Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Kattevann og matautomat

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-10, 10:16   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Kattevann og matautomat

Jeg har fått bestilt kattedør. Dermed skal pus få gå ut og inn mens vi er på ferie.

Men så mener jeg at det skal finnes noen automatgreier for mat og vann også. Noen som vet hva dette er, om det funker og hvor man får tak i det?

  Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 10:16   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kattevann og matautomat

Og om det funker for våtfor med ett eller annet også så han slipper å bare spise kjeks mens vi feter'n.

  Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 10:23   #3
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kattevann og matautomat

Dyrebutikkene har sikkert fòringsautomater for vann og tørrfòr. Jeg har ikke sett at det finnes for våtfòr, men katter klarer seg fint (bedre) uten våtfòr. Mine får aldri det. De fleste våtfòr er bare vomfyll med minimalt med næring.

Jeg vil likevel ikke anbefale å la katta være helt uten tilsyn selv om dere har automater og kattedør. Mye kan skje. Jeg har f.eks opplevd at katten har bikket vannautomaten (som er en nokså høy sak). Dermed rant 1 liter vann ut på gulvet og hadde vi ikke vært hjemme, så hadde katta blitt veldig tørst etterhvert og vi hadde også fått et ødelagt gulv.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 10:25   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kattevann og matautomat

Neida - han skal absolutt ha kattevakt også. Det er ikke helt en katt dette - det er en mellomting mellom mors minste baby og en katt.

Men jeg vil bare ha på plass så han klarer seg et par dager hvis kattevakten skal bort også.

  Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 10:28   #5
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kattevann og matautomat

Jeg vet ikke så mye om disse fôringsautomatene, men jeg ville nok også alliert meg med en bekjent til å titte innom katta mens dere er borte. Siden dere har ordnet kattedør for anledningen så antar jeg at dere skal være borte lengre enn ei helg og da bør nok katten få tilsyn innimellom bare for å se at alt står bra til. Dere kan jo også risikere at andre katter tar seg til rette via kattedøren. Det har vår egen herremann gjort til noen naboer lengre oppe i gata. Fant seg godt til rette hjemme hos de han fikk vi vite etter å ha lett etter han i over en uke. Det er mange år siden nå, men får fortsatt høre at han jevnt og trutt stikker nesten innom. Greit å ha slike ting i bakhodet når man reiser bort og har katteluke.


EDiT: Nå ser jeg jo selvsagt at du har svart mens jeg skrev dette innlegget.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 10:30   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kattevann og matautomat

Jeg har kjøpt kattedør som reagerer på nakkechipen hans - så hjemme-alene-fest får han ikke ha nei. : streng mamma:

  Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 10:39   #7
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kattevann og matautomat

Når jeg hadde katt hadde jeg en foringsauomat med vann og mat i hver sin.
Funket kjempefint.
Katten min hadde en lei tendens til å tippe vannskåla for morro skyld. Litt kjedelig hvis jeg var borte over natten. Vanndelen på foringsautomaten satt fast på ett brett så den ble ikke tippet. Husker ikke hvor jeg kjøpte det, men kan se om jeg har det liggende på loftet har jeg det, kan du få det.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 10:45   #8
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kattevann og matautomat

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har kjøpt kattedør som reagerer på nakkechipen hans - så hjemme-alene-fest får han ikke ha nei. : streng mamma:

Ahh, lurt.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 10:48   #9
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kattevann og matautomat

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er ikke helt en katt dette - det er en mellomting mellom mors minste baby og en katt.

Jeg har to sånne, jeg... Og vil gjerne abonnere dersom du får noen gode tips her...Må skaffe noe slikt før sommeren, tenkte jeg, selv om våre maks får være alene to døgn. Varme dager gir i alle fall behov for friskt kaldt vann...

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 12:06   #10
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kattevann og matautomat

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har kjøpt kattedør som reagerer på nakkechipen hans - så hjemme-alene-fest får han ikke ha nei. : streng mamma:

Hva koster den og har du link til der den er bestilt? Katten vår er jo chippet så det hadde vært greit med en sånn dør.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 12:07   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kattevann og matautomat

Jeg fant den her jeg:
http://www.petporte.com/

  Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 12:13   #12
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kattevann og matautomat

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg fant den her jeg:
http://www.petporte.com/

Takk, er det flere str. på den? Det er jo ingen liten katt jeg har og den så litt liten ifølge str. på katten på bilde. Katten min er jo en Ragdoll og er nå 5 kg og 11 måneder. Men han blir jo opptill 9 kg når han er fullvoksen.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 12:16   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kattevann og matautomat

Aha. Det ser ut som det bare er en størrelse på dem. Kan du ikke sende dem en mail og høre? Ellers kommer han seg nok inn - de smyger seg gjennom.

  Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 12:19   #14
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kattevann og matautomat

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Aha. Det ser ut som det bare er en størrelse på dem. Kan du ikke sende dem en mail og høre? Ellers kommer han seg nok inn - de smyger seg gjennom.

Takk, det kan jeg jo gjøre.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no