Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Om hagepaviljong/partytelt

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-10, 12:51   #1
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Om hagepaviljong/partytelt

Jeg ser rundt meg at flere og flere får seg paviljonger av denne sorten.

Hva synes du om denne "trenden"?

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 12:54   #2
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om hagepaviljong/partytelt

Har ikke så sterke meninger om det akkurat.
Vi har det, å det er fantastisk deilig å sitte der på kveldene , vi lukker igjen å slipper dermd masse myggstikk sidem myggen ikke kommer inn.
Her har de fleste naboer det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 13:06   #3
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om hagepaviljong/partytelt

Jeg har heller ikke så sterke meninger om det må jeg innrømme, men jeg synes kanskje ikke de passer seg overalt som i at jeg synes at folk bør kunne ta så godt hensyn som mulig til evt. naboer når man setter det opp.

Vi har selv, kjøpte nå i år - denne:


Den er ikke til sjenanse for noen rundt oss, den står på terrasse inn mot husvegg der vi ellers ville hatt parasoll og det tar hverken sol eller utsikt fra noen andre. Det er utrolig deilig med paviljongen - man kan jo sitte ute når som helst egentlig, man slipper mygg, regn, sol og vind alt ettersom, i tillegg til at det er praktisk at man slipper å rydde ut/inn hageputer etc. hver kveld, i tilfelle regn eller bare pga. dugg.

Det er ganske utbredt her i byen, men det har ikke vært så mange akkurat i vårt nabolag. Dog er det flere rundt oss som har fått dette nå etter at vi satte opp vår, uvisst om det er tilfeldig eller om vi var til inspirasjon!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 02-08-10 kl 13:11.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 15:18   #4
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Om hagepaviljong/partytelt

Vi har lik type som Absalone og syns det er veldig praktisk. Når det gjelder hensyn til naboer, hvor det passer eller ikke passer, så er pavlijongene mye finere og mindre sjenerende enn trampolinene som finnes rundt omkring.

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 15:26   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om hagepaviljong/partytelt

Det er sikkert praktisk, men jeg fniser uansett litt av de som har slik på terassen.

Jeg har et vennepar som har diiiiger hage og som har laget en liten "avdeling" et stykke fra huset med rottingmøbler, paviljong og varmelampe. Mye tiltenkt husets 18-åring, men også for deres del, selvfølgelig. Derfra har de god utsikt og jeg ser jo at det da er ganske ok.

Det har ikke falt meg inn å ha det hos oss - men noen naboer har det. Partyteltet dekker sikkert 1/3 av hagen (overdriver, men ikke mye)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 15:39   #6
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om hagepaviljong/partytelt

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det er sikkert praktisk, men jeg fniser uansett litt av de som har slik på terassen.

Jeg har et vennepar som har diiiiger hage og som har laget en liten "avdeling" et stykke fra huset med rottingmøbler, paviljong og varmelampe. Mye tiltenkt husets 18-åring, men også for deres del, selvfølgelig. Derfra har de god utsikt og jeg ser jo at det da er ganske ok.

Det har ikke falt meg inn å ha det hos oss - men noen naboer har det. Partyteltet dekker sikkert 1/3 av hagen (overdriver, men ikke mye)


Hvorfor fniser du av det?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 15:39   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om hagepaviljong/partytelt

Jeg synes det ser litt malplassert ut. Kanskje mest fordi jeg stort sett ser det på pittesmå terasser.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 15:53   #8
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om hagepaviljong/partytelt

Vi har ikke, men jeg synes det er åpenbart at det er både praktisk og nyttig med tanke på det sommerværet vi har her til lands.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 16:00   #9
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Om hagepaviljong/partytelt

De er geniale,for man eks kan spise ute for det om det begynner å regne akurat når man er ferdig å grille maten
Vi har ikke men skal ha, på baksiden. har 2 mål tomt ,så nok av plass å sette den

Et vennepar av oss har,på baksiden av huset,genialt

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 24-02-11 kl 21:36.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 16:29   #10
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Om hagepaviljong/partytelt

Det kan være fint, om det står litt i avstand fra huset, og litt skjermet. Synes det ser dumt ut å ha det på terassen inntil husveggen.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 16:36   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om hagepaviljong/partytelt

Det der er da ikke et nytt fenomen?
:har sett slike i årevis:

Det er ikke særlig av dem her vi bor, men her har folk hager all mass.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 17:29   #12
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om hagepaviljong/partytelt

Jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne hvorfor det ser rart ut å ha på terrassen inntil husveggen - det er jo der man sitter!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 18:19   #13
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Om hagepaviljong/partytelt

Jeg ser helt klart kosen i å sitte inni, men jeg synes de er lite pene å se på der de står med igjentrukne gardiner og blafrer i vinden (med slik ding-ding-lyd av glidelåser eller hva det nå er).

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 18:51   #14
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om hagepaviljong/partytelt

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne hvorfor det ser rart ut å ha på terrassen inntil husveggen - det er jo der man sitter!

Det er jo ikke akkurat rart at man har det inntil huset der man sitter, men det ser kanskje ikke så pent ut. Men det gjør jo ikke trampoliner heller, for den del.

Den var ikke så aller verst den Absalone har, da.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 18:55   #15
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om hagepaviljong/partytelt

Jeg har aldri sett noen sitte inni disse, men hvis de blir brukt så skjønner jeg konseptet med tanke på mygg, hvis det er plagsomt. Det jeg har sett en del av er tatt-av-vinden-versjonen, så jeg hadde ikke orket bryderiet med å ha noe sånt selv hvis det hadde vært aktuelt av myggårsaker. Jeg husker fremdeles da vi måtte ut kl. 0300 for å fiske opp hammocken på vei over rekkverket og videre til naboen i gamlehuset.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 19:02   #16
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om hagepaviljong/partytelt

Jeg har faktisk sett en del av disse idag, og de var gyselige. Men det avhenger noe av både type og plassering. Jeg kjenner noen som har en enkel variant på en platting utenfor huset i en stor hage, enebolig. Det er helt ok. De jeg så idag var overlessede med gardiner og opplegg, og plassert i bittesmå hager. Det synes jeg i alle fall ser skrekkelig stygt ut, selv om det sikkert er praktisk. Type rekkehus hvor da denne greia fyller hele hageflekken.

Jeg kunne aldri skaffet meg noe slikt selv om det sikkert er kjempenyttig.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 19:05   #17
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om hagepaviljong/partytelt

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne hvorfor det ser rart ut å ha på terrassen inntil husveggen - det er jo der man sitter!




Skjønner heller ikke det, vi hr nå det uansett. Praktisk og brukes mye.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 23:13   #18
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om hagepaviljong/partytelt

Jeg synes de er stygge. :kategorisk: Foretrekker helt eller delvis overbygd terrasse. Vi skal lage pergola over deler av verandaen vår, en som kler huset.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 23:22   #19
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om hagepaviljong/partytelt

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg har faktisk sett en del av disse idag, og de var gyselige. Men det avhenger noe av både type og plassering. Jeg kjenner noen som har en enkel variant på en platting utenfor huset i en stor hage, enebolig. Det er helt ok. De jeg så idag var overlessede med gardiner og opplegg, og plassert i bittesmå hager. Det synes jeg i alle fall ser skrekkelig stygt ut, selv om det sikkert er praktisk. Type rekkehus hvor da denne greia fyller hele hageflekken.

Ja, da er det like før det bikker over mot campingvogn med fortelt.

Jeg har ingen sterke meninger om saken. For egen del skal det mye til før jeg frivillig oppholder meg utendørs i lengre perioder, og et slikt telt ville neppe bedret betraktelig på det. (På den annen side vil det jo potensielt holde mine hovedfiender mygg og sol borte. ) Mine svigerforeldre har for øvrig en slikt overbygg, men med to åpne vegger. Det er veldig diskret plassert og brukes masse - ser helt OK ut.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 23:24   #20
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om hagepaviljong/partytelt

Jeg skjønner at de er praktiske, men synes de er stygge. Jeg har også lyst å bygge pergola over en del av terrassen og så ønsker jeg meg vinterhage/orangerie.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no