Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Vi som har strikkedilla

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-09, 23:27   #1
vaesla
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Hønefoss
Innlegg: 37
vaesla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi som har strikkedilla

Jeg tenkte jeg skulle lage en tråd her, for å kanskje treffe flere med strikkedilla. Jeg begynte å strikke sommeren 2007, og siden har det bare fortsatt.

Jeg starta med det rett og slett fordi jeg har slitt litt med en depresjon. Og da var det godt å ha noe å holde på med. Begynte å strikke grytekluter, og luer. Men så ble liksom ikke det noe utfordring lenger. Så da strikka jeg en jakke, et skjørt, sokker og en lue til datteren til ei venninne.
Så måtte jeg ha enda litt mer utfordring, og strikka da en "kjørepose" til min lille niese. Og nå holder jeg på å strikke dåpskjole til min ufødte niese... Hehe... Så det går unna i svingene her.

vaesla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 23:33   #2
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla.



Ingenting her å gjøre, jeg begynte på et vognteppe til Daniel når jeg gikk gravid med han.
Ja, han er da 3 år nå og det er ikke halvferdig.

  Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 23:48   #3
vaesla
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Hønefoss
Innlegg: 37
vaesla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla.

Jeg strikka ingenting jeg da når jeg gikk gravid med Kim-Andre. Og han er jo nå 7 år, og jeg har da ikke strikka noe annet enn en lue til han...
Men er fremdeles ikke forseint å gjøre ferdig det teppet da, for han kan jo fremdeles ha det som et koseteppe

vaesla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 02:50   #4
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla.

Opprinnelig lagt inn av vaesla, her.

Jeg strikka ingenting jeg da når jeg gikk gravid med Kim-Andre. Og han er jo nå 7 år, og jeg har da ikke strikka noe annet enn en lue til han...
Men er fremdeles ikke forseint å gjøre ferdig det teppet da, for han kan jo fremdeles ha det som et koseteppe

Joda, men jeg har jo ikke noe annet å drive med...
Jeg får heller sende det til deg! KID har i grunn også mange fine kosetepper.

  Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 03:50   #5
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla.

Uhm, det ligger strikkedilletråder inne på *herregud hva heter det nå igjen* det der underforumet med hobbyer og slikt.
Sånn bare for å ha nevnt at det er flere som strikker liksom.

Jeg holder og på med flere prosjekter akkurat nå, etter å ha hatt fullstendig dilla på å strikke tøfler.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 03:51   #6
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla.

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Uhm, det ligger strikkedilletråder inne på *herregud hva heter det nå igjen* det der underforumet med hobbyer og slikt.
Sånn bare for å ha nevnt at det er flere som strikker liksom.

Jeg holder og på med flere prosjekter akkurat nå, etter å ha hatt fullstendig dilla på å strikke tøfler.

Jeg regnet egentlig med det, selvom jeg presset vaesla litt på det å starte tråder og menge seg. Et sted må man jo starte. Er det et problem så er det bare å flytte, slå sammen eller hva som måtte passe. :snakker for vaesla:

  Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 03:56   #7
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla.

Ikke noe problem for meg altså. Jeg følte bare for å opplyse. *peker på nick og forklaring i nicktråden*

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 04:15   #8
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla.

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Ikke noe problem for meg altså. Jeg følte bare for å opplyse. *peker på nick og forklaring i nicktråden*

Kjøper den!

  Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 11:53   #9
vaesla
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Hønefoss
Innlegg: 37
vaesla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Har kikka på disse undertrådene, og fant ut at at denne tråden kanskje kunne ligget et annet sted. Emms hobbyhjørnet f.eks, der var det om sying og strikking blandt annet. Men hvordan får man evt flytta en tråd til riktig sted??? Er det noen som kan gjøre det, eller må man slette den man har og lage ny?

vaesla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 12:33   #10
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Jeg elsker å strikke og hekle! Får ikke så mye tid til det da, siden jeg studere og jobber mye. Men innimellom setter jeg meg foran tv med et hekleri eller strikketøy og koser meg

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 12:37   #11
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Jeg strikker masse; og syr ...og tenkte begi meg ut på hekling også, for alvor. Men først må jeg bli ferdig med strikkeprosjektene jeg har for meg; bl.a en heldress til tulla i alpakka!

Skal vi vise bilder til inspirasjon og slikt også, eller?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 13:05   #12
vaesla
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Hønefoss
Innlegg: 37
vaesla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Jeg sitter også gjerne forran tv'n når jeg strikker. Men akkurat på den dåpskjolen jeg strikker nå, så er det ganske mye mønster, så er ikke alltid jeg får med meg så mye av det som er på tv da.... Hehe...

Hekling har jeg ikke helt forstått meg på. Som jeg skrev innledningsvis så starta jeg bl.a med å strikke grytekluter, og da hekla jeg en kant rundt de. (ikke at jeg husker hvordan jeg gjør det nå...) Men så langt strekker mine hekle kunnskaper seg. Men kan godt tenke meg å lære det, for ser veldig gøy ut da, også så utrolig mye fint man kan lage da også.

vaesla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 13:14   #13
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Slår til jeg; det er denne dressen jeg strikker på i str. 9-12 mnd


Men jeg har byttet til mørkere grønn og lilla i fargene. Dog ser det ut til at dressen faktisk blir litt i minste lage, enda jeg ikke strikker stramt og har lagt til litt i lengde på bein og bol :shock: Og jenta mi er helt gjennomsnittlig av størrelse ... Jeje, jeg får strikke en ny - forhåpentligvis kan vi bruke den ut denne sesongen hvis jeg får den ferdig!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 13:20   #14
vaesla
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Hønefoss
Innlegg: 37
vaesla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Opprinnelig lagt inn av Spetakkelet, her.

Slår til jeg; det er denne dressen jeg strikker på i str. 9-12 mnd


Men jeg har byttet til mørkere grønn og lilla i fargene. Dog ser det ut til at dressen faktisk blir litt i minste lage, enda jeg ikke strikker stramt og har lagt til litt i lengde på bein og bol :shock: Og jenta mi er helt gjennomsnittlig av størrelse ... Jeje, jeg får strikke en ny - forhåpentligvis kan vi bruke den ut denne sesongen hvis jeg får den ferdig!

Åååå....Den der var utrolig fin Det der er sånna farger som jeg også liker. Kanskje jeg skal gjøre noe sånt når jeg bli ferdig med denne dåpskjolen jeg lager. Men blir spennende å se da om den passer når den er ferdig...

vaesla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 13:22   #15
vaesla
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Hønefoss
Innlegg: 37
vaesla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Hvordan får jeg lagt ut bilder her inne. Tenkte jeg kunne legge ut bildet av den kjøreposen jeg har strikka til niesa mi...

vaesla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 14:19   #16
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Du kan enten bruke ikonet for å legge ved bilder; en gul rute som illustrerer et landskap, i menyen når du skriver innlegg. Eller, hvis du laster opp via f.eks Photobucket, så får du ferdige img-linker du bare limer rett inn i innleggene dine. Bildene må ha en url-adresse det får når du har lastet det opp, da høyreklikker du på bildet og velger egenskaper, og kopierer url-adressen.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 16:03   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Jeg strikker, hekler og syr. Daglig. Forrige uke heklet jeg 14 luer. Denne uka har jeg strikket et sitteunderlag, heklet 3 luer, strikket en lue og i kveld skal jeg sy kjole til meg selv. Ja, etter at jeg har sydd ei veske ferdig til venninna mi.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 16:05   #18
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Strikking er kjekt, men ikke lurt for armene mine.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 17:14   #19
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg strikker, hekler og syr. Daglig. Forrige uke heklet jeg 14 luer. Denne uka har jeg strikket et sitteunderlag, heklet 3 luer, strikket en lue og i kveld skal jeg sy kjole til meg selv. Ja, etter at jeg har sydd ei veske ferdig til venninna mi.

14 luer........?

Jeg som var så stolt over mine to aller første votter.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 17:23   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

14 luer........?

Jeg som var så stolt over mine to aller første votter.

14 luer på ei uke er rekord, men jeg forsøkte ikke å sette rekord. Det bare ble slik. Forøvrig kan jeg mønsteret i blinde og ser sjelden på det jeg hekler før jeg fester tråder.

I natt har jeg forresten drømt om stoff. Blomstrete stoffer.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no