Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Pronasjon? Joggeskotrøbbel

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-10, 21:11   #1
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pronasjon? Joggeskotrøbbel

Jeg har kjøpt meg nye joggesko. Nike Air pegasus 26 eller noe sånn. Gode og lette sko - men jeg kjenner at jeg får vondt under foten helt på utsiden når jeg bruker dem.

Har dette noe med proponasjon å gjøre, mon tro?
Jeg har ikke opplevd dette før (ikke at jeg er treningsdreven altså)

Jeg skjeivgår ikke sko - så sånn sett har jeg ingen indikasjoner på proponasjon. Har høy fotbue.

Nå regner jeg jo med å bli anbefalt løplabbet - og det er nok ingen dum idé.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 21:27   #2
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Proponasjon? Joggeskotrøbbel

De fleste har normal eller overpronasjon. For å finne ut hvordan du løper er nok løplabbet et godt tips ja. Da slipper du å prøve ut flere joggesko for å finne noen som er gode til deg. Jeg har ihvertfall veldig gode erfaringer med dem.

Hvis skoene dine er veldig lette har de ofte mindre støtdemping - som igjen kan føre til smerter i bena. Ta med disse skoene til løplabbet,så får du testet ut å løpe med dem og få anbefalinger om disse skoene er riktige for deg eller ikke.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 21:36   #3
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Proponasjon? Joggeskotrøbbel

Jeg har opplevd dette, og da med sko som har vært for smale for foten min.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 23:07   #4
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Pronasjon? Joggeskotrøbbel

Pegaus er for normal fot, så det burde gå selv med høy fotbue. Jeg har også normal mot høy fotbue (underpronasjon) og min favoritt er Asics Nimbus. Nike Zoom Vomero er også en bra sko for din fot.

Lykke til, håper det blir bedre. Hvor har du kjøpt skoen?

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 23:10   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pronasjon? Joggeskotrøbbel

Jeg trodde jeg var helt normal, men etter en tur til Löplabbet fordi jeg hadde et kranglekne viste at jeg overpronerte en del på foten med kranglekneet og litt på den andre foten. Dessuten laget jeg bare fottrykk på tåballene og hælen (betyr det høy fotbue?). Jeg har ikke observert at jeg sliter ujevnt. (Kneet ble bra igjen!)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 16:53   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pronasjon? Joggeskotrøbbel

Jeg må vel til løplabbet jeg også. LUrer på om sålene får plass i mine eksisterende sko
Hva koster avstøping, forresten? Og kan man løpe og få svar uten å kjøpe noe?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 17:21   #7
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pronasjon? Joggeskotrøbbel

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg må vel til løplabbet jeg også. LUrer på om sålene får plass i mine eksisterende sko
Hva koster avstøping, forresten? Og kan man løpe og få svar uten å kjøpe noe?

Man kan løpe og få svar uten å kjøpe noe, men da koster undersøkelsen 250 kr. Kjøper du sko der får du undersøkelsen med på kjøpet.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 17:29   #8
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pronasjon? Joggeskotrøbbel

250 hvis du ikke kjøper sko - ellers er det gratis. Det er ingen avstøpning. Først står du på en speilkloss slik at Löplabbmennesket ser fotavtrykket ditt (veldig lurt å gå i kjole der, fant jeg ut ). Så løper du på en tredemølle samtidig som løpemønsteret ditt blir videofilmet og dere går gjennom filmen i slow-motion etterpå.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 18:16   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pronasjon? Joggeskotrøbbel

Isj, jeg har jo helt nye sko, så jeg skal jo ikke kjøpe NYE sko nå! - Noen sportsbutikker tar avstøpning av foten iallefall.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no