Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pasjonsfrukt, ananas og tørkede gojibær

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-15, 14:17   #1
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pasjonsfrukt, ananas og tørkede gojibær

Fruktkassen til Adam hadde i tillegg til de vanlige eplene, pærene og appelsinene også en diger ananas, fire pasjonsfrukter og en pose tørkede gojibær. Sånn utenom å spise dem rå, hva kan man ellers finne på tro? Så langt har jeg hatt litt gojibær i havregrøten, det var helt ok. Pasjonsfrukt med skje var litt i overkant syrlig. Forslag mottas med takk!

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 18:36   #2
energibombe
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 173
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Pasjonsfrukt, ananas og tørkede gojibær

Gojibær er godt som "te". Tar de i vann som ikke er helt kokvarmt og snackser de med skje. Funker sikkert som tilbehør i frukt-te også.

Ellers ville all frukta der være super som fruktsalat eller på en pavlova ( da ville jeg droppa gojiene)

En pasjonsfrukt oppå en yoghurt naturell.

Nå fikk jeg hvertfall veldig lyst på frukt!

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 18:37   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pasjonsfrukt, ananas og tørkede gojibær

Opprinnelig lagt inn av energibombe, her.

Gojibær er godt som "te". Tar de i vann som ikke er helt kokvarmt og snackser de med skje. Funker sikkert som tilbehør i frukt-te også.

Ellers ville all frukta der være super som fruktsalat eller på en pavlova ( da ville jeg droppa gojiene)

En pasjonsfrukt oppå en yoghurt naturell.

Nå fikk jeg hvertfall veldig lyst på frukt!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 18:38   #4
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pasjonsfrukt, ananas og tørkede gojibær

Takk for gode tips! Tenkte å prøve pasjonsfrukten med vaniljekesam. Skal definitivt teste goji-te også.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 18:39   #5
energibombe
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 173
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Pasjonsfrukt, ananas og tørkede gojibær

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 18:40   #6
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pasjonsfrukt, ananas og tørkede gojibær

Spar pasjonsfrukte til helga og lag en PannaCotta med pasjonsfruktgelè.
Skikkelig friskt og godt.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 18:42   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pasjonsfrukt, ananas og tørkede gojibær

Opprinnelig lagt inn av energibombe, her.



Stekt banan med is og pasjonsfrukt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 20:23   #8
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pasjonsfrukt, ananas og tørkede gojibær

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Spar pasjonsfrukte til helga og lag en PannaCotta med pasjonsfruktgelè.
Skikkelig friskt og godt.

Høres deilig ut! Har du en oppskrift å anbefale?

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 20:55   #9
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pasjonsfrukt, ananas og tørkede gojibær

Jeg synes matprat sin oppskrift er bra, men får ikke til å kopiere linken, så du må bare søke den opp (Panna Cotta med jordbærratatouile).

Til gelè skraper jeg ut fruktkjøttet av 3 frukter og koker det sammen med knappe 2 dl vann. Nå det har kokt i 8-10 min siler jeg vekk frøene i en tesil og koker opp igjen og smaker til med sukker (ikke mye, 3 ts. kanskje).
På forhånd har jeg bløtlagt 2 blad gelatin som jeg har i den rykende varme pasjonsfruktsaften.
Akjøles og helles forsiktig i et tynt lag oppå den halvstivnede Panna Cottaen.

Her er noen jeg lagde i helga:

__________________
I'm happy, hope you're happy too

Sist redigert av Nextlife : 16-04-15 kl 14:34.
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 14:23   #10
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pasjonsfrukt, ananas og tørkede gojibær

Perfekt, jeg har jo tre frukter igjen! Tusen takk, skal teste det på middagsbesøket på tirsdag.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no