Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-21, 12:18   #541
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

ungene falt ikke for denne nye da, men jeg sa at vi gir den nå ialle fall noen dager før vi gir os på den, jeg regner med de fenges av historien når et går noen dager

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå  
Gammel 02-12-21, 12:29   #542
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.039
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Kristiania magiske tivolitheater, den traff alle oss fire her. Jeg gråt og lo, tror jeg får tidenes adventskalenderopplevelse.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå  
Gammel 02-12-21, 13:01   #543
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.350
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Mine vil bare se The Julekalender.

Mine også. Jeg følger med med et halvt øye, men stemmer nok i når støveldansen avsynges.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 02-12-21, 16:14   #544
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.819
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Vi sjkker ut den nye, den ser lovende ut. Hos oss er det Julekongen som er det helt store som alle må se. Komikken og musikken.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 02-12-21, 18:50   #545
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

The Julekalender! :grøss: Den føler jeg ikke behov for å se igjen, gitt. Ungene har ikke hørt om den, like greit.

Har endelig fått noen av kalendergavene i hus, så i kveld får jeg fylt på litt mer på kalenderen til eldste.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv  
Gammel 02-12-21, 19:03   #546
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Mine også. Jeg følger med med et halvt øye, men stemmer nok i når støveldansen avsynges.

Støveldansen Det var på altfor seint nachspiel i de glade studentdager

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 02-12-21, 21:37   #547
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Kristiania magiske tivolitheater, den traff alle oss fire her. Jeg gråt og lo, tror jeg får tidenes adventskalenderopplevelse.

Vi liker den også godt, men den er ganske trist, ja.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 03-12-21, 06:09   #548
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Vi glemte å se kslendertv i går.. Vi husket det på onsdag g, men da glemte vi at Førsteklassingen har lekser.
I går husket vi leksene. Ogdå var hun på trening 1730-1830 og ble med faren på butikk så det vsr rett hjem til kveldmat, rett og slett.
Vi får se to i dag.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå  
Gammel 03-12-21, 07:28   #549
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Ingen av mine vil se på julekalendere. Vurderer nesten å se Jul i Svingen på egenhånd.

Det gjør jeg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 03-12-21, 07:29   #550
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2021

14-åringen ser Jul i svingen.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 03-12-21, 08:18   #551
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2021

Ungene her ser jul i svingen. Har ikke fått med meg den nye.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv  
Gammel 03-12-21, 09:15   #552
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg har så langt fått juleblad, et garnnøste og en ny truse i pakkekalenderen min. Selv om jeg har ordnet alle pakkene selv, er det utrolig hyggelig å åpne den om morgenen, og jeg blir barnslig glad. Ungene suste rundt i hele går ettermiddag med matchende julepysjer de fikk første desember. Eldste har ikke vært hjemme før i går, og det merkes på mange måter. :-)

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv  
Gammel 03-12-21, 09:17   #553
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.464
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Den ene 14-åringen har ikke tid til å se årets julekalender sier hun, fordi hun må se både Jul i Blåfjell, Jul på Månetoppen og Snøfall. De andre to ser ikke kalendere. Dvs 16-åringen har brukt å se Jul i Blodfjell, men jeg har ikke hørt noe om det i år.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 03-12-21, 11:30   #554
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.876
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Lillesøster fikk også julepysjamas i kalenderen 1. desember og det første hun gjør når hun har kommet hjem fra skolen er å ta den på og bruke den resten av dagen. Hun er veldig glad i pysj og i helgene hender det hun går med pysj døgnet rundt. Guttene bruker ikke sånt så ingen vits i å gi dem julevarianten heller.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 03-12-21, 12:29   #555
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.464
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Guttungen her har ikke brukt sånt så mye tidligere, det har vært bare joggebukser. Men den pysjbuksa han fikk i fjor (rutete flanell) har han nærmest bodd i hele året, og nå er den temmelig kort, og har dessuten gått opp i sømmen her og der. Så der satser jeg på at det blir bra med ny, og at den også blir brukt (samme type, en størrelse større og litt andre farger). Hos oss er tradisjonen at nye pysjer legges fram til dem til de står opp julaftens morgen. Så går de i disse fram til de pynter seg litt utpå dagen. De får gjerne tøfler eller kosesokker i tillegg, avhengig av hva de har behov for.

De to jentene går også en god del i pysj når de er hjemme. Eldste fikk en champagnefarget sateng-pysj i fjor (brukes veldig mye), så i år får hun flanell. Yngstejenta har et par slike rutete flanellbukser fra før, arvet etter søsken, så hun får sateng i år.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 03-12-21, 12:40   #556
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jentene mine går en del i pysj på morgenen. Eldstemann fortsetter som jeg oppdro dem alle tre, vi står opp, går på do, vasker oss og kler på oss. Mellomste har tatt etter svigermor og mannens søstre som går i pysj/tskjorte/nattkjole til langt på dag i sommererien, og i juleferien.

Dette har jeg kommet opp i en uenighet om her på forumet før, for hos oss kler vi på oss til julaftenfrokosten, vi småpynter oss litt (PYNTER oss mer til kvelden) og i kler oss egentlig passe pent til frokost hele jula. Svigermor har stort sett lært seg det etterhvert, noe mange her inne altså mener er for strengt, for julaften går man i pysj.

Jeg har nå tenkt at alle fall de jentene som liker å gå i pysj skal få en ny pysj til jul, ikke helt nisse-julete, men sånn passe julete som likevel kan brukes mer enn den ene uka. Mellomste har ønsket seg en med rutete flanllbukse tror jeg, hun viste meg bildet så fort at jeg rakk ikke se. Kanskje finner jeg en god pysj til eldstemann også, han har jo ikke en passelig og av og til er et godt å ha.
Men han kommer ikke til å bruke den annet enn når ha sover. Han går på badet og står opp (og krabber deretter under dyna igjen med nettbrett eller spillkonsoll... ) I det minste er kan ferdig påkledd og klar da, når viskal ut av huset. Vi er sånn delvis muligens invitert til forkost hos mine foreldre på julaften, så da MÅ de jo ha på seg noe annet enn pysj

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå  
Gammel 03-12-21, 13:10   #557
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.464
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Her får ungene sitte i sine nye pysjer til frokosten, mens jeg enten har på meg noe halvpent (dvs en av to strikkekjoler jeg har; enten en mørk grå med paljettstjerne på ryggen, eller en julerød), eller PYNTER meg allerede da, ettersom hva jeg føler for. Til grøtmåltidet vi har rundt kl 13-14 er alle ferdig pyntet. Finstasen beholdes på til i alle fall etter middagen på kvelden, men underveis i pakkeåpninga er det gjerne noen som bytter til pysj igjen.

Svigerfamilien min har tradisjon for å pynte seg til jula ringes inn kl 17, evt til kirke (gård, tidligere med fjøs og diverse som måtte gjøres før på dagen), mens jeg har tradisjon for pynting fra morgenen av (verken gård eller kirkebesøk). Svigers har heller ikke tradisjon for stor frokost julaften, det har de første juledag. Julaften er det ei brødskive i all hast, og diverse ærend, gjerne en tur på butikken, og det siste av rydding, vasking og pynting (satte meg helt ut da jeg var der første gangen, og virret rundt i finstasen mens jeg hjalp svigermor med å henge opp gardiner, med gråten i halsen av hjemlengsel og mangel på høytid ). Så vi har vel landet på full pynting før lunsj hos oss, som en mellomting. Når svigerforeldrene mine feirer jul hos oss blir svigerfar alltid like forundret over at vi allerede har pyntet oss tidlig på dagen, selv om vi gjør det hver gang, og det er snakk om ganske mange år at de har vært hos oss. Så når han da også kler seg om til grøtlunsjen, fordi han er den eneste som ikke har pyntet seg, så humrer han alltid litt og føler seg tydeligvis vill og gal som går i finstas allerede så tidlig. Vi krever ikke at de gjør det altså, men de gjør det jo når de ser at vi har gjort det. Det er ikke slik at de kommer til frokost i pysj eller nattjole heller da, det gjør de aldri. De har på seg hverdagsklær, som for svigerfar gjerne betyr jeans og ullundertøy, mens svigermor stort sett kler seg noenlunde pent til hverdags også, selv om hun skifter til noe mer pyntet utpå dagen.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 03-12-21 kl 13:29.
My er ikke aktiv  
Gammel 03-12-21, 13:14   #558
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2021

Vi pynter oss til middag. Eller til kl.17 for det kommer sikkert først og da beholdes de på til ut kvelden.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 03-12-21, 13:26   #559
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.439
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2021

Vi pynter oss skikkelig til middag og beholder finklærne kvelden ut. Til frokost kan man få ha på det man vil, pysj er helt topp.

Begynner å bli ferdig med julepresangene nå, er bare ikke helt i mål med mannen og ungene. Håper å få gjort unna noen i ettermiddag. Skal skvise inn litt pepperkakebaking også i dag. Ungene får oppdrag hver dag fra en tidligere desembergjest (Vår snille, morsomme utgave av det andre kaller rampenisse) og i dag fikk de tuber med melis i ulike farger og beskjed om å bake pepperkaker. Gutten her ble bekymret over om vi virkelig rakk det men jeg la lista ned på gulvet og sa de kunne i verste fall bare lage hvert sitt store hjerte og pynte det - så tar vi resten i løpet av helga.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv  
Gammel 03-12-21, 13:31   #560
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.876
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Vi pynter oss til middag julaften (jeg synes ikke det er noe særlig å stå på et varmt kjøkken og lage julemiddag i finstas) og er pyntet hele resten av dagen og i tillegg hele 1. juledag.

Vi har heller ingen tradisjon for stor frokost julaften (ungene er stappmette på julestrømpeinnhold uansett), men til gjengjeld spiser vi stor frokost (buffet med masse godt, dekker pent bord osv) hele resten av julen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no