Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Åtteåringen har aldri vært oppe i fly. Dårlig mor?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-07, 18:33   #1
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Åtteåringen har aldri vært oppe i fly. Dårlig mor?

Ja, tittelen sier jo det meste. Åtteåringen min har aldri vært oppe i fly, og det har blitt kommentert på skolen. Jeg hater å reise og mannen har flyskrekk.
Skal vi bestille en dyr og ekstremt forurensende reise helt på måfå bare for at han ikke skal være den eneste i verden som ikke har fløyet i en alder av åtte? Det er jo ikke hans feil at han har så forferdelige foreldre.
Kjør debatt.

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 18:35   #2
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Åtteåringen har aldri vært oppe i fly. Dårlig mor?

Men kjære vene. Dere er da ikke forferdelige foreldre for det. Dere kan ikke noe for at dere ikke liker å fly og har flyskrekk.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 18:38   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtteåringen har aldri vært oppe i fly. Dårlig mor?

Er det en norm for slikt?
Er det ille når barn ikke har vært i fly? - Jeg var forøvrig 30 før jeg var i Danmark første gangen - hvor dårlige har mine foreldre da vært?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 18:43   #4
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.975
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Åtteåringen har aldri vært oppe i fly. Dårlig mor?

man fly??

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 18:54   #5
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åtteåringen har aldri vært oppe i fly. Dårlig mor?

Jeg reiste til Bulgaria med noen venner i sommer. Han ene er fra Nederland (22år gammel) men bor i Norge. Han hadde aldri vert i fly før vi reiste til Bulgaria. Sleit veldig med å tro han siden han har flytta fra Nederland til Norge og vert tilbake noen ganger etter det. Men de har alltid kjørt.

Synes ikke synd på guttungen bare fordi han ikke har flydd i en alder av 8 år. Han har nok hatt supre ferier like vel

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 18:56   #6
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Åtteåringen har aldri vært oppe i fly. Dårlig mor?

Jeg kan ikke se noen grunn til at du skal ha dårlig samvittighet overhodet.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 18:59   #7
5barnsmor
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
 
5barnsmor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 602
5barnsmor er litt kul5barnsmor er litt kul
Standard

Sv: Åtteåringen har aldri vært oppe i fly. Dårlig mor?

Nei, overhodet ikke!!

__________________
gutt 1995, jente 1996, jente 1998, jente 2002, gutt 2005 og jente 2009
5barnsmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 19:00   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtteåringen har aldri vært oppe i fly. Dårlig mor?

Så lenge dere ikke viderefører flyskrekken til barnet, kan jeg ikke se at dette skal ha noe med foreldrerollen deres å gjøre.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 19:12   #9
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtteåringen har aldri vært oppe i fly. Dårlig mor?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Så lenge dere ikke viderefører flyskrekken til barnet, kan jeg ikke se at dette skal ha noe med foreldrerollen deres å gjøre.

Godt svart!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 19:31   #10
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtteåringen har aldri vært oppe i fly. Dårlig mor?

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

den eneste i verden som ikke har fløyet i en alder av åtte?

Det er forholdsvis store muligheter for at han faktisk tilhører majoriteten av verdens åtteåringer, hvis han aldri har fløyet.

Og nei, selvfølgelig skal dere ikke dra på flytur bare for å ha gjort det!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 19:35   #11
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åtteåringen har aldri vært oppe i fly. Dårlig mor?

Jeg hadde en enorm flyskrekk fra jeg var 18 til jeg var 30. Storesøs var ikke i fly før hun var 10.

Så fant jeg ut at jeg måtte jo bare begynne å fly igjen, gikk jo glipp av masse moro.

Så mine barn har fløyet en del nå, men de har feks. aldri vært på ferie i Danmark.

Forhåpentligvis er det ikke malen det dere opplever.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 19:40   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtteåringen har aldri vært oppe i fly. Dårlig mor?

Femåringen min har heller ikke tatt fly ennå. Men han har veldig lyst, så jeg håper vi kan få det til snart. Jeg liker å reise, men ikke så veldig godt med helt små barn. Mannen min har flyskrekk og flyr minst mulig, men han er på gli og prøver å overvinne det.

Man ikke fly, det er vel heller tvert om, at man bør fly minst mulig med tanke på miljøet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 19:43   #13
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.826
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åtteåringen har aldri vært oppe i fly. Dårlig mor?

Huff, så fæle dere er.
Er dt noen vits i å fly bare for å fly?

Selv fløy jeg ikke før jeg var 21. Men da fløy jeg skikkelig også. Bittelite motorfly og små seilfly (med loop og stall). Jeg savnet ikke å ha sittet i et fly fram til da, og jeg synes virkelig ikke det er et must å fly når man skal noe sted nå heller.
-Og tenk hvor mye mere CO2-vennlig man er hvis man dropper flygingen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 20:25   #14
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åtteåringen har aldri vært oppe i fly. Dårlig mor?

Synes det er helt forkastelig at ungen er åtte år og ikke har vært oppe i et fly ennå. Burde vel strengt tatt meldt dere til barnevernet.






































NÅÅÅÅÅT

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 20:55   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtteåringen har aldri vært oppe i fly. Dårlig mor?

Har det blitt kommentert på skolen? Jøss. Av noen superheldige unger som har vært på chartertur til det store landet Syden, da?

Jeg var i fly for første gang da jeg var 22, men har allikevel vært mange land i Europa. Å fly bare for å ha flydd er vel litt pinlig, er det ikke?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 21:05   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtteåringen har aldri vært oppe i fly. Dårlig mor?

Det er det dummeste jeg hørt!

Men hvordan er det mulig å HATE å reise?

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 22:10   #17
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtteåringen har aldri vært oppe i fly. Dårlig mor?

Det er visst et tema på skolen.
Naboen fortalte i mai i fjor at de skulle reise til Syden, fordi at deres datter på ti var den eneste i klassen som ikke hadde flydd, og heller ikke hadde vært i Syden.
Vi måtte bare få ut fingeren (lille E og W har ikke vært ute og flydd) ellers ville ungene bli mobbet.

Om dette stemmer vet jeg ikke. Vi kjenner andre som har barn i samme klasse og de har ikke vært på Sydentur.

Er det bare en dårlig unnskyldning for at man MÅ reise, uansett økonomi og situasjon man er i?

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 22:20   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtteåringen har aldri vært oppe i fly. Dårlig mor?

Kan godt hende barn som ikke har flydd eller vært i Syden blir mobbet ja, desverre. Har hørt om det jeg også, samfunnet er jo blitt helt jævlig.

Vesla på 3,5 har flydd, bare til Oslo da, men i sommer skal vi fly til Italia sammen. Men vi ELSKER jo å reise.


Sist redigert av Dixie Diner : 05-05-07 kl 22:25.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 23:36   #19
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Åtteåringen har aldri vært oppe i fly. Dårlig mor?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Så lenge dere ikke viderefører flyskrekken til barnet, kan jeg ikke se at dette skal ha noe med foreldrerollen deres å gjøre.


Helt enig. Og jeg var nesten 18 første gang jeg fløy.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 23:45   #20
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åtteåringen har aldri vært oppe i fly. Dårlig mor?

Jeg tror jeg var 14 år før jeg reiste med fly første gang. Nå reiser jeg relativt ofte, men er skikkelig redd hver gang. Har familie på vestlandet og lillegutt på snart 2 år har flydd mye.

Men føler meg ikke akkurat som en god mor der jeg sitter og tvinger ham ned på fanget mitt mens han hyler av full hals. Svetten siler av oss begge, han sint, jeg livredd (for flystyrt) og stresset.

Synes ikke akkurat flyturer er det mest innholdsrike man kan finne på. Latså selve flyturen, men kan vel skjønne at det virker forlokkende på en 8-åring da.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no