Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Er du ulydig?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Se resultatene: Hadde du dratt i spaken?
Jeg hadde nok dratt i spaken uten å være stresset, TV-folkene vet nok hva de gjør 2 1,40%
Jeg tror jeg hadde avbrutt med det samme forsøkspersonen sa nei 98 68,53%
Jeg hadde dratt i spaken og jukset med å si det riktige svaret ekstra høyt 1 0,70%
Jeg hadde dratt i spaken, jeg hadde hele tiden tenkt at det bare var tull 9 6,29%
Jeg hadde dratt i spaken, men jeg hadde ikke likt det 2 1,40%
Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort 31 21,68%
Deltakere: 143. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-10, 19:00   #41
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ulydig?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men personligheten min er nok tilbøyelig til å følge en leder på den måten der, dessverre.

Jeg tror nesten alle av oss kan gjøre det. De ti prosentene som ikke hadde gjort det i et TV-program hadde antagelig kunnet gjøre det i en annen setting.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det skal veldig mye til før jeg nekter for å si det sånn. Nå er dette personer jeg stoler på, det skal sies. Og spesielt da jeg var veldig fersk i gamet gjorde jeg mye jeg ikke hadde peiling på selv, jeg måtte jo stole på den som er mer erfaren. Selv om det føles feil, selv om det er situasjoner som er etisk vanskelige. Poenget mitt er at i en situasjon hvor man ikke har helt kontroll over premissene, man vet ikke helt hva slags effekt det har det man gjør, og man har en overordnet som "tar ansvaret", tror jeg mange av oss er villig til å strekke egne grenser et godt stykke.

Nemlig. Og jeg tror at det er for lett å høre på en som har rett til å utøve sin autoritet (som i helt fagspesifikke spørsmål) også i moralske spørsmål. Jeg har sett mange ganger turnusleger f.eks som har fulgt beskjed i moralske spørsmål fra bakvakt, og det er jo faktisk feil.

Og jeg tror (jeg har tenkt mye på dette de siste dagene) at man bør venne seg til å ta en vurdering når man bøyer seg for en autoritet, er å spørre seg selv, er dette noe man kan fraskrive seg ansvar for? Som i dette eksperimentet. Som i Kristoffersaken. Selv om en autoritet sier at h*n tar ansvaret, frigjør det deg selv for ansvar? I moralske spørsmål så gjør det jo ikke det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 20:05   #42
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du ulydig?

Problemet er jo at man trenger lydighet i et samfunn. Man trenger lydige folk, folk som utfører arbeidsoppgaver de strengt tatt ikke har lyst til, folk som gjør som de får beskjed om. Uten lydighet blir det anarki. Det er ikke utelukkende en dum ting, tenk hvor mange soldater i krig som i øyeblikket har handlet på tvers av sin overbevisning i situasjonen! Et militært anarki ville dog vært langt mer skremmende. Problemet oppstår når man kan/bør/må begynne å vurdere selv, når man når denne grensen. Jeg tror dette er kjempevanskelig for de fleste, og jeg tror resultatet her er nokså feil. Jeg er relativt sikker på at flere ville dratt i spaken, gitt.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 20:13   #43
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ulydig?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg har sett mange ganger turnusleger f.eks som har fulgt beskjed i moralske spørsmål fra bakvakt, og det er jo faktisk feil.

Ja, det er feil. Men det er jammen ikke lett å være helt fersk å se den forskjellen. Nå har jeg mot nok til å si at "det er du som tar den avgjørelsen, men jeg gjør ikke det der, så da får du komme hit og gjøre det selv". Men det er nå i en situasjon jeg er blitt trygg i og selv kan ha bakvaktsansvar i. Gi meg en ny og ukjent setting og jeg er ikke så sikker på at jeg står like stødig.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 20:16   #44
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du ulydig?

(Jeg tenkte faktisk litt på dette i åpningen av nye Holmenkollen, da Romøren "stjal" hoppet fra Annette Sagen. Det er ikke sikkert det er enkelt å være gutt på noen-og-tyve og ha et apparat med autoritære ledere rundt deg som mener det er helt kurant at du hopper. )

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 20:16   #45
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ulydig?

Sier forsøket noe om hvorvidt folk trakk seg når de fikk vite hva forsøket gikk ut på. Jeg innbiller meg nemlig at jeg hadde sagt nei før det hele hadde startet. Og hvis det var en mulighet, så blir ikke utvalget med de som er igjen etterpå helt representativt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 20:17   #46
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ulydig?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg er så redd for andres smerte og ubehag, at jeg er nesten sikker på jeg ville ha gitt meg når personen ga uttrykk for at nå holdt det.

Samme her. Jeg håper i alle fall det.
Jeg hadde ikke hørt om dette eksperimentet før, men jeg får assosiasjoner til The Wave.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 20:24   #47
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ulydig?

Nå kjenner jeg til dette eksperimentet fra før, og ikke liker jeg Jon Almås heller, så jeg tror at dersom jeg hadde blitt rotet opp i et slikt game show - måtte Gud forby - så hadde jeg sluttet å trykke når kandidaten sa stopp.

Jeg hadde mer tillit til, og respekt, for autoritetsfigurer før jeg fikk Lillemann. Etter noen år med Lillemannerfaring, har jeg egentlig mest tiltro til meg sjøl...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 21:50   #48
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ulydig?

Jeg kjenner også til eksperimentet, så akkurat her er jeg immun, men det er jo ikke poenget.

Jeg er ikke spesielt autoritetstro, og er vanligvis ikke redd for å opponere. Men samtidig er jeg som oftest ganske komfortabel med å fraskrive meg ansvaret når det er standard. Jeg er jo heller ikke den som plages med moralske skrupler i tide og utidet, så har ikke vanskelig for å se for meg situasjoner der jeg gjør betenkelige ting med notasjonen "let the record show that I disagree".

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 21:53   #49
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ulydig?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg tror nesten alle av oss kan gjøre det. De ti prosentene som ikke hadde gjort det i et TV-program hadde antagelig kunnet gjøre det i en annen setting.

Eller gjøre noe annet usannsynlig teit.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:36   #50
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du ulydig?

En annen mekanisme som gjør slike situasjoner mulig, er at det er veldig mye lettere å godta ting som skjer gradvis. Man venner seg utrolig raskt til ting. Hvis de hadde blitt bedt om å gå rett på 150 volt er det veldig mange flere som ville sagt stopp. Men når man bygger det opp gradvis, så er det mye enklere å bli med på "litt til". Der har jeg gått i fella selv noen ganger.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:51   #51
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du ulydig?

Nå har jeg lest mesteparten av tråden, og har derfor fått med meg bakgrunnen for spørsmålet. Mitt svar ville uansett vært at i det personen jeg gir støt melder at hun/han ikke vil være med lenger, ja da hadde jeg stoppet.

Jeg vet av erfaring at jeg ikke har problemer med å stå i mot autoritetspersoner om jeg mener det som foregår er feil. Det ferskeste eksempelet er fra jobben min, der vi er ordnet i et militærlignende rangeringssystem. En overordnet, som jeg kjenner, liker og respekterer, ba meg gjøre noe som virket helt feil for meg, og jeg nektet derfor å gjøre som jeg ble bedt om. (Nå har jeg alltid det i bakhodet at jeg har ansvaret for de menneskene som sitter på i toget mitt, og de veier langt tyngre enn de ubehageligheter jeg eventuellt kan få ved å nekte, og det er klart det teller "mot" meg i så måte. Jeg har en sterk rettesnor, en veldig god grunn til å tenke godt på avgjørelser jeg tar.)

Jeg finnes ikke konfliktsky, jeg er ikke en kranglete person som krangler for å krangle, men jeg har ingen problemer med å ta i når jeg føler det er verdt det. Jeg vet at jeg er oppegående og nokså moralsk, og stoler i så måte på meg selv.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 23:54   #52
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Er du ulydig?

Det er interessant at de aller, aller fleste i denne tråden mener at de ville ha stoppet. Vi vet jo at det faktisk ikke er tilfellet. Det er ganske bemerkelsesverdig at vi mennesker, etter å ha levd ganske mange år av livet vårt, fremdeles ikke aner hvordan man virkelig ville reagert i gitte situasjoner.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 00:02   #53
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ulydig?

Jeg tror faktum at det er på TV er litt av årsaken til at jeg er ganske sikker på at jeg ville steilet. Jeg tror jeg hadde vært mer tilbøyelig om ikke "alle" hadde skulle fått vite hvilken asshole jeg kunne være.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 02:06   #54
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du ulydig?

Jeg kjenner godt til Milgramforsøket fra før, og hadde derfor garantert stoppet når kandidaten ga uttrykk for smerte.

Jeg tror faktisk jeg hadde gjort det uansett, jeg er som regel ikke redd for å si i fra til overordnende når det er noe jeg føler er helt feil, blant annet i jobbsammenhenger.

Men klart, hadde settingen vært en helt annen, og det var en person jeg virkelig stolte på....Skal aldri si aldri.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 08:01   #55
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ulydig?

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Det er interessant at de aller, aller fleste i denne tråden mener at de ville ha stoppet. Vi vet jo at det faktisk ikke er tilfellet. Det er ganske bemerkelsesverdig at vi mennesker, etter å ha levd ganske mange år av livet vårt, fremdeles ikke aner hvordan man virkelig ville reagert i gitte situasjoner.

Dette pollen er jo det ultimate beviset på at selvrapportering er noe man skal være forsiktig med å stole på. Det er ikke nubbsjangs i havet for at tallet stemmer selv om det kan stemme for enkeltpersoner.

En ting jeg kom til å tenke på når jeg leste denne tråden. I mobbing er det ofte slik at det ikke er mobberen eller den som blir mobbet som er de som er hovedgrunnen til at mobbingen blir opprettholdt - det er tilskuerene, "den grå massen", de som i stillhet sympatiserer, men ikke sier noe, de som heier mobberen frem og de som tenker at det ikke er deres sak. Grupper, konformitet og det å høre på autoriteter ligger dypt i oss..

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 08:18   #56
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du ulydig?

jeg er fremdeles 100% sikker på at jeg ville avbrutt.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 08:19   #57
Thomas
Mmm, skeptisk
 
Thomas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 518
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Er du ulydig?

Litt av problemet er at dette eksperimentet er såpass godt kjent at mange nok ville ha stoppet mye tidligere enn ellers.

Og så spørs det nok om Milgram (og Zimbardo) ville ha fått lov til å drive på med slike eksperimenter i dag. Tror kanskje diverse etikk-komiteer hadde fått bakoversveis av dette.

__________________
Men hvi skal jeg være så haardt beklemt?
Om hundrede Aar er alting glemt.
Thomas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 08:23   #58
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ulydig?

Opprinnelig lagt inn av Thomas1977, her.

Og så spørs det nok om Milgram (og Zimbardo) ville ha fått lov til å drive på med slike eksperimenter i dag. Tror kanskje diverse etikk-komiteer hadde fått bakoversveis av dette.

Dette foregår jo hver dag, selv om det ikke er kontrollert forskning akkurat. Hva tror du skjedde med Jonny Risvik for eksempel?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 08:32   #59
Thomas
Mmm, skeptisk
 
Thomas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 518
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Er du ulydig?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Dette foregår jo hver dag, selv om det ikke er kontrollert forskning akkurat. Hva tror du skjedde med Jonny Risvik for eksempel?

Naturligvis, det jeg mente var at dette ikke skjer i forskningsøyemed, ikke at det faktisk forekommer.

__________________
Men hvi skal jeg være så haardt beklemt?
Om hundrede Aar er alting glemt.
Thomas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 08:34   #60
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ulydig?

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

jeg er fremdeles 100% sikker på at jeg ville avbrutt.

Hvilket bare beviser hvor lite man kan stole på folks evne til å bedømme seg selv.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no