Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Går det an å klare seg uten bil?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-09, 07:25   #1
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Går det an å klare seg uten bil?

Vi har nettopp kjøpt oss leilighet, og i motsetning til de fleste vennene våre, som flytter ut av byen, bor billig og kjøper en bil til, har vi kjøpt mer sentralt, bor da mye dyrere, og vil heller kvitte oss med bilen. Men, vi møter så utrolig mange negative holninger. I følge folka i vår omgangskrets, er det visst helt umulig å ikke ha minst 1 bil. Alt blir visst helt umulig å få til uten bil, ikke kan man dra på ferie, ikke kan man ukeshandle og ikke kan man besøke venner, visstnok.
Så, jeg vil gjerne høre fra vellykkete bilfrie familier, spesielt dere som har hatt bil, og brukt den mye, og så gått over til et bilfritt liv. Lar det seg gjøre, eller lever jeg i drømmeland? Kommer jeg til å bli fanget i mitt eget hjem, og savne bilden hver dag, eller venner man seg til det?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 07:27   #2
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Jeg er ikke bilfri da. Men likevel: For pengene man tjener på å ikke ha bil, så kan man ta drosje hver gang man ukehandler f. eks.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 07:31   #3
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er ikke bilfri da. Men likevel: For pengene man tjener på å ikke ha bil, så kan man ta drosje hver gang man ukehandler f. eks.

Ja, eller sykle med sykkeltralla, tenkte vi :-)

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 07:38   #4
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

JA!! Selvfølgelig går det an! Jeg har ikke lappen engang..
I nesten to år tok jeg buss frem og tilbake for å hente snuppa i barnehage. det første året studerte jeg "bare" og skolen lå rett ved barnehagen. Litt av det andre året jobbet jeg 8-16, men det gikk fint å hente/levere! Bakdelen da var at hun ble to timer ekstra i barnehagen, men det ser ikke ut til at hun tok skade av det Siden jeg har hatt vogn (og ryggsekk), så har de store innkjøpene også gått smertefritt!
Nå har vi fått bil og jeg ser hvor enkelt alt kunne ha vært, men jeg syntes ikke det var noe stress da jeg var avhengig av bussen

Ja, sykkelvogn er genialt. Kjenner flere som bruker det. De sykler veldig langt enkelte, men det er jo en skikkelig bonus for helsa!

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 07:53   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Jeg tror man kan klare seg uten bil i hverdagen, men det handler mer om innstilling enn bare at det er mulig. Jeg ha foreløpig ikke lappen, og jobber med å ta den nå. Vi har bil, men da vi bodde i sentrum stod den i all hovedsak parkert - så lenge vi ikke skulle sammeN til hytta (dro jeg alene tok jeg jo toget- perfekt!)

hva med noen prøveuker der dere parkerer bilen litt utilgjengelig, og belager dere på å gjøre det meste uten bil? Tell opp antall ganger dere virkelig kunne ønske dere å bruke bilen, og eventuelt hvilke alternativer dere hadde hatt?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 08:18   #6
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Jeg svarer under samme forutsetning som smurfine her, jeg klarer meg helt fint uten bil.

Nå bor vi slik til at butikken ikke er i umiddelbar nærhet heller så nå har vi handledager en til to dager i uka, å da tar jeg rett og slett med meg trillebag å har varer for hele uka.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 08:30   #7
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Jeg bor midt i byen og har ikke bil og det går helt fint. Det er kort vei til det meste og vi bruker sykkel, går eller tar kollektivt dit vi skal. Og som Esme sier, du kan ta veldig mye drosje for de pengene du sparer på å ikke ha bil.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 08:31   #8
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Jeg ville nok gått for en halvløsning og vurdert å bli med på en bilordning, der flere deler på noen biler.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 08:34   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Selvsagt går det fint uten bil om man bor midt i byen og har godt kollektivtilbud.
Vi, derimot, kunne ikke klart oss uten bil og må ha en bil til om jeg begynner å jobbe et stykke unna. For vi bor på et sted med elendig kollektivtilbud og mannen jobber for langt unna til at det hadde gått uten bil. Så vi MÅ ha bil, helst to.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 08:36   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Alt går jo om man vil. Og bor man i svært sentrale strøk så blir det tøysete i mine å øyne å si at man MÅ ha bil.

Det finnes bilordninger, hvor man som medlem kan få leie bil billig de gangene man skulle trenge det.
For det det faktisk koster å ha bil kan du leie bil ganske så ofte.

Vi vurderer også å kvitte oss med bilen, for den brukes minimalt. Jobb og barnehage er et steinkast unna, og butikk har vi også i nærheten. Buss går det på utsiden av døra her osv.

Vi har i en periode nå lånt bort bilen vår til min bror, så har vært tilnærmet billøse i flere uker. Kan ikke si jeg har savnet den så veldig.

  Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 08:43   #11
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Ikke bilfri, men: Klart det går bra. Man legger jo bare opp ting litt annerledes.
En utfordring er kanskje når dere skal besøke venner som ikke bor så sentralt. Det kan bli et irritasjonsmoment for dem dersom dere må hentes og bringes hver gang dere skal til dem, så hvis dere drar på hyppige besøk og kollektivtilbudet er noe begrenset, kunne kanskje et bilkollektiv, som Maz nevner, være et alternativ.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 08:51   #12
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Vi har en bil, men min hverdag er ganske bilfri til tross for det; jeg reiser kollektivt til jobb og barnehage og handler mat etc. Det fungerer bra, selv om jeg ibland skulle ønske at ting gikk raskere. Men, som sagt; det er bare snakk om innstilling...

Dette tror jeg at jeg hadde gått for i en helt bilfri hverdag:

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg ville nok gått for en halvløsning og vurdert å bli med på en bilordning, der flere deler på noen biler.

I mitt tidligere liv var jeg med i Bilkollektivet i Oslo, det er helt perfekt hvis man bor sentralt og bare trenger bil innimellom! Anbefales!

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 09:39   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Jeg har hørt rykter om at det finnes fanatikere som lever uten bil. Men jeg tror det må finnes en diagnose for sånt? :bor ikke så sentralt:

  Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 09:47   #14
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Jeg tror det er fullt mulig å klare seg uten bil, men da må man bo sentralt og ha servicetilbud og butikker i nærområdet. Det legger også litt begrensninger i forhold til besøk som man ikke kan nå med kollektivtransport og barns fritidsaktiviteter.

Jeg tror det er viktig å legge inn et solid taxibudsjett. Da blir det ikke så ille når man først må bruke taxi.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 10:04   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har hørt rykter om at det finnes fanatikere som lever uten bil. Men jeg tror det må finnes en diagnose for sånt? :bor ikke så sentralt:



For å si det sånn; hadde ikke VI hatt bil hadde vi sittet isolert her, og vi hadde hvertfall kunnet glemme å treffe venner særlig ofte. Så det er jo slett ikke en prioriteringssak for alle, det kommer helt og holdent an på hvor/hvordan man bor. Hadde jeg bodd midt i Oslo hadde jeg ikke engang villet ha bil tror jeg. Tanken på å kjøre i Oslo.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 10:13   #16
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Der vi bodde før kunne vi fint klart oss uten, men her hadde vi ikke hatt en sjanse hvis vi skulle beholde jobbene våre.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 10:14   #17
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Når jeg bodde i Oslo trengte jeg ikke bil, hadde ikke engang lappen. Mannen hadde bil da, og jeg personlig kunne ikke tenkt meg å ikke ha bil. Men selvfølgelig går det.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 10:22   #18
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Bor man sentralt, og det er et godt kollektivtilbud der man bor, så ser ikke jeg at det er umulig å klare seg uten bil.
I Oslo ser jeg jo for meg at det er fullt mulig å klare seg uten bil.
Men utfordringen blir jo om man skal besøke venner/familie et stykke avgårde.
Man vil jo være avhengig av å rekke bussen og i helger, helligdager så går kanskje ikke bussen/toget så ofte, men dette er jo ikke noe stort problem egentlig.
Jeg ville aldri klart et liv uten bil nå.
Men jeg er blir så bilsyk av å sitte på buss, tog og trikk. Jeg må aller helst kjøre selv for å ikke bli dårlig.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 10:27   #19
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Jeg kjenner en familie som klarte seg uten bil i mange år. De hadde 3 barn og brukte sykler/sykkelvogn over alt. Jeg tror de var med i et bilkollektiv, slik at de hadde bil av og til. De bor i Oslo, men ikke i sentrum.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 10:27   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Opprinnelig lagt inn av Sundae, her.

I mitt tidligere liv var jeg med i Bilkollektivet i Oslo, det er helt perfekt hvis man bor sentralt og bare trenger bil innimellom! Anbefales!

Jeg slenger meg på denne anbefalingen. En venn er medlem og det har aldri hendt at han ikke har fått bil når han har trengt.

Vi levde uten bil i Oslo i mange år, men til slutt arvet vi en. Vi bruker den kanskje 2 ganger i måneden så når den tar kvelden tror jeg vi går for bilkollektivet vi også.

Eneste vi trenger bil til er:

  • Handling på OBS! eller IKEA og slikt.
  • Besøk hos besteforeldre utenfor byen.
I alle andre tilfeller bruker vi sykkel og kollektivtransport. Av og til tar det litt lenger tid, men vi gjør reisen til en del av opplevelsen. Hvis vi regner inn tiden det tar å finne en parkeringsplass i strøket her, så tar kollektivtransport definitivt mndre tid.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no