Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Drops kidsilk vs Dale Kid Silk Erle

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-21, 09:21   #1
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Drops kidsilk vs Dale Kid Silk Erle

Jeg har igjen et nøste av Dale Kid Silk Erle som jeg tenkte jeg kunne strikke en lue eller noe med, og har funnet følgende oppskrift, men det er i Drops sin kidsilk:

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=10584&cid=1

jeg er ikke så strikkekyndig at jeg greier å vurdere om dette vil bli ca tilsvarende, eller om størrelsen blir helt rar om jeg bytter. Noen som vet?

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 09:39   #2
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drops kidsilk vs Dale Kid Silk Erle

Drops sin er garngruppe: A med strikkefasthet 23 – 26 masker, Vekt/lengde: 25 g = ca. 210 m

Dale sin Erle er vekt og løpelengde: 50 gram = ca 325 meter
Strikkefasthet: 22 - 18 masker på pinne nr 3,5 - 5,5 = 10 cm

Bruker man oppskriften til Drops med garnet Erle vil plagget kunne bli nokså likt med pinne 3,5, gitt at det er rett strikkefasthet. Viktig å sjekke strikkefasthet. Akkurat det er kanskje utfordringen om du bare har ett nøste, for pusegarn er kjipt å rekke opp, om det er feil…. Har du et annet plagg strikket på pinne 3,5 i Erle, kan du måle der, også.

EDIT: ser at løpelengden for 50 g garn er 10 % lenger for Drops sitt garn (2 nøster x 210 meter for 50 g, mens Erle sitt er 325 m. Vet ikke hvor «akkurat» den lua er i garnmengde, men vær obs på at et 50 g nøste Erle kanskje ikke rekker like langt).

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 17:50   #3
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drops kidsilk vs Dale Kid Silk Erle

Takk for svar, ser litt for usikkert ut dette ser jeg, tror jeg må finne en annen oppskrift.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no