Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-11, 12:14   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Noe jeg lurer på...

Jeg har en venninne som er relativt ny på forumet her. Hun har fått røde prikker på skrivefeil/orddeling og lurer så forferdelig på hvorfor.
Når det i tillegg har haglet med rødprikker på henne i jula pga "julespøken" i kontrollpanelet, som hun som ny bruker forøvrig ikke fikk med seg, ble det en tøff start på forumet.

Og jeg tror det er mange nye brukere som kanskje ikke helt forstår hvorfor det slås såpass ned på skrivefeil og orddeling her inne. Kanskje det kunne vært en idé og skrevet om det et sted - f.eks i denne tråden?

Vi som har vært her siden begynnelsen vet jo at mange ser på dette som humor, faktisk. At det er en morsom gimmick. Og at vi ikke er sånne übersnerpete rettskrivere som rødprikker (!!!) skrivefeil. (ikke alle hvertfall da)

Noen som kan forklare litt mer? Eller kanskje vi kan ta en diskusjon (igjen, antar jeg, den er sikkert tatt før) på om det er allment godtatt at det er greit å rødprikke for små filleting som skrivefeil og orddelingsfeil.

Jeg synes f.eks det er helt over the top. Og jeg forstår godt en ny bruker som "gråtende kryper ut herfra" når det rødprikkes for skrivefeil og i tillegg blinker rødt så det holder i kontrollpanalet etter litt innsats på skrivefronten for å bli kjent (Selv om akkurat det bare var pga Julespøken)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:15   #2
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Eg syns at å rødprikke for skrivefeil er heilt bak mål og kan vel umulig vere hensikta med ryktesystemet?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:18   #3
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Er det ikke endel lærere her inne. De er nok vant til å korrigere skrivefeil med rødt.

Forstår godt at det ikke alltid er like greit å komme inn her å forstå alt.
Dette er vel diskutert endel før, men jeg syns enn bør gi nye brukere (eller bruker med få innlegg) litt slack.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:19   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Jeg synes det er teit å rødprikke (særlig nye brukere) for skrivefeil. Jeg er også veldig lite glad i den "tradisjonen" som finnes om å kommentere språkbruken til nye brukere i introduksjonstrådene deres.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:22   #5
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Nye eller gamle brukerar; Rødprikking for skrivefeil er en uting.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:25   #6
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Nye eller gamle brukerar; Rødprikking for skrivefeil er en uting.

Tsk, tsk. Vi bruker ikke stor forbokstav etter semikolon, gjør vi vel?

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:25   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Å prikke skrivefeil er bare tøysete. Jeg har ikke fått noen rødprikker for de gangene jeg blander Hvis/om og ben/føtter osv, men de gangene noen har påpekt mine feil (da med grønnprikk og en knegg) så gjør jeg det samme med dem :barnslig:

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:26   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Jeg hadde blitt illsint om noen rødprikket meg for skrivefeil. Jeg bestreber meg på å skrive korrekt, men det blir noen feil nå og da. Det er mange her som er fryktelig flinke med språk, men det er jo plass til oss som uttrykker oss på någenlunde normalt vis også. Innlegg på dialekt og sms-språk leser jeg ikke (og nynorsk er IKKE en dialekt).

Men for noen sitter rødprikkene løst. Det er en del av forumet, og noe man får ta til seg når man er her.

Og noen ganger trykker folk feil. Jeg fikk en gang en rødprikk i en "jeg er gravid"-tråd. Det var slett ikke meningen at den skulle være rød.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:26   #9
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Nye eller gamle brukerar; Rødprikking for skrivefeil er en uting.

Det er jeg faktisk helt enig i.

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:26   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Rødprikking for skrivefeil? Det er i overkant, ja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:28   #11
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Tsk, tsk. Vi bruker ikke stor forbokstav etter semikolon, gjør vi vel?

Sikkert ikkje. Men om det ikkje hadde vore plass til meg her på FP fordiom, så hadde vel det vore skikkelig elitistisk TM.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:28   #12
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Tsk, tsk. Vi bruker ikke stor forbokstav etter semikolon, gjør vi vel?

http://medandreord.blogspot.com/2006...onreglene.html

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:28   #13
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Skyld ikke på lærerne he he.....

Syns det er en uting å rette på skrivefeil hele tiden. Må innrømme at jeg kan irritere meg på skrivefeil, men å rødprikke for sånt er tullete. Hvis en ikke har annet å være opptatt av så bør man kanskje skaffe seg et liv

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:29   #14
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Jeg tror ikke det er så veldig stort problem, jeg er ikke akkurat en mester i hverken rettskriving eller gramatikk, men jeg har aldri fått en rødprikk om det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:31   #15
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Absolutt i overkant.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:34   #16
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Er det ikke endel lærere her inne. De er nok vant til å korrigere skrivefeil med rødt.

Jeg retter med grønt, faktisk. Når jeg ikke retter elektronisk da, da retter jeg med blått. Forresten kan jeg aldri tenke meg at de som prikker rødt for skrivefeil er lærere ...

Jeg synes også det er ufint å rødprikke skrivefeil. Noen velmente råd kan i noen tilfeller være på sin plass, men det kan man da gjøre på en vennlig måte i en bisetning eller på grønnprikk. Ellers tror jeg mange som prikker rødt ikke legger så mye følelser i det, men da bør man likevel kunne tenke seg til at andre, og særlig nye brukere, kan gjøre nettopp det. Jeg kan aldri tenke meg at en rødprikk motiverer særlig godt til å etterstrebe god rettskrivning.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:34   #17
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Litt skriveleifer her og der har vi alle, om man skulle rødprikkes for det så tror jeg vi kunne fått det trivelig her. :not:

At det på FP er litt høyere krav enn på enkelte andre forum når det gjelder det å skrive godt norsk er det jo ikke tvil om. Vi trives best når folk skriver på enten bokmål eller nynorsk, ikke dialekt, og at man bruker stor bokstav etter punktum og har en noenlunde bevisst forhold til kommaregler og staveregler. Men man trenger jo ikke akkurat rødprikke noen dersom de ikke helt har fått det med seg i starten, det synes jeg faktisk er på grensen til barnslig. Jeg tenker som så at de fleste er oppegående nok til å finne ut av hvordan ting fungerer her inne, bare de får litt tid på seg og rom til å gjøre det.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:34   #18
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Jeg syns det er en uting å rødprikke for skrivefeil.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:36   #19
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Jeg har aldri rødprikket for skrivefeil eller påpekt det, men jeg er glad for at det er noen som sier i fra at vi er litt nøye på slikt her på FP. Rødprikk er unødvendig, men et lite vink om at det er mange som reagerer på åpenlyse skrivefeil syns jeg er greit. Jeg gidder nesten aldri å lese innlegg som jeg ser med halvt øye er skrevet uten tanke for at det er slitsomt å lese dårlig skrevne innlegg med masse feil.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:37   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Jøss, er det virkelig så vanlig å rødprikke på grunn av skrivefeil at en ganske ny bruker har fått flere slike? Det overrasker meg; det er ikke så mange rødprikker som gis her, og hvis det har blitt en kultur for å rødprikke for denslags, synes jeg det er flott at du tar det opp her, m^2.

Jeg synes man skal være veldig tilbakeholden med å rette skrivefeil dersom man ikke er sikker på at vedkommende vil ha dem rettet - og at om man absolutt vil fortelle noen at noe de skriver er feil, kan man gjøre det på en hyggelig måte.

Og generelt synes jeg man kan være ekstra forsiktig med å rødprikke nykommere, dersom de ikke er aggressivt uoppdragne. Det er hyggelig med nye folk, så vi kan gjerne være litt velkommende og generøse, og det er greit at tonen her kan være litt aggressivt spøkefull (eller spøkefullt aggressiv), men man bør huske på å gi folk litt tid på seg til å bli husvarme, og så bør man ha i bakhodet at det kan oppleves mye mer aggressivt å bli kritisert/"angrepet" av en av de etablerte på forumet enn det kanskje er ment som.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no