Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

[Spørsmål] Jeg skal til Oslo til helgen

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-12, 17:27   #1
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

[Spørsmål] Jeg skal til Oslo til helgen

Og har i den anledning noen spørsmål.

Hvordan er det enklest å ha med seg MME på fly? Vanligvis har jeg vann, termos og pulver. Men får jeg en termos med kokt vann gjennom sikkerhetskontrollen? Har de eventuelt micro til vannet på flyet?
Det er vel sånn at det er en fordel at de drikker når flyet går opp og ned eller er tutt godt nok? Barnet er 4mnd akkurat.

Hvordan kjøper man 24timers kort nå med de nye systemene? Kan være jeg skal til Ski lørdag vist ikke kunne jeg kjøpt 7 dagers kort på 1 sone. Skal være fra torsdag til søndag.

Noe som skjer i Oslo på Lørdag? Jeg og broren min har noen timer å slå i hel. Selv om han bor der har han ikke peiling på hva vi kan gjøre som 2 voksne og en baby som er underholdene. Shopping er liksom ikke tingen med min bror.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 17:30   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spørsmål] Jeg skal til oslo til helgen

Vi ha aldri trengt å gi noe til våre på fly. Da de var babyer sov de som regel ved takeoff og landing. Vi fløy da minsten var 4 måneder, og da lå han i ringslynge og sov gjennom sikkerhetskontrollen, ombordstigning, festing av babybelte osv. Jeg mener du får kokt vann av besetningen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 18:01   #3
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: [Spørsmål] Jeg skal til oslo til helgen

Barnemat er ikke noe problem i sikkerhetskontrollen

Alternativet er jo sånne ferdige MME bokser, og varme på Narvesen eller en resto på innsiden av kontrollen

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 18:04   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Spørsmål] Jeg skal til oslo til helgen

Jeg har en som bruker Nutrimigen så ferdigblandet er ikke mulig dessverre. Det er enten micro eller termos. Kan jo prøve med termos og eventuelt tømme den ut om det ikke går. Vanskelig. Kan jo kansje få litt varmt vann til å fylle på termosen på Narvesen eller Peppes på Flesland, men er tevann kokt helt opp sånn det skal være til babyer?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 18:12   #5
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Spørsmål] Jeg skal til oslo til helgen

Det er ikke noe problem å ha med termos med kokt vann på flyet, jeg har hatt det flere ganger, også fra Flesland. Vi har pleid å ha termos med varmt vann, småflasker med kaldt vann og en doseringsboks med pulver. Du må ta ut alt i sikkerhetskontrollen, så ha det lett tilgjengelig, men ellers er det null problem.

Angående kort ville jeg kjøpt Smartbillett på Narvesen eller 7 eleven når du kommer til Oslo. Det kan du fylle opp med minimum 200 kroner, og så trekkes det alt ettersom om du skal hit eller dit.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 18:12   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spørsmål] Jeg skal til oslo til helgen

Termos med kokt vann går bra.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 18:16   #7
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Spørsmål] Jeg skal til oslo til helgen

Er smartkort billigere enn 24 timers bilett om man reiser litt? Skal bo en del utenfor byen så må ta bane og buss frem og tilbake. men blir vel ikke så mye mer enn 2 ganger daglig om jeg ikke tar t bane inne i sentrum. Har alltid brukt 24 timers kort før men er jo ikke sikkert det er det lureste.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 19:45   #8
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Spørsmål] Jeg skal til oslo til helgen

Åja, da skjønner jeg. Du kan jo evt. kjøpe ukeskort og så bare ta tilleggsbillett når du skal til Ski. Ellers får du kjøpe 24-timerskort også altså, bare elektroniske. Samme steder som ellers. Bare meg som leste innlegget ditt for fort.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 19:48   #9
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Spørsmål] Jeg skal til oslo til helgen

1 ukeskort koster det samme som 3 døgnkort. Men tenkte om jeg kjøper døgnkort så kan jeg kjøpe 2 soner lørdager og 1 sone de 2 andre dagene. Men man kan altså legge på litt og få tilleggstilett? Eller må man betale full billett om man skal ut av sonen?

Er ikke sikkert jeg skal til Ski. Men klarer ikke helt å se for meg hva jeg og broderen skal gjøre i Oslo en hel dag med baby. Er ikke akkurat sol og varmt sånn at vi kan sitte i en park og grille heller.

Hadde det ikke vert for baby kunne vi jo gått på kino og sånt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 19:55   #10
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Spørsmål] Jeg skal til oslo til helgen

Hvis du har et eller annet kort kan du tydeligvis kjøpe tilleggsbillett, ja. Se her

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 20:02   #11
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Spørsmål] Jeg skal til oslo til helgen

Praktisk. Da kan jeg bare kjøpe 7 dagers kort når jeg kommer til oslo S torsdag og så utvider jeg om vi finner på å ta turer andre steder.

Har blitt lite reising på meg de siste årene som dere sikkert skjønner. Sist jeg fløy med barn på fanget var han 23mnd gammel og trengte ikke akkurat MME. Og så har jeg vert i Oslo 2 ganger de siste 4årene. Tror jeg må begynne å reise mer.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 20:05   #12
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spørsmål] Jeg skal til oslo til helgen

Det koster 50 kroner for ei reise (med overgang innan ein time), i sone 2.

Når det gjeld lørdagsaktiviteter, er det jo fint å gå tur i Frognerparken for eksempel. Når vi har besteforeldre på besøk, har vi gjerne tatt tbane til Frognerseteren eller buss til Grefsenkollen og sett oss på kafé og nytt utsikta over byen. Fungerer bra med folk som ikkje orker gå så mykje i alle fall, og er eit godt alternativ til shopping. På Frognerseteren har dei veldig god heimelaga is, også. Dersom ein vil røre litt på seg, kan ein gå tur i skogen og avslutte med kafé- og utsikt der. Elles pleier eg ta med gjester på ein trasketur i byen, frå operataket til slottet eller omvendt, med kafelunsj undervegs, når eg har besøk. Litt avhengig av kor stor babyen er, og dykkar interesser, er Munch-museet og Nationalgalleriet spennande mellomstasjonar på ein slik trasketur.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 20:06   #13
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spørsmål] Jeg skal til oslo til helgen

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Hvis du har et eller annet kort kan du tydeligvis kjøpe tilleggsbillett, ja. Se her

40 kroner? Då blei eg svindla for ein heil tiar sist eg tok bussen til sone 2.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 20:38   #14
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Spørsmål] Jeg skal til oslo til helgen

Det er jo ikke meldt regn på Lørdag så gå tur er jo en mulighet. Får høre med han om det er noe. Ellers så kan vi jo gå litt i butikker. Han er jo ikke allergisk. Og ta en god lunsj på et barnevogn vennlig sted. Men har hørt det ikke er mange av de på lørdager i Oslo sentrum?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no