Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Sykkel til trening - hva slags?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-16, 18:30   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.036
Blogginnlegg: 259
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sykkel til trening - hva slags?

Jeg har en sykkel jeg bruker til transport, og den er grei nok, men jeg har lyst på en som er bedre til treeningsturer. Transportsykkelen skal helst være litt uattraktiv å stjele da den står parkert på stasjonen hele dagen.

Men jeg vet ikke hvilken type sykkel jeg bør gå for?
Den skal brukes på asfalt og jeg har ikke tenkt å konkurrere.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 19:10   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.902
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkel til trening - hva slags?

Ta deg en tur på Spinn Sykkelshop i Sandnes. Der får du god hjelp, og de har også gode priser på en del sykler nå på høsten. Vi kjøpte nettopp ny terrengsykkel til eldstemann, til 60% avslag.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 19:11   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.036
Blogginnlegg: 259
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykkel til trening - hva slags?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ta deg en tur på Spinn Sykkelshop i Sandnes. Der får du god hjelp, og de har også gode priser på en del sykler nå på høsten. Vi kjøpte nettopp ny terrengsykkel til eldstemann, til 60% avslag.

Takk for tips. Skal gjøre det.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 20:17   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.875
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykkel til trening - hva slags?

For trening på landevei er hybrid mest bruk, de er forskjellige, noen bygd som offroad andre mer landeveisramme. En forhandler vil forklare deg forskjellen. Cyclocross hvis bukkehornstyre er å foretrekke. Jeg har Nakamura Nitro 4, den er middels til litt dyr, finnes som Diamant, og Trek har lignende i samme prisklasse. Hvis du får noen av de på salg er det er kupp, de blir nemlig utsolgt.

For variert sykling er offroad MTB å foretrekke. Jeg synes hybrid er kjedelig og uegnet på annet et skogsbilvei i marka. Mulig hybrid med offroadramme er bedre.

Hvis du tenker å trene sykkel inne om vinteren er en rulle med skjerm og feste til sykkel bedre kjøp enn spinning eller ergometersykkel. Færre ting og mer komfort.

http://www.syklistene.no/syklopedia/sykkeltyper/

__________________
06 & 08 .

Sist redigert av Lavender : 01-11-16 kl 20:23.
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 21:24   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.036
Blogginnlegg: 259
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykkel til trening - hva slags?

Takk for nyttig innspill Lavender.
Greit å ha færre ting, men en spinningsykkel el.l. kunne vært greit å ha uansett så lenge jeg er avhengig av barnevakt for å få trent.
Må tenke litt på dette. Har uansett ikke penger til sykkel akkurat nå.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no