Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva kan jeg bruke denne stavmikseren til?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-10, 15:39   #1
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva kan jeg bruke denne stavmikseren til?

Har bestilt Bamix-stavmikseren i dag, etter å ha sett at den var anbefalt i diverse gamle tråder her inne. Jeg kjøpte den for i utgangspunktet til å mose grønnsaker inn i sauser, sånn at både jeg og ungene får i oss noe grønt i løpet av dagen. Dessuten kan jeg bruke den til å mose babymat når lillesøster blir litt større.

Men hva annet kan jeg bruke den til? Jeg er helt grønn når det gjelder bruken, men den kostet såpass mye at jeg må jo bruke den til litt mer for å forsvare kjøpet overfor mannen.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 15:44   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke denne stavmikseren til?

Kalde sauser, majones/aioli, kutte løk (om det er med boks), knuse kjeks når du skal lage ostekake, hakke mandler, varme sauser (f.eks om hvitsausen har antydning til klumper),

Vi har en annen stavmixer (en billig type) og bruker den nesten daglig.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 15:46   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke denne stavmikseren til?

Hakke urter, hakke løk, hakke mandler og nøtter, finmale sauser, lage majones, fruktpure...

Barnemat var årsaken til innkjøpet hos oss og det er nesten det eneste den ikke har blitt brukt til.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 16:15   #4
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke denne stavmikseren til?

Ser ut som jeg skal få brukt den iallfall. Tusen takk for svar.
Så en annen tråd om smoothies, den kan vel brukes til det også, regner jeg med.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 19:47   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke denne stavmikseren til?

Ja, smoothies fungerer den også til, men ikke så store mengder i gangen. Jeg foretrekker blender til akkurat det bruket.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 21:22   #6
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke denne stavmikseren til?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ja, smoothies fungerer den også til, men ikke så store mengder i gangen. Jeg foretrekker blender til akkurat det bruket.

Skal handle inn blender når nyhuset er ferdig. Vi holder på å flytte for øyeblikket, og skal låne huset til svigers fram til huset står ferdig i oktober en gang. Da skal jeg ha både blender og kjøkkenmaskin i Kitchen Aid. Det har jeg ønsket meg lenge.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 21:47   #7
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke denne stavmikseren til?

Du kan jo lage gazpacho. Skynd deg før sommeren er over.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 23:34   #8
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke denne stavmikseren til?

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Du kan jo lage gazpacho. Skynd deg før sommeren er over.

Lage hvaforno?!?

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no