Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Søren Kierkegaard

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-15, 22:28   #1
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Søren Kierkegaard

Jeg må lese fryktelig mye Søren Kirkegaard i helga. Har sånn passe kunnskap om han fra før, litt over snittet men ikke noe særlig dybde.

Jeg klarer ikke helt avgjøre mitt eget forhold til hva han egentlig stod for. Samtidig som jeg er fullstendig enig i at all sannhet er subjektiv og alt det der så er det mye ved det han skriver jeg har liten sans for. For han var jo utrolig arrogant og elitistisk, og selv om han var dypt kritiske til strukturelle trekk ved religion så var han jo en dypt religiøs og det synes jeg kommer godt frem.

Men er det noen her som har lest mye Kirkegaard som kan si litt om hva synes om hans arbeid?

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no