Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Barselsbesøk

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Tar du med mat når du drar på barselsvisitt?
Ja, selvsagt! Både middag og/eller kake. 10 20,00%
Tja, hender jeg rasker med meg en pakke kjeks fra butikken. 20 40,00%
Nei, det pleier jeg å glemme. 7 14,00%
Kunne ikke falle meg inn, har jo kjøpt leker og klær til ungen. 13 26,00%
Deltakere: 50. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-07, 10:37   #21
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barselsbesøk

Jeg pleier ikke å ha med meg mat på barselbesøk, kun gaver til barnet.

Jeg er innstilt på at det er et kort besøk , og pleier å takke nei til mat for å være minst mulig til bry.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 10:42   #22
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barselsbesøk

Sist jeg var i barselsbesøk, sa jeg ifra at jeg skulle ta med mat - så jeg hadde med lunsj til alle som var der.

Synes egentlig det er absurd at barselkvinnen skal stå for servering dag på dag, og mener absolutt at den gode, gamle "barselsgrøten" ( som godt kan erstattes med en pastasalat ; ) burde gjeninnføres.

Man blir gjerne ikke puslet så veldig med som barselskvinne - og det bør man absolutt bli. Er det noen gang man kunne trenge at andre ordner det praktiske, så er det vel de første par ukene med ny baby i huset.

Men jeg kunne ikke svare på pollen - for jeg tar gjerne med lunsj, men jeg kan ikke skryte på meg å ha stillt med full middag OG kake!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 11:04   #23
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barselsbesøk

Det er veldig sjelden jeg drar på barselbesøk. Når det skjer så spørs det veldig på forholdet jeg har til de jeg skal på besøk hos, som regel ringer jeg på forhånd og sier de ikke må styre fordi jeg kommer, også tar jeg med gave til den nyfødde og evt blomster til de nybakte foreldrene. Dersom det er kort tiden siden fødselen kan jeg også finne på å ta med kjeks, kake eller noe annet. Men som regel når jeg er på barselbesøk så er det allerede gått noen månder, så da tar jeg bare med gave til babyen.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 12:25   #24
Ada
Ny
 
Ada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 33
Ada har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barselsbesøk

Jeg har egentlig alltid hatt med en liten sak til mor også når jeg har vært på barselbesøk. Etter at jeg har vært i barsel selv, har jeg vel sett at å ta med en bok (jeg elsker jo bøker) kansje ikke er den beste gaven, men jeg prøvde ihvertfall.
Men nå er jeg mer påpasselig å ta med litt kaker etc. så foreldrene slipper å tenke på det.

__________________
Those are my principles. If you don't like them, I have others.
Ada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 12:46   #25
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barselsbesøk

Jeg spør alltid om det er noe jeg skal ta med, og sier de nei, tar jeg med allikevel. Enten en kringle elns.

Hvor lenge jeg er der avhenger om det er bare meg eller hele familien og hvor lang tid etter fødsel det er. Ofte når jeg har vært hos venninerhar jeg vært alene og gjerne hjulpet til med babyen slik at mor kan ta en dusj ol.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 13:08   #26
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barselsbesøk

Nå blir vi jo ikke rennt ned av folk, og de få som kommer har vi både tid og mulighet til å fore selv. Har enda til gode å bli helt paralysert i sofaen. Har ikke tatt med til andre heller, men heller ikke dratt til dem før de hadde kommet inn i ting og fått ting i orden. Heller ikke oppfatter det som noen sak. Nå er det snakk om noen timer om ettermiddagen som regel, og da er jo mannen her også.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 14:54   #27
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barselsbesøk

Pleier ikke å ta med noe. Når det er barselvisitt er jeg såvidt innenfor døra før jeg går igjen. Når det er nære venninner avtaler vi ofte på forhånd om jeg skal ta med noe.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 14:58   #28
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barselsbesøk

Pleier kun å ha korte visitter når jeg er på barselvisitt.

Husker med glede de som ikke ble lenge da jeg selv fikk barn. Og husker med gru de som kom med middag og kake og ble LENGE. Det er ikke noe jeg selv vil gjøre. Jeg var sliten og ønsket meg ro.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:10   #29
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barselsbesøk

Var ikke en mellomting i pollen, men jeg bruker å ta med boller eller noe annet jeg har bakt som kan fryses. I tillegg har jeg gave til barnet, og hvis det er en veldig nær venninne har jeg noe til mor også. Barselbesøk er aldri lange, max en time, men helst litt mindre enn det også.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:34   #30
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Barselsbesøk

Jeg har stort sett bare med presang til babyen og en stooor pose smågodt til mammaen (alle fortjener å få godis etter å ha født ). Og jeg sier fra på forhånd at vi ikke skal ha noe servering. Lange barselvisitter er en uting.

  Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 17:30   #31
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barselsbesøk

Det er mulig jeg stort sett har vært på barselsvisitt/fått barselsbesøk fra nære venner, men vi blir da ihvertfall en 3-4 timer hos hverandre - synes det er superkoslig.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 18:06   #32
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barselsbesøk

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det spørs hvem jeg skal til. Jeg har alltid med gave til barnet, men skal jeg til ei nær venninne kan jeg godt ta med både mat og/eller kake. Jeg stemte på det andre alternativet, men det stemmer ikke helt, for jeg baker som regel noe selv og tar med, eller kjøper noe godt, rasker ikke bare med meg ei tørr kjekspakke fra butikkhylla.

Skjønner jeg burde hatt et femte alternativ i pollen. Men jeg syns absolutt man kan krysse av for den første når man baker selv og tar med såpass at de har etter besøket og kanskje til og med kan fryse og servere andre.

Må si jeg syns det er merkelig at såpass mange aldri har hørt om skikken med barselsmat - men det er kanskje forskjeller her mellom by og land?

Ellers må jeg si meg enig i dem som helst vil ha korte besøk. Besøk på to-tre timer eller mer høres veldig slitsomt ut. I begynnelsen ammer man jo gjerne opptil flere ganger på 3 timer. Og man føler seg jo som regel forpliktet til å servere noe, selv om gjestene har sagt at det ikke er nødvendig. Er ikke alltid så lett å skille mellom de som mener det, og de som bare kommer med høflighetsfraser.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 18:10   #33
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barselsbesøk

Pleier ikke ta med middag, men hvis det er besøk hjemme ikke lenge etter fødselen, sier jeg alltid fra at jeg tar med noe å spise på, så slipper de tenke på den saken. Kan være smurte rundstykker, pizza, kake eller en 2 liter is.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 18:12   #34
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barselsbesøk

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.


Må si jeg syns det er merkelig at såpass mange aldri har hørt om skikken med barselsmat - men det er kanskje forskjeller her mellom by og land?

Har blitt servert barselsgraut på gammeldagsvis etter begge fødsler jeg. Og har ofte fått besøk, hvor de sier at de ordner med middag, dersom det er greit for oss. Veldig koselig, og hverdagen blir ikke så preget av alle barselsbesøkene, da middag jo er noe man likevel må ha i seg.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 18:41   #35
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barselsbesøk

Kom plutselig til å tenke på en drøy barselshistorie.

En bekjent hadde akkurat rukket å komme seg hjem fra sykehuset, da en venninne kom uanmeldt på besøk.
Hun kom midt i middagstiden, med en splitter ny kjæreste på slep (som bdamen ikke hadde møtt før), og erklæret friskt: "Her kommer jeg , dette er Thomas - og han er sulten!"

Måtte bare le da jeg hørte historien, men du verden så korte antenner enkelte har!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 18:59   #36
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barselsbesøk

Forventer ingen mat, og en kopp kaffe kan jeg da lage selv. Jeg går bare på barselbesøk til gode og nære venninner og da kan man kommunisere greitt.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 19:06   #37
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barselsbesøk

Jeg har vel egentlig bare vært på ett ordentlig barselbesøk, og da hadde jeg med hjemmelaget ziti fra sopranoskokeboka.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 09:05   #38
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barselsbesøk

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Har blitt servert barselsgraut på gammeldagsvis etter begge fødsler jeg. Og har ofte fått besøk, hvor de sier at de ordner med middag, dersom det er greit for oss. Veldig koselig, og hverdagen blir ikke så preget av alle barselsbesøkene, da middag jo er noe man likevel må ha i seg.

Jeg fikk biff med tilbehør og kake, og ønsket besøket dit pepper`n gror. Det er ikke uvanlig her, men jeg personlig syntes det er en uting.

En annen ting er at jeg kunne lagd mat og levert på døren om jeg viste at de nybakte hadde hatt det tøft eller var slitne,men da hadde jeg levert det og gått hjem.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 11:27   #39
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barselsbesøk

Jeg tar med noe hjemmebakt noen ganger, men ikke alltid. I min vennegjeng har vi pleid å samle alle barselbesøkene til en dag. Da kommer alle vennene samtidig og blir noen timer. Det samme gjorde familien min, utenom foreldrene mine som hang her støtt og fortsatt gjør det.

Jeg var i ufordragelig god form etter keisersnittet og hadde ikke behov for oppvarting. Jeg var rett tilbake til førgravid status. Allikevel hadde både venner og familie med kake, og det er jo veldig koselig fordi de tenker på meg.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 11:50   #40
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barselsbesøk

Jeg tar gjerne med meg noe hvis det passer seg sånn, jeg ble selv beleiret da jeg endelig kom hjem fra sykehuset og syntes det var nydelig når noen hadde med noe. Også synes jeg man skal gå igjen fort og slår et slag for korte og hyggelige besøk.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no