Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-08, 22:54   #1
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?

Vi planlegger kjøkken til vårt restaureringsprosjekt / feriehus, og har sett på nettsidene til bl.a. HTH, Norema, Ikea og flere andre.

Spørsmålet er; Får man som man betaler? Eller kan det billigste være like bra som de dyrere?

Vi trenger ikke de dyreste og mest fancy løsningene, men er opptatt av at det skal være holdbart. Vil ikke ha skapdører som blir skranglete og skuffer som faller ned. Benkeplata skal ikke gå i oppløsning og skapdørene skal ikke "dele" seg i hjørnene. Ikea har ikke heltre dører (sponplate i midten og heltre ramme på noen), men også andre kjøkkenleverandører har denne typen dører. Ikea har, som andre, både heltre benkeplater og laminat.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 22:57   #2
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?

Vi har Ikea-kjøkken. Monterte for fire år siden, og det skrangler ingen veier.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 23:08   #3
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?

Ikea og HTH kommer fra samme fabrikk, og har samme skrog. Bare dørene som er forskjellige.. Altså er Ikea ganske bra!

__________________
10.09 01.13

Sist redigert av Salt : 23-07-08 kl 10:38.
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 00:13   #4
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?

Min mann som har montert mange kjøkken sier at Ikea kan være mye bedre enn de som er dyrere. Om man sørger for å få med alt man trenger da! Styr unna blandebatterier bare!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 08:43   #5
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?

Jepp, samme skrog, samme hengsler. Dørene og tilbehøret til IKEA har blitt veldig mye bedre i løpet av det siste tiåret. Blandebatterier og kummer er fortsatt dårlig.

Benkeplatene med heltrekant tåler lite slitasje, klarlakken slites av der man ofte står inntil (ved vask og komfyr). De hellaminerte platene er like bra som andres.

For kjempeutvalg i benkeplater, sjekk Bauhaus på Liertoppen. Der kan du finne plater andre ikke har, temmelig billig. De har også 5 cm massiv valnøtt eller brent ask hvis du vinner i lotto. De har hele kjøkken også, men jeg fant ikke noen jeg likte da jeg kikket i fjor. Prisen ligger litt over IKEA, så vidt jeg husker.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 09:38   #6
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?

Vi sattei nn IKEA-kjøkken for noen år siden, og jeg er ikke fornøyd. Skroget er det ingenting å si på, det er solid og holder, men laminatbenkeplaten tåler ikke varme og har est ut over stekeovnen og flere av dørene har sprekker i hjørnene. Vi har planer om en større ombygging og utbygging av kjøkken om noen år, og da skal vi ikke ha IKEA.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 09:53   #7
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?

Vi holerpå å sette opp ikea-kjøkken.
Stort sett hørt positivt utenom benkeplater og blandebatteri, det har vi kjøpt andre steder.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 10:40   #8
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Min mann som har montert mange kjøkken sier at Ikea kan være mye bedre enn de som er dyrere. Om man sørger for å få med alt man trenger da! Styr unna blandebatterier bare!


Ja det samme skulle jeg til å si.


Og kanskje vasken.
Der vi leide satte hun inn IKEA kjøkken før vi leide det og de plagdes sånn med vasken. ny mannen hennes er rørlegger å måtte ha 4 ane rørleggere der for å finne ut hvordan de skulle få den på plass...


Jeg skal ha IKEA kjøkken når vi skal bygge om vårt restureringshus. Når vi endelig er ferdige å resturere så skal vi bygge ut

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 10:49   #9
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?

Jeg sier det samme som mange andre, IKEA er veldig bra på noen ting, ikke fullt så bra på andre. Skap, skuffer og dører er stort sett like bra om ikke bedre enn andre leverandører men det mangler en del på blandebatterier, kummer o.l.

Et veldig godt tips fra Mauser om og sjekke ut Bauhaus, de har mye bra og er billige. Kjempeutvalg i blandebatterier, benkeplater etc.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 11:46   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?

Vi har IKEA-kjøkken fra 2006, jeg er veldig fornøyd bortsett fra med blandebatteri og rørgreier under vasken, så det skal vi skifte ut. Benkeplaten kjøpte vi på Coop Bygg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 20:17   #11
Bindy
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 11
Bindy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?

Ikea er supert så lenge man holder seg unna benkeplatene og vasken.

Bindy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 20:20   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?

Vi har hatt IKEA-kjøkken siden 2004 og er strålende fornøyd. Vi bestilte benkeplate annensteds fra riktignok, jeg syns ikke IKEA sine var verken fine eller så spesielt holdbare ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 20:21   #13
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?

Ikea er helt toppers kjøkken, skulle bare ønske de hadde de festlige hengslene som gjør at en ikke kan slenge igjen dører/skuffer. (Det ønsker jeg meg forresten til dørene til unga også ).

Kummen jeg har er den hvite store i porselen, og ville ikke hatt noe annen. Den er perfekt. Blandebatteriet derimot, styr unna!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 21:13   #14
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Ikea er helt toppers kjøkken, skulle bare ønske de hadde de festlige hengslene som gjør at en ikke kan slenge igjen dører/skuffer. (Det ønsker jeg meg forresten til dørene til unga også ).

Det fikk vi på noen nye skuffer vi kjøpte nå nylig. Så de har tydligvis oppdaget at det går an, de også.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 21:15   #15
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det fikk vi på noen nye skuffer vi kjøpte nå nylig. Så de har tydligvis oppdaget at det går an, de også.

På Ikea? Da går det sikkert ann å kjøpe det til da? Oi, nå skal mannen få en kjempejobb!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 10:13   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Min mann som har montert mange kjøkken sier at Ikea kan være mye bedre enn de som er dyrere. Om man sørger for å få med alt man trenger da! Styr unna blandebatterier bare!

Rørleggeren vår sa at Ikeas blandebatterier har fått så mye pepper opp gjennom årene at de nå er mye bedre, på høyde med andre. Vi valgte dem likevel ikke, altså, men det var før vi visste dette.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 10:14   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Ikea er helt toppers kjøkken, skulle bare ønske de hadde de festlige hengslene som gjør at en ikke kan slenge igjen dører/skuffer. (Det ønsker jeg meg forresten til dørene til unga også ).

Men det har de da hatt i mange år. Temmelig mange.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 10:17   #18
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?

Vårt IKEA kjøkken er fra 2004, og vi er fornøyde enda, ingen feil med det.
Vi valgte benkplate og blandebatteri fra en annen leverandør.

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 10:53   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.845
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?

Jeg har IKEA-kjøkken i sommerhuset (restaurert, gammelt hus). Jeg har rubb og rake fra IKEA, og er kjempefornøyd. Kjøkkenet (Stät) passer perfekt til det gamle huset, den doble porselensvasken er både lekker og praktisk, blandebatteriet fikk toppkarakter av rørleggeren som monterte det, og skap- og skuffeløsningen er genial. Inkludert anti-klemme-anordningen som er standard på skuffene. Mitt kjøkken ble installert sommeren 2009.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 11:13   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikea-kjøkken vs. dyrere kjøkken?

Benkeplate fra ikea ville jeg ikke hatt, jeg har hatt det, og mistenker at den vi har nå også er derfra, og vil altså ikke ha det igjen.

Men ellers er jeg goft fornlyd med ikea-kjøkkenet jeg har hatt. Og vasken, for den del. Vi har ikke satt inn vasken da, den var der nå vi kjøpte huset, men jeg er ganske sikker på at den er fra ikea, og vi hadde ingen problemer med den.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no