Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Ostekrem/smørkrem til muffins/cupcakes

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-14, 12:53   #1
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Ostekrem/smørkrem til muffins/cupcakes

Tips til en god ostekrem/smørkrem som er enkel å pynte kakene med?
Kan man bruke vanlig konditorfarge i kremen?
Vi har kjøpt et enkelt sett med 3 sprøytetupper og engangsposer, tips til hvordan pynte kakene litt pent?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 13:30   #2
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ostekrem/smørkrem til muffins/cupcakes

Det viktigste rådet jeg har om du skal pynte kake/cup cake med smørkrem er å bruke meierismør eller annet hardt smør, for da holder sprøytemønsteret seg. Da er det essensielt å sette smøret i romtemperatur noen timer før du skal bruke det slik at det ikke blir kornete når du blandet det inn i glasuren.

Ellers har jeg prøvd litt forskjellige toppinger, men syns de fleste kan bli vel mektige så jeg bruker for det meste glasuren jeg har til gulrotkaken og drypper eventuelt litt sitron oppi for å friske den til litt. Oppskriften jeg bruker er
1 pk Philadelphia orginal (ikke den store familiepakken, men den på 200 g)
100 g (meieri)smør
1 ts vaniljesukker (evt litt vaniljeekstrakt)
200-250 g melis

Om du bruker vanlig konditorfarge kan vel glasuren fort bli litt rennende. Jeg bruke Wilton sin geléfarge, selges bl.a. på Coop Obs!.

Når jeg pynter cup cakes starter jeg ytterst og sprøyter ut i sirkel mens jeg beveger meg innover og oppover. Bruker gjerne en litt stor tip. Det finnes mange videoer på YouTube hvor du kan hente tips

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no