Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Varmkompost

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-10, 11:25   #1
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Varmkompost

Noen her som driver med varmkompostering? Jeg har egentlig betemt meg for å anskaffe binge, men lurer på hvilken jeg skal gå for. Fikk en tilbudsavis fra Jula i posten denne uka, hvor de reklamerte for en Greenline-beholder til 1000 kroner, men da jeg gikk i butikken for å se på den hadde de ingen på lager. (Og de hadde en utstillingsmodell som var montert fire meter over gulvnivå, slik at det var umulig å se på den. )

På jobb har vi kompostbjørn, som fungerer veldig bra, men koster nesten 4000 kroner. Og så mye hadde jeg altså ikke tenkt å spandere.

Vurderte å stille dette spørsmålet på et mer egnet hageforum, men der kjenner jeg jo ingen...

Noen?

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 11:45   #2
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Varmkompost

Jeg ville gått for en som har skuff/luke nede, slik at når den skal tømmes så slipper du rote oppi det som ikke er blitt ord enda.

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 12:40   #3
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Varmkompost

Hva er en kompostbjørn?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 13:19   #4
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Varmkompost

http://www.strombergs-plast.no/kompostbjoern.php

Vet mange som er veldig fornøyd med kompostbjørnen sin.

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 13:23   #5
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varmkompost

Vi har kompostbjørn, og synes den er vel verdt pengene.

Da vi var på komposteringskurs for et par år siden ble vi avbefalt kompostbingene fra Jula. Du har ikke tenkt på å lage en selv da?

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 16:30   #6
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Varmkompost

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Vi har kompostbjørn, og synes den er vel verdt pengene.

Da vi var på komposteringskurs for et par år siden ble vi avbefalt kompostbingene fra Jula. Du har ikke tenkt på å lage en selv da?

Kommer definitivt ikke til å snekre selv, nei! Nei, da var det kanskje ikke noe tap at de var utsolgt heller. Den var diger, kunne jeg se.

Regner med at jeg skal på kurs selv neste gang det er (ikke før til høsten), men vil gjerne starte nå likevel. Kommunen gir (en symbolsk) reduksjon i renovasjonsavgiften til de som går kurs og begynner med kompost, men det står at man må "anskaffe en isolert og godkjent varmkomposteringsbinge". Kan du si noe mer om hvilke binger kommunen vår anser som godkjente, Agurke?

Ingen som skal selge en pent brukt kompostbjørn, da?

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 20:30   #7
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varmkompost

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Kommer definitivt ikke til å snekre selv, nei! Nei, da var det kanskje ikke noe tap at de var utsolgt heller. Den var diger, kunne jeg se.

Regner med at jeg skal på kurs selv neste gang det er (ikke før til høsten), men vil gjerne starte nå likevel. Kommunen gir (en symbolsk) reduksjon i renovasjonsavgiften til de som går kurs og begynner med kompost, men det står at man må "anskaffe en isolert og godkjent varmkomposteringsbinge". Kan du si noe mer om hvilke binger kommunen vår anser som godkjente, Agurke?

Ingen som skal selge en pent brukt kompostbjørn, da?

Kursleder nevnte tre-fire binger på markedet som var gode, mener jeg å huske, og dro frem kompostbjørn som den beste. Vi var på kurs i regi av kommunen, du kan få navnet på kursleder og sende henne en mail dersom du har spørsmål? Hun er nok mer behjelpelig enn meg.

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 20:34   #8
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varmkompost

Mange kommuner tilbyr et 2-timers komposteringskurs. De som har tatt kurset får ofte tilbud om å kjøpe varmkompostbinger til en rimeligere penge. I enkelte kommuner får man også nedsatt renovasjonsavgift om man har tatt kurset og setter i gang med kompostering. Har du sjekket om din kommune har et slikt tilbud?

Edit: Lese alle innleggene først ja.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.

Sist redigert av Marit K : 09-05-10 kl 21:56.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 21:53   #9
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Varmkompost

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Kursleder nevnte tre-fire binger på markedet som var gode, mener jeg å huske, og dro frem kompostbjørn som den beste. Vi var på kurs i regi av kommunen, du kan få navnet på kursleder og sende henne en mail dersom du har spørsmål? Hun er nok mer behjelpelig enn meg.

Har vært i kontakt med henne allerede! Dere fikk ikke rabatt på innkjøp av binge, altså? Hvis jeg hadde bodd i f.eks. Fredrikstad kommune kunne jeg kjøpt en kompostbjørn for 500 kroner, det kjennes bittelitt urettferdig, merker jeg...

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:22   #10
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varmkompost

Vi fikk ikke rabatt nei. Det er gøy å kompostere da, og ungene har blitt skikkelige miljøagenter, så bare pass på.

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no