Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Noen som driver med matkasser fremdeles?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-18, 11:42   #41
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Vi har endt med Grethe Roede-kassene, fordi det da er lite farseprodukter og halvfabrikata, og rett og slett er litt kjedelig hverdagsmat som er lett å justere til den som ikke liker ditt og datt. Det er jo nettopp den kjedelige hverdagsmaten jeg ikke orker å engasjere meg i. Så prøver vi heller å ha det gøy i helgene (og ser at det blir mer quick-fix de ukene vi er kasseløse, faktisk).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-18, 14:06   #42
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Jeg har forresten bare godt å si om Adams når de ringer. Hvis de ringer når jeg har hatt pause så har de alltid et godt tilbud for å få meg på igjen, jeg går på limpinnen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-18, 14:56   #43
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Vi pleier å kjøpe endel fra Fritt & Vilt. Det er bare kjøtt (fra dyr som har hatt det bra), og ikke tradisjonell matkasse. Men jeg syns vi har fått mye godt kjøtt, og stykker som ikke alltid er så tilgjengelig. Litt inspirerende. https://frittogvilt.com

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-18, 16:43   #44
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Vi pleier å kjøpe endel fra Fritt & Vilt. Det er bare kjøtt (fra dyr som har hatt det bra), og ikke tradisjonell matkasse. Men jeg syns vi har fått mye godt kjøtt, og stykker som ikke alltid er så tilgjengelig. Litt inspirerende. https://frittogvilt.com

Jeg pleier å kjøpe en kasse annenhver måned. Veldig fornøyd. Og så planlegger jeg måltider utifra hva som er i kassen, og plusser på noen fiskemåltider.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-18, 17:20   #45
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Jeg fikk mail om at Adam-poengene mine snart utløper, så lettlurt som jeg er har jeg nå bestilt kasse. Prøver express inspirasjon senne gangen, vi pleier å ha ekspress familie.

Vi hadde annenhver uke en periode, men vi blir litt leie. Nå tar vi en kasse innimellom når vi mangler inspirasjon og har en uke der mange er tilstede de fleste dager.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 11:23   #46
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Nå har vi hatt Adams vegetarkasse noen ganger. Det har vært overraskende vellykket.

Alle 4 liker maten selv om knerten får lov til å lage seg noe kjøtt, men det er mest fordi han føler at han må. Det er godt med proteiner i maten så vi blir ikke sultne en time etter middag.

(Merk: de har to versjoner med vegan i partallsuker og "bare" vegetar i oddetallsuker. Vi går for vegetar.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 14:08   #47
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Vi er i gang, har hatt to kasser Ekspress Familie, nå har vi Fit Focus denne som forsøk denne uken da mannen spiser lavkarbo og vi fikk så utrolig mye rester av poteter, pasta og ris med den andre. Mye spennende mat, men spent på hvor lang tid det tar å lage.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 14:22   #48
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Opprinnelig lagt inn av Addison, her.

Vi er i gang, har hatt to kasser Ekspress Familie, nå har vi Fit Focus denne som forsøk denne uken da mannen spiser lavkarbo og vi fikk så utrolig mye rester av poteter, pasta og ris med den andre. Mye spennende mat, men spent på hvor lang tid det tar å lage.

Vi hadde Fit Focus forrige uke. God mat, men definitivt en del lengre tilbredningstid enn ekspress-kassene. Men det tar mye lengre tid med vegetar også.

Vi har ofte ekspress familie, og tidvis er det jo bare å varme halvfabrikata. Snuppa ble bedt om å hjelpe meg en gang, og midt i en tenåringsgreie så utbryter hun: "Jeg synes kanskje du skryter på deg litt mye hvis du kaller dette å lage mat".

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 14:43   #49
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Jeg synes vegetarkassematen tok laaaaaang tid å lage den uka vi hadde den, selv om vi som regel er to stk. til å dele på matlagingen. Ekspress Familie passer oss bedre. Orker ikke bruke 45 min på å lage middag på en hverdag, det må jeg innrømme.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 15:03   #50
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Jeg lager vanligvis mat fra grunnen av, og med all kutting og skrelling, så tar det som regel godt over en halvtime. Så da synes jeg ikke overgangen til vegetarkassen var så stor, men det tar helt klart mer tid enn når vi har ekspresskasse.

Tidvis synes jeg ekspresskassen blir litt kaotisk, for det er så veldig mange ting som skal se på en gang. Det går jo fort over, men det er 20 travle minutter før maten står på bordet. Når jeg ellers lager middag, så rekker jeg jo å dekke på også, men med ekspressen må ungene ta den jobben. (Ikke at de har så himla vondt av det.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 15:04   #51
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Men ingen har funnet en skikkelig lavkarbokasse?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 15:14   #52
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men ingen har funnet en skikkelig lavkarbokasse?

Adams matkasse har en tre kasser som lyder navnene Sunn inspirasjon (tar en god stund å lage), Sunn familie og Fit Focus. På sistnevnte så står det at den skal ha mindre karbohydrater, men jeg er usikker på om den går inn i kategorien "skikkelig lavkarbo". Du kan jo sjekke ut både menyen og ingredienser.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no