Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pannekaker som middag

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-07, 21:07   #21
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Når vi steker pannekaker, så serveres de som middag. De spises med syltetøy, helst blåbær, eller sukker samt bacon. Jeg lager pannekakerøre helt uten sukker og av og til med litt grovt mel - i vaffelrøra har jeg alltid sukker. Dessuten har jeg smeltet smør i vaffelrøra og ikke i pannekakerøra. Vafler er dermed ikke middagsmat

Artig å se at det finnes så mange forskjellige varianter av pannekakemiddager

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:08   #22
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Det hender, det blir kanskje annenhver måned eller noe slikt? Da har vi som regel suppe først. Og ja, den som ønsker det får sukker på.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:09   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Jeg må presiere at jeg ikke er ukjent med pannekaker som middagsmat, altså. De fleste jeg kjenner har pannekaker til middag av og til. Men jeg er ikke komfortabel med det.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:11   #24
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.385
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg innrømmer at jeg aldri har smakt pannekaker som annet enn middagsmat.

Samme her.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:15   #25
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Jeg syns ikke vanlige pannekaker er fullverdig middag. Når vi en sjelden gang har det, er det med grovt mel og masse egg.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:17   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

4-åringen her liker ikke pannekaker noe særlig, så vi har det vel en gang hvert andre år, omtrent. Da serveres det med masse smør og bacon, og sukker og syltetøy ved siden av. Suppe har vi aldri til, pannekaker og suppe høres, for meg, ut som en helt sinnssyk kombinasjon, hadde aldri hørt om det før jeg leste om det på NM for et års tid siden.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:23   #27
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Da jeg vokste opp tror jeg at vi hadde pannekaker (med syltetøy eller sukker - aldri fleskepannekaker, grovt mel eller røre tilsatt raspet gulrot) hver tirsdag. Det hadde de fleste av barna i klassen også - det virket som de fleste hadde tirsdag som pannekakedag. Hvis min stemor var borte så hendte det at far slo til med middag og dessert i ett - pannekaker med is.

Vi har pannekaker kanskje 1 gang i måneden og da med syltetøy eller sukker. Jeg ser at mannen har sukker oppå syltetøyet i tillegg - det kunne jeg aldri tenke meg å prøve en gang. Suppe før pannekake er også ukjent for meg annet enn at jeg har lest det på forskjellige forum. Jeg tror jeg har funnet ut at jeg overhodet ikke er noe suppemenneske, så det kunne jeg absolutt ikke tenke meg å prøve heller. Heller ikke grovt mel eller noe - jeg har ikke tenkt å begynne å steke pannekaker selv heller - her begynte vi første med pannekaker da vi kom over Åmlis pannekaker.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:25   #28
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Her har vi av og til pannekaker til middag. Men det er fleskepannekaker laget med litt salt (ikke sukker) og med bacon i. Jeg bruker litt hvetemel og litt havremel når jeg lager dem.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:26   #29
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Jeg er vant til at pannekaker og stekt bacon er middag. Det hender vi har det her hjemme, men det er ikke ofte. Det kan være lettvint når mange barn er her og vi ikke har nok til alle av den middagen vi hadde tenkt å ha.....og når vi har dårlig tid.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:28   #30
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Vi har pannekaker til middag ja , hjemme fikk vi pannekaker og saftsuppe. Her serveres det pannekaker med sukker eller syltetøy. Det skjer kanskje 2 ganger i halvåret.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:28   #31
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvorfor protest?
Er ikke vafler samme greia, bare de er litt tykkere?

Vaffelrøra og pannekakerøra mi er i alle fall veldig lik.

Flere egg i vaffelrøren, og rømme, melk/fløte, sukker, smør, mel og en dasj kardemomme.

Pannekakerøren er helt uten sukker.

Da jeg var liten spiste vi suppe og pannekaker til middag. Ertesuppe eller fruktsuppe.

Ungene er ikke så veldig glad i suppe, så her er pannekaker fullverdig middag en gang i blandt.

Ungene er ikke så

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:32   #32
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Da jeg var barn spiste vi ertersuppe og pannekaker til middag, det var en typisk lørdagsmiddag. Vi har det nå ca 1-2 ganger i mnd, da med grovt mel i pannekakerøra, ertersuppe med mye grønnsaker, bacon og syltetøy. Ikke veldig sunt, men veldig godt

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:34   #33
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Pannekaker som middag

Her lages pannekakene med (halvt om halvt) sammalt spelt (grov) og siktet speltmel, samt havregryn, og mye egg i (evnt. raspet gulerot/bacon). Også fyller vi dem med bønner eller karbonadedeig/kyllingkjøttdeig, og chili, hvitløk, bacon og paprika. Så det er jo rene middagen, har ofte woket grønnsaker til, eller ferske, grove speltrundstykker el. (og røren er uten sukker/søtning såklart)

Lyse, fine pannekaker med syltetøy/sukker el. til middag er en helt hinsides tanke, jeg vet at mange har det, men for meg er det dessert altså. Og jeg kunne aldri servert det til middag.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)



Sist redigert av Aminta : 04-11-07 kl 23:21.
Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:36   #34
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Det er ikke ofte vi har pannekaker, siden det tar en million år å lage dem.

Når vi har, er det ofte med suppe til. Pannekakene serveres med blåbærsyltetøy, sukker og bacon.

Av og til har jeg laget pannekaker med kjøttfyll som gratineres.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:46   #35
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Pannekaker med sukker på (og av og til rørte blåbær) har vi 1 til 2 ganger i mnd. Serveres med ertesuppe med pølse og potet i.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:46   #36
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Vi har svært sjelden pannekaker til middag, det forekommer på hytta en gang i blant (dersom jeg orker å steke). Da kombineres den med tomatsuppe m/egg, og serveres med bacon, sukker og blåbærsyltetøy. Eldstemann vil gjerne ha Nugatti, og det får h*n.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:49   #37
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Jeg synes pannekaker med sukker på er fryktelig godt, og jeg kunne gjerne tenkt meg å ha det til middag en gang i blant.
Nå har det seg sånn at min kjære mann har en litt annen middagskultur enn meg. Der han kommer fra har de helst kjøttmåltider til både frokost, middag og kvelds, så pannekaker til middag fnyses det høyt av her i gården.

Serverer jeg det til dessert med pisket krem og syltetøy, derimot, er jeg verdens beste.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:52   #38
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

JDet kan være lettvint når mange barn er her og vi ikke har nok til alle av den middagen vi hadde tenkt å ha.....og når vi har dårlig tid.

Når dere har dårlig tid? Hvordan får dere det til? Jeg syns pannekaker tar en eeeeeeevighet å lage/steke.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:54   #39
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

For meg er pannekaker dessert på lik linje med vafler, boller etc. Ikke middag. I min barndom ble det en sjelden gang servert pannekaker til middag. Med sukker og syltetøy. Dette er ikke noe jeg gjør. For meg har pannekaker ingenting med middag å gjøre. Det er ikke det at jeg tror noen hadde dødd av å spise det til middag en gang i året eller to, men det er like fjernt som middagsmat for meg som for eksempel muffins til middag. Selv om vi altså hadde det hjemme da jeg vokste opp.



Enig her. Jeg tror kanskje vi har hatt pannekaker til middag to ganger her i huset. Ungene liker det jo, men jeg synes ikke det er fullverdig middag. Er det ikke omtrent samme røren sov ved vafler da?

(dessuten hater jeg å steke!)

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:57   #40
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Pannekaker er middag, ja. Putter gjerne oppi havregryn for å gjøre de grovere. (Det gjorde min mor da jeg var liten).
Samboer spiser med bacon, snuppa får blåbærsyltetøy, og jeg spiser med lønnesirup eller ost/skinke.
Spiser det sjelden. Kanskje en gang annenhver måned?

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no