Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tolvskillingsoperaen

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-08, 20:08   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Tolvskillingsoperaen

Er det noen her som har sett den? Jeg har nemlig bestilt billetter i dag og gleder meg veldig. Den har fått gode kritikker etter hva jeg har fått med meg, med det ville vært artig å høre hva andre synes.

Jeg har stor sans for musikken og har en slitt dårlig CD med bl.a Lotte Lenya som spilles med (u)jevne mellomrom.


(Kilde: youtube.com)
(Lotte Lenya synger Surabaya Johnny)

Jeg liker også Ute Lempers tolkninger godt.

(... også er jeg utrolig glad i September Songs CD'n min, og der er dette noen av favorittene mine:

(Kilde: youtube.com)
,

(Kilde: youtube.com)
,

(Kilde: youtube.com)
,

(Kilde: youtube.com)
og

(Kilde: youtube.com)
)



Nu vel... tilbake til oppsetningen på Det norske teateret; hvordan var den?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 10:44   #2
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tolvskillingsoperaen

Er det virkelig ingen her som har sett den?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 11:00   #3
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Tolvskillingsoperaen

Jeg så den dagen etter premieren. Jeg hadde ikke mange referanser til stykket i utgangspunktet (det viste seg imidlertid at jeg kjente til flere av melodiene) og det var veldig uvant å ikke vite mer om et stykke/en forestilling på forhånd.

Jeg synes stykket er i overkant "rått", men det hadde ikke først og fremst med denne oppsetningen å gjøre. Hovedrolleinnehaverne synger fantastisk, spesielt Heidi. Det nøt jeg.

Jeg forsto ikke slutten, føler jeg manglet noen referanser for å klare å tolke det de gjorde på scenen. Det høres ut som om du har en del bakgrunn for å forstå stykket, var du fornøyd med denne oppsetningen?

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 16:21   #4
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tolvskillingsoperaen

Jeg skal se den om et par uker...glæd mæ!

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 17:02   #5
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tolvskillingsoperaen

Jeg skal også se den om et par uker. Det blir spennede.

__________________
Storebror 2000 Lillebror 2003


Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 21:29   #6
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tolvskillingsoperaen

Opprinnelig lagt inn av Alexa, her.

Jeg så den dagen etter premieren. Jeg hadde ikke mange referanser til stykket i utgangspunktet (det viste seg imidlertid at jeg kjente til flere av melodiene) og det var veldig uvant å ikke vite mer om et stykke/en forestilling på forhånd.

Jeg synes stykket er i overkant "rått", men det hadde ikke først og fremst med denne oppsetningen å gjøre. Hovedrolleinnehaverne synger fantastisk, spesielt Heidi. Det nøt jeg.

Jeg forsto ikke slutten, føler jeg manglet noen referanser for å klare å tolke det de gjorde på scenen. Det høres ut som om du har en del bakgrunn for å forstå stykket, var du fornøyd med denne oppsetningen?

Jeg har ikke sett den enda. Jeg bestilte billetter på søndag.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 22:01   #7
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Tolvskillingsoperaen

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg har ikke sett den enda. Jeg bestilte billetter på søndag.

Ah, leste visst "bestilt billetter til i dag".

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 22:20   #8
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tolvskillingsoperaen

Jeg så den igår og synes det var en veldig bra oppsetning. Men jeg visste også lite om stykket på forhånd og undrer meg litt over slutten.

Jeg er helt enig at Heidi G er en super sangerinne, men i dette stykket syntes jeg faktisk hun ble litt slitsom å høre på. veldig mye volum og mye vibrato for min smak. Evelyn Jons derimot, hun sang helt fantastisk!

Og så er jeg litt betatt av Frank Kjosås...han som spilte Peter Pan tidligere. Han er så søt!

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no