Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Overføring av 75 gb data mellom to pc-er?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-12, 22:39   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Overføring av 75 gb data mellom to pc-er?

Jeg har en pc på jobb med ca 75 GB data (dokumenter og bilder) som er gammel, full og på vei til å kollapse helt. Den skal tømmes og kasseres. Jeg har også en ny pc som alle disse dataene skal overføres til. Jeg hadde opprinnelig tenkt å gjøre det via en ekstern harddisk, men finnes det egentlig noen raskere og enklere måte å gjøre dette på? Maskinene er ikke i nettverk.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 11:03   #2
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overføring av 75 gb data mellom to pc'er?

Hvis den skal kastes så kan du vel kanskje få beholde harddisken? Kan settes inn i et USB-kabinett eller i en stasjonær PC.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 11:23   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Overføring av 75 gb data mellom to pc-er?

Så lenge det er USB 2.0 på PC-en og en helt vanlig ekstern USB 2.0-harddisk tar det ikke så langt tid å overføre 75 GB.

75 GB = 75 000 MB. USB 2.0-disk vil normalt klare rundt 25-30 MB/sek. Noe mindre hvis det er snakk om mye små filer. Sagt at snittet i overføringen vil være 15 MB/sek, så snakker vi ikke mer enn rundt 1,5 timer for å overføre disk disken, og tilsvarende fra disk til den andre pc-en.

Disse dataene, som bilder og dokumenter, burde du jo strengt tatt også ha på en ekstern disk fra før av i form av backup?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 11:35   #4
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overføring av 75 gb data mellom to pc-er?

Ja, det meste ligger på en annen disk også. Iallefall har sjefen min logget en backup av alle maskiner for tre uker siden. Det tenkte jeg ikke på en gang. Da er det nok ikke mye som skal ut av den gamle, iallefall. Alt må derimot inn på den nye da dette er filer vi bruker ofte.

På den nye maskinen er det USB 3.0, men det er det nok ikke på den eksterne disken. Den er nok et år gammel eller så. Vi får ta tida til hjelp.

Å demontere harddisken hadde sikkert også vært en løsning, men det er sikkert ikke noe raskere for meg som aldri har gjort sånt før.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no