Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift ønskes på vårruller

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-15, 16:32   #1
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Oppskrift ønskes på vårruller

Har noen oppskrift på barnevennlige, milde vårruller?
Helst slike som kan stekes i ovn (ikke frityr).

Flott med bilde av spesielle ingredienser så jeg vet hva jeg skal kjøpe.

Jeg har aldri laget vårruller så trenger alt inn med teskje!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-15, 17:02   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift ønskes på vårruller

Jeg har tilfeldigvis laget vårruller i dag. Kjempegode og barna elsker dem.

Her er det jeg brukte som fyll i dag (gir ca 30 vårruller, dvs nok til å fylle en pakke vårrullark):

3 kyllingfileter, stekt og i små biter
4 grovrevne gulrøtter
½ pakke glassnudler (dvs to "nett"), kok etter anvisning på pakken, avkjøl og hakk opp
1 finhakket squash
1 bunt vårløk, finhakket
5-6 finhakkede hvitløksfedd
2 finhakkede røde chili (uten frø)
1 rød paprika i små biter
½ finsnittet kinakål, vanlig hvit kål e.l.
1 finsnittet fennikel
1 stor bit revet ingefær
1 bunt frisk koriander, hakket
salt/pepper
søt chilisaus
vårrullark (jeg kjøper disse på Meny, i frysedisken)


Alle grønnsaker stekes raskt i panne. Bland med kylling, salt, pepper, koriander, revet ingefær og noen gode skjeer søt chilisaus.

Legg et vårrullark på benken med en spiss mot deg. (De som ikke brukes må ligge under et vått kjøkkenhåndkle slik at de ikke tørker ut.) Legg på en god skje fyll, litt nærmere deg enn midten av arket. Brett opp den første spissen (til litt over midten), brett så inn hver av kantene og rull til slutt oppover. Pensle toppen av arket med litt vispet egg for at det skal limes sammen (da holder de lettere formen når de stekes). Friter vårrullene i 4-5 minutter, til de er gylne. La renne av på kjøkkenpapir før servering. Skal de stekes i ovn pensler du dem med olje og steker ved 200 grader i 15 minutter.

Hvis vårrullene ikke skal stekes med en gang bør du vente med å fylle dem. Vårrullarkene blir bløte og revner lett hvis de blir liggende med fyll i uten å stekes. Vårrullene kan fint fryses ferdigfylte og ustekte og så stekes fra frossen tilstand (dvs at å ha en haug vårruller i fryseren er superrask middag).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-15, 17:33   #3
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Oppskrift ønskes på vårruller

Sånn ser vårrullarkene ut
http://asiatenmat.no/index.php?page=...mart&Itemid=56

Kyllingkjøttdeig bruker jeg. Evt svinekjøttdeig. Husk at fyllet må avkjøles litt før du har det inni arket.
Hvis du skal steke i ovnen, kan du pensle vårrullene med litt olje før steking, men det er ikke nødvendig.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no