Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Vi som har strikkedilla

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-09, 19:57   #21
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Opprinnelig lagt inn av Spetakkelet, her.

Slår til jeg; det er denne dressen jeg strikker på i str. 9-12 mnd


Men jeg har byttet til mørkere grønn og lilla i fargene. Dog ser det ut til at dressen faktisk blir litt i minste lage, enda jeg ikke strikker stramt og har lagt til litt i lengde på bein og bol :shock: Og jenta mi er helt gjennomsnittlig av størrelse ... Jeje, jeg får strikke en ny - forhåpentligvis kan vi bruke den ut denne sesongen hvis jeg får den ferdig!

Nydelig!! Jeg tror jeg skal bestille en sånn hos min mor til lilleruska i magen!

  Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 20:07   #22
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Jeg elsker å strikke, holder for tiden på med en bukse, en body, ett skjerf, er akkurat ferdig med en bleiebukse. Skal strikke flere bleiebukser, han har vokst utav mange av de jeg har strikket fra før.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 21:17   #23
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Jeg er snart ferdig med dette settet, som lillejenta vår skal få til 2 årsdagen. Hun er så glad i dukker.

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 21:18   #24
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Denne kunne jeg tenkt meg å lage til henne

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 22:54   #25
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Jeg fikk strikkedilla i desember 2007. Siden det har det gått stort sett i ett - i den grad det kan gjøre det når man har jobb og to barn. For tiden holder jeg på med en T-skjorte til vesla, etter mønster fra Nøstebarnboka - Susannetrøye.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 22:59   #26
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Jeg har strikkedilla og har hatt det siden jeg var i 12års alder. Nå er jeg 38.

Dessverre rekker ikke den tiden dagene gir meg nå til å opprettholde min store lidenskap. Jeg savner det på det nærmeste daglig og gleder meg til jeg etterhvert får litt mer disponibel tid igjen.

Jeg har en stor produksjon av det meste på samvittigheten og kjente på lykkefølelse da jeg sist uke satt med strikketøy i hendene igjen foran tv fordi jeg var satt helt ut av spill pga forkjølelse og fikk noen rolige dager.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 23:35   #27
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Strikking er kjekt, men ikke lurt for armene mine.

Sånn er det her også. Jeg har fått tilbake studentarmene mine nå som jeg er student....

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 00:03   #28
vaesla
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Hønefoss
Innlegg: 37
vaesla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg strikker, hekler og syr. Daglig. Forrige uke heklet jeg 14 luer. Denne uka har jeg strikket et sitteunderlag, heklet 3 luer, strikket en lue og i kveld skal jeg sy kjole til meg selv. Ja, etter at jeg har sydd ei veske ferdig til venninna mi.

Hehe... Ja, da har du virkelig noe å henge fingrene i Men det er jo så ok å sitte med noe i hendene da. For meg så roer det meg ned hvis tanker, følelser og sånn tar overhånd...

vaesla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 00:05   #29
vaesla
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Hønefoss
Innlegg: 37
vaesla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Denne kunne jeg tenkt meg å lage til henne

Ååå, denne var fin. Kan tenke meg hun blir fin i en sånn.

vaesla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 00:07   #30
vaesla
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Hønefoss
Innlegg: 37
vaesla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Jeg har strikkedilla og har hatt det siden jeg var i 12års alder. Nå er jeg 38.

Dessverre rekker ikke den tiden dagene gir meg nå til å opprettholde min store lidenskap. Jeg savner det på det nærmeste daglig og gleder meg til jeg etterhvert får litt mer disponibel tid igjen.

Jeg har en stor produksjon av det meste på samvittigheten og kjente på lykkefølelse da jeg sist uke satt med strikketøy i hendene igjen foran tv fordi jeg var satt helt ut av spill pga forkjølelse og fikk noen rolige dager.

Huff da, ikke noe ok å være forkjøla da. Men ble jo liksom litt hell i uhell da, siden du da faktisk fikk strikka litt Men får håpe tingene roer seg litt rundt deg da, sånn at du får strikket jevnt sånn som du vil.

vaesla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 00:13   #31
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Denne kunne jeg tenkt meg å lage til henne

Ja, denne likte jeg også - den ser jo dessuten nokså lettstrikket ut med det tjukket garnet

Dressen jeg strikker i alpakka er forøvrig fra Sandnesgarn "Til Fjells" nr. 0811.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 00:21   #32
vaesla
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Hønefoss
Innlegg: 37
vaesla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Opprinnelig lagt inn av Spetakkelet, her.

Ja, denne likte jeg også - den ser jo dessuten nokså lettstrikket ut med det tjukket garnet

Dressen jeg strikker i alpakka er forøvrig fra Sandnesgarn "Til Fjells" nr. 0811.

Jeg har noen småtupper (tantebarn) jeg kunne ha strikket en sånn til jeg også, 2 nieser på 5 år. Har en gutt selv da på 7. Og det eneste jeg har strikka til han, er en lue... Stakkars...

vaesla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 00:23   #33
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Har akkurat gjort meg ferdig med et av vinterens stikkeprosjekt:

Den er til mellomste. Hun fikk en lue her i vinter med snøroser og "prikker", og ville ha genser som matchet... Brukte denne som mønster, bare satt på prikkene:


Tidligere i høst/vinter strikket jeg dette settet til eldste:


Zeppelin, kjempefin, den tror jeg minste hadde likt...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 00:30   #34
vaesla
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Hønefoss
Innlegg: 37
vaesla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

Har akkurat gjort meg ferdig med et av vinterens stikkeprosjekt:

Den er til mellomste. Hun fikk en lue her i vinter med snøroser og "prikker", og ville ha genser som matchet... Brukte denne som mønster, bare satt på prikkene:


Tidligere i høst/vinter strikket jeg dette settet til eldste:


Zeppelin, kjempefin, den tror jeg minste hadde likt...

Kjempe fint det du hadde strikka. Spesielt den svarte og hvite genseren... Den var rålekker...

vaesla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 00:42   #35
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

lurer bare på hva jeg skal strikke nå...
Synes det er så moro å strikke babytøy, men er ingen rundt oss med baby nå.
Minsten tåler ikke så godt ull, men har lurt på å strikke en bomullsjakke eller noe i "pusegarn" til henne.
I mellomtida tror jeg det blir noen ullsokker av restegarn...
(etter jeg lærte "magic loop" her er det jo moro å strikke sokker!)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 00:47   #36
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

"Magic loop", er det det samme som å strikke begge sokkene samtidig på rundpinne?

Fine strikkeplagg; slike klassiske ullgensere er kjempelekkert!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 00:49   #37
vaesla
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Hønefoss
Innlegg: 37
vaesla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

lurer bare på hva jeg skal strikke nå...
Synes det er så moro å strikke babytøy, men er ingen rundt oss med baby nå.
Minsten tåler ikke så godt ull, men har lurt på å strikke en bomullsjakke eller noe i "pusegarn" til henne.
I mellomtida tror jeg det blir noen ullsokker av restegarn...
(etter jeg lærte "magic loop" her er det jo moro å strikke sokker!)

Hva er "magic loop"? Ble nysgjerrig nå...

vaesla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 01:41   #38
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Dette er forøvrig neste prosjekt på planene, når det jeg har på pinnene er ferdig. Strikker mtp neste vinter, blir str. 2 år da - åh, jeg gleder meg!



Denne funderer jeg også på, men et sted må jeg begynne

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 01:50   #39
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Åh, så nydelige de to siste var!


Og dere som strikker: Dere er rå!!

  Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 01:50   #40
vaesla
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Hønefoss
Innlegg: 37
vaesla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Opprinnelig lagt inn av Spetakkelet, her.

Dette er forøvrig neste prosjekt på planene, når det jeg har på pinnene er ferdig. Strikker mtp neste vinter, blir str. 2 år da - åh, jeg gleder meg!



Denne funderer jeg også på, men et sted må jeg begynne

Helle dussen, den svarte kjolen var nydelig..... *Smelt...*

__________________
Kim-Andre, 18.11.01
vaesla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no