Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Pelsalger...

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-10, 13:27   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Pelsalger...

Nå lurer jeg på om jeg har fått gjort det som kan gjøres for å bli kvitt skiten?

Kjøpt luftpumpe, for god gjennomlufting
Fjernet planter med synlige alger på
Skrubbet og skuret røtter og steiner med alger på
Hatt oppi et sånt algemiddel mot pelsalger
Skrudd av lyset i akvariet helt - vanligvis står det koblet til timer, slik at det står på ca. 8 timer pr. dag

Er det noe mer jeg kan gjøre, for at algene skal trives dårlig?

Måler selvsagt vannverdier og gjør de tingene man skal, bytte vann hver uke - ca. 30% osv.

Noen som har tips? De er stygge, så vil bli kvitt elendigheten - hvis det går ja.

  Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 13:42   #2
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pelsalger...

Jeg ble kvitt elendigheta ved å la andematen formere seg vilt, og deretter holde mengden på et ok nivå Eplesnegler hjalp også litt, og at de er kule dyr å ha i akvariet er jo ikke en negativ ting det heller

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 19:30   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pelsalger...

Andemat...? Hva er det? En plante antar jeg, men hvilken? Eplesnegler, spiser de pelsalger?? I såfall blir det snart enda flere nye innbyggere i karet mitt. I dag flyttet det inn to barber - to røde, og veldig fine. Husker jo ikke eksakt navnet selvsagt. Det er jo en hel time siden de flyttet inn såh...
Var det Roseabarbe eller noe sånt da...?

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no