross alt ikke har all verdens tid til å hjelpe, motivere og inspirere pasienter med livsstilssykdommer til å endre kosthold, ville vært glade for at andre i samfunnet kunne forsterke dette.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no