Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvorfor Island?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-14, 14:30   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor Island?

På jobben min så setter vi oss hvert år et mål, og hvis vi når dette målet så får vi reise et kult sted. I år har vi fått komme med forslag. Jeg har foreslått Island, og nå skal jeg holde en veldig kort presentasjon for å selge inn "min destinasjon" i konkurranse med 4 andre.

Jeg har altså foreslått Island. Hva synes du er hovedargumentene for å skulle dra til Island?

Vi er en gjeng på omtrent 100 personer. De aller fleste er skikkelig friskuser, men det skal være noe for enhver smak. Men friluftsargumenter mottas med stor takk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 14:33   #2
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor Island?

Friluftsmessig er jo Island fantastisk. Varme kilder! Geysirer! Breer! Vulkaner! Fjell! Hvaler! Fuglefjell! Hester!

Ellers er det mye god mat i Reykjavik.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 14:37   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor Island?

Det er nettopp derfor jeg har forslått Island. Fordi det kombinerer en kul by med rikelig med muligheter for friluftsliv. Jeg skal altså lage en kort presentasjon. Bading i varme kilder, gode restauranter og godt uteliv skal jeg klare å ta meg av, men hvilke andre aktiviteter vil det være muligheter til å gjøre?

Denne gjengen vil ikke ta en buss for å se på et fjell. De vil gå opp på fjellet, gjerne på en litt krunglete måte.

Så hvilke aktiviteter foreslår jeg for dette:
- ridning?
- rafting?
- fjellklatring? Eller er det mest "hauger"?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 14:38   #4
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvorfor Island?

Vi var der på internseminar med jobb i november i fjor - helt fantastisk!! Stort nok i Reykjavik til at alle fant noe interessant, smått nok til at det ble sosialt!

Anbefaler forøvrig http://www.vulkanreiser.no/ på det varmeste! De ordnet hele turen for oss, med ekskursjoner og det hele! Suverent opplegg!

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 14:40   #5
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor Island?

Island er et helt fantastisk vakkert sted, uansett vær og årstid.

Man kan oppleve naturen enten behagelig og "sivilisert" på Golden Circle Tour med guidet buss, eller man kan utforske fra hesteryggen eller mer direkte i naturen! Det er vulkaner, flotte lavalandskap, hvalsafari, varme kilder og Geysirer, det er spennende geografi og geologi, og ikke minst historie. Man kan lære om alternative energikilder hvis man vil, eller hvis man vil nerde om andre ting som hester, geologi eller vikingtid, kan men det også. Maten er fantastisk god! Man kan bade i varme kilder, både de på de offentlige badene, og i den Blå Lagune (hvor man kan kjøpe drinker mens man bader), hvor det er helt fantastisk selv i november med skiftende vær.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 16:44   #6
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor Island?

Natur, mye god mat, kort flytur og forholdsvis gode tidspunkter (viktig hvis det bare er en helg). Korte avstander på Island til mange kule ting, f.eks gåtur/fjelltur til over Fimmvörduháls (utbrudd 2009). Minnes at det var ca 8 timer++ alt det andre som er nevnt. Når jeg var der på jobbtur, kombinerte vi golden circle med snøscooter på Langjøkull. Veldig gøy!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 17:33   #7
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor Island?

For Jules Verne/science fiction-entusiaster, så er det noe helt særegent ved å gå opp på Snæfellsjökull (Reisen til jordens indre).

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 17:41   #8
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor Island?

For ikke å snakke om Game of Thrones-entusiaster! En del av handlingen i siste episode utspiller seg (dramatisk) i de dramatiske omgivelsene!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 19:18   #9
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor Island?

Og så kan det være lurt å se et fuglefjell før lunden dør ut: http://mm.aftenposten.no/kloden-var/...i-fuglefjellet

Jeg blir alltid fasinert av veisystemet på Island: ettsifrede veier kan man kjøre med vanlig bil, tosifrede veier bør du ha firehjulsdrift, på tresifrede veier må du være forberedt på å krysse ei elv eller to. Så en kjøretur i villmarka kan være rett så underholdende.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 19:35   #10
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor Island?

Leie landcruisere og kjøre i villmarka.

Oppvarmet svømmebasseng i fjellet.


Den blå lagune

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 19:50   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor Island?

JEG vil til Island!

Mange gode grunner til å dra dit, jeg støtter forslaget ditt fullt ut

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 01:13   #12
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor Island?

Fordi den passer godt til både friluftsmennesker og bymennesker.

Alt er jo nevnt her, men naturen tar litt pusten fra deg. For den ER vakker. Lande på flyplassen, reise innom den blå lagunen å ta et varmt bad og den blåe drinken i vannet. Ri på hester ute i naturen. Kulturen, folkene, omgivelsene. Ja jeg drømmer meg tilbake.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 06:16   #13
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor Island?

Island er supert om man tåler en del vind og regn og lave temperaturer. Jeg likte Reykjavik veldig godt og spiste god mat uansett hvor jeg kom. Maten var kanskje det som positivt overrasket mest. Den gyldne sirkel må man få med seg.
Den blå lagune er også et must.

Noe jeg skal ha med meg neste gang er vestmannaeyar. Alle jeg kjenner som har vært der har likt den turen, så det må prøves. Det er mulig å ta som dagstur fra reykjavik og de har også pakker dit med fly.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 08:07   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor Island?

Det finnes ingen grunner til å ikke dra til Island.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 08:18   #15
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor Island?

Jeg skal trolig dit i år også, gleder meg!

Jeg har nok noen kollegaer som Tjorvens, de trenger adrenalin og det er ikke nok med å kjøre Jeep gjennom en elv for at det skal bli det store for dem. Jeg tror de folkene der trenger mer utfordringer. Dessverre har jeg ikke noe svar til deg, Tjorven, men fryder meg over svarene du har fått!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 08:36   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor Island?

Jeg holdt "innsalgspresentasjonen" min i går, og fikk skryt for å både å være inspirerende og å ha vist frem kule ting. Jeg la i tillegg inn bittelitt om islandsk strikkekultur, som er ganske unik. Det var ikke like mange som ble fenget av akkurat den delen, men det ga i hvert fall presentasjonen en liten "egde".

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 09:05   #17
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor Island?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg skal trolig dit i år også, gleder meg!

Jeg har nok noen kollegaer som Tjorvens, de trenger adrenalin og det er ikke nok med å kjøre Jeep gjennom en elv for at det skal bli det store for dem. Jeg tror de folkene der trenger mer utfordringer. Dessverre har jeg ikke noe svar til deg, Tjorven, men fryder meg over svarene du har fått!

Jeg tror Island kunne tilbudt noe til dine kolleger også. De tøffeste "innivulkanklatringene", padle med kajakk blant store isflak, brevandringer, havfiske i tøff sjø, grottevandringer hvor man må krype på magen enkelte steder. Sånt som ikke jeg fristes av i det hele tatt. *antiadrenalinjunkie*

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 09:52   #18
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor Island?

Jeg har vært på Island 3 ganger med store grupper bestående av menn, alle turene like vellykket. Golden Circle kan oppleves litt drøy, så vi har valgt litt annerledes avstikkere på den turen. Snøscootertur på isbre er populært, ATW kjøring langs vulkaner og ned til sjøen, jeepsafari utenfor alfarvei.

Blå lagune - pass på å legg inn nok tid så man rekker lunsj der også, de har ett fantastisk kjøkken! 2 timer i Blå Lagune er ikke nok tid.

Gull-fabrikken - Island produserer utrolig gode øl-typer, ett besøk på Gull-fabrikken anbefales. Veldig uhøytdelig og morsomt.

Natt-livet på Island er også utrolig kompakt og bra. Det lønner seg å bestille bord om man er en stor gruppe.

Maten er en opplevelse for seg selv, men det er 3-4 restauranter som virkelig stikker seg ut. Jeg er på Island 2-3 ganger på år og det jeg gleder meg mest til er maten.
Bortsett fra til frokost spiser jeg kun fisk når jeg er på Island.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no