Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Virtuelt 8. mars-tog

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-11, 09:16   #1
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Virtuelt 8. mars-tog

I dag er det den internasjonale kvinnedagen. Likestilling og kvinnefrigjøring betyr mange ulike ting for ulike mennesker rundt om i verden. Derfor tenker jeg at vi aldri kan si at vi har nådd målet om full likestilling. Derimot er likestilling et ideal vi kan strekke oss mot og arbeide for, ikke bare i dag men hver dag.

En tradisjonell markeringsmåte har vært å gå i tog. Jeg liker 8. marstog, men det er ikke alltid at jeg går i dem. I år er jeg usikker på om det blir RL-tog, men et virtuelt tog her inne kan vi vel ha for alle, uansett om de skal gå i ordentlig tog også eller ikke.



Her er det ingen sentral komité og alle kan komme med sine egne kampsaker. Skriv inn hvilken fane du vil gå under.

Jeg velger meg to:

Solidaritet med kvinner i Gaza og Vestbredden: Fritt Palestina!

6 timers dag og ei lønn å leve av!

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 09:19   #2
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Virtuelt 8.mars-tog

Bra initiativ!

Selv om vi har det veldig bra på veldig mange områder her i Norge, finnes det dessverre mange saker å ta tak i, både hos oss og i resten av verden.

Jeg vil gå under fanen om kvinners rett til utdanning.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 09:20   #3
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Virtuelt 8.mars-tog

Jeg er med i det virtuelle toget.

Heltid en rettighet - deltid et valg.
Nei til seksuell trakassering!

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 09:21   #4
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Virtuelt 8.mars-tog

Jeg er med!

- Nei til EUs vikardirektiv
- Kamp mot sharialovene

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 09:24   #5
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Virtuelt 8.mars-tog

Kvinner er fullverdige mennesker- ikke menn eller familiens eiendom!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 09:29   #6
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Virtuelt 8.mars-tog

Jeg er med! Det blir ikke IRL-tog på meg, men her vil jeg være Ingen paroleforslag i denne omgang, men jeg kan gå under flere av deres!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 09:35   #7
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Virtuelt 8.mars-tog

Solidaritet medog kjempe for kvinner som ikke har nådd de sammen rettighetene som vi her i Norge har.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 09:35   #8
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Virtuelt 8.mars-tog

Klart jeg er med! Jeg slenger meg på disse parolene i dag:

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Heltid en rettighet - deltid et valg.

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Solidaritet med kvinner i Gaza og Vestbredden: Fritt Palestina!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 11:25   #9
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Virtuelt 8.mars-tog

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.


Solidaritet med kvinner i Gaza og Vestbredden: Fritt Palestina!

6 timers dag og ei lønn å leve av!


Blir med på desse!

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 11:40   #10
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Virtuelt 8.mars-tog

Jeg går - fra sofaen.

I år blir det under "heltid en rettighet - deltid et valg".

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 11:47   #11
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Virtuelt 8.mars-tog

Jeg toger gjerne sammen med dere!

Min nasjonale fane: Heltid en rettighet - deltid et valg.

Internasjonal parole: Lik rett til utdanning!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 12:09   #12
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Virtuelt 8.mars-tog

Kan stille meg bak flere av deres - og lager selv en liten rampeparole - som alltid hører med!

"Fred, frihet og medvind på alle sykkelstier!"

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 13:57   #13
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Virtuelt 8.mars-tog

Jeg toger gjerne med dere og henger meg på denne parolen

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Kvinner er fullverdige mennesker- ikke menn eller familiens eiendom!

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 14:04   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Virtuelt 8.mars-tog

Jeg vil være med!

Jeg vil gå i tog for at det skal sees som en selvfølge at menn og kvinner skal behandles likt i arbeidslivet selvom man kan hensynta at kvinner har den egenskapen at de til tider føder barn.

Dessuten vil jeg selvsagt tenne faklene for alle kvinner som undertrykkes, både med omskjæring, tvangsgifting med påfølgende kompliserte fødsler fordi de medisinsk sett er mer barn enn fødekvinner, syn på kvinner som salgsvare eller annenrangs og alle andre varianter av tankegang som jeg skulle ønske vi i enda større grad enn nå i det minste hadde utryddet her på berget i det minste.

  Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 14:25   #15
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Virtuelt 8.mars-tog

Jeg er også med.

Under, lik lønn for likt arbeid, og lik behandling i arbeidslivet.

Dessuten, som flere andre skriver, tenner fakler for alle undertrykte kvinner.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 14:26   #16
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Virtuelt 8.mars-tog

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Kvinner er fullverdige mennesker- ikke menn eller familiens eiendom!

Denne støtter jeg i dag.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 15:42   #17
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Virtuelt 8.mars-tog

Fint tiltak, Heilo!

Det er så mange gode paroler her, så jeg lurer på at jeg vil summere alt opp og gå i smilefjes' fakkeltog:

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Dessuten vil jeg selvsagt tenne faklene for alle kvinner som undertrykkes, både med omskjæring, tvangsgifting med påfølgende kompliserte fødsler fordi de medisinsk sett er mer barn enn fødekvinner, syn på kvinner som salgsvare eller annenrangs og alle andre varianter av tankegang som jeg skulle ønske vi i enda større grad enn nå i det minste hadde utryddet her på berget

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 15:50   #18
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Virtuelt 8.mars-tog

Godt tiltak og eg vil også vere med! Eg går gjerne under alle faner som kan bidra til at kvinner over heile verda får lik menneskeverd og like rettigheter som menn har.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 16:10   #19
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Virtuelt 8.mars-tog

På mi fane skal det stå: Medisinsk hjelp til alle som er ramma av fistula!

Og så slenger eg på litt støtte til http://www.fistulafoundation.org/

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 17:37   #20
Nelly
Superduperaktiv
 
Nelly sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 611
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Sv: Virtuelt 8.mars-tog

Jeg vil også være med.

Under fanene
"Lik lønn for likt arbeid" og "Like rettigheter for menn og kvinner i alle land"

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no