Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Ridning for liten og stor?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-10, 09:23   #1
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Ridning for liten og stor?

Jeg og Kløver har lyst til å begynne å ri. Er det noen som kan anbefale et sted i Oslo hvor man kan gå på kurs? Og er det for sent å melde seg på noe nå?

Kløver har første prioritet, men om jeg også kunne fått ri samtidig, haddet det jo vært en bonus.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 09:29   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ridning for liten og stor?

Niåringen min går på Søndre Ås gård. Det er veldig fint miljø, men jeg vet ikke om de tar dem inn så små som Kløver.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 10:09   #3
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ridning for liten og stor?

Jeg har ikke kjennskap til noen av de men det er jo mange steder man kan ri.

http://www.aktivioslo.no/aktiviteter/hest/ridesk.php

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 10:13   #4
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ridning for liten og stor?

De fleste stedene jeg har vært borti har aldersgrense på 5, 6 eller 7 år. Ofte 7 år for faste kurs, og så lavere for "leiing" og sånt i helger.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 10:14   #5
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ridning for liten og stor?

På Ekeberg er det ridekurs for både store og små. I fjor så jeg de hadde kurs for 3-5 år, så det har de sikkert i år også. Vet ikke når kursene er lagt tidsmessig i forhold til hverandre, men det finnes i hvertfall tilbud for både voksne og barn der.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 10:16   #6
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ridning for liten og stor?

Snupsen går på alna ridesenter, og har gått i over et halvt år, så hun var 3 da hun begynte. Ikke noe problem. De har også nybegynnerkurs for voksne på kveldstid. Og så er det innmari kosleig der, snupsen trives kjempegodt.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 13:20   #7
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ridning for liten og stor?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Snupsen går på alna ridesenter, og har gått i over et halvt år, så hun var 3 da hun begynte. Ikke noe problem. De har også nybegynnerkurs for voksne på kveldstid. Og så er det innmari kosleig der, snupsen trives kjempegodt.

Ah! Venninna til Kløver går der. Hvordan er det å begynne der nå, er det for sent i semesteret, tro?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 13:22   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ridning for liten og stor?

Om du finner noe sted voksne kan lære å ri så får du si fra.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 13:40   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ridning for liten og stor?

Jeg gikk på EKT rideskole på Ekeberg i mange år. Hyggelig der.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 13:41   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ridning for liten og stor?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Om du finner noe sted voksne kan lære å ri så får du si fra.

EKT hadde voksenkurs før i alle fall.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 14:34   #11
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ridning for liten og stor?

Jeg har ridd en del i Sørkedalen som voksen. Der var vi en gjeng på voksenkurs. Det var kjempeartig. De hadde bare utendørs bane da. Men jeg mener de bygger ny ridehall på Ekeberg?

Jeg tror ikke jeg har tid til å ta timer, men er gjerne med på turridning i helgene, hvis noen har lyst til det ...

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 15:25   #12
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ridning for liten og stor?

Ja, de bygger ny ridehall på Ekeberg nå

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 17:23   #13
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ridning for liten og stor?

På alna har de ridehall som er fin, og mange forskjellige typer hester, ikke bare fjordinger som på ekeberg (iallefall hadde de det når jeg red der)
Det kommer jo litt an på hvor man bor hva som er praktisk, men jeg syns det er mye triveligere på alna enn på ekeberg, hvor jeg red i mange år når jeg var barn

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 19:41   #14
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ridning for liten og stor?

Jeg sniker litt i tråden. Så fint ut på Alna, har tenkt på dette for S også. Er det Knøttekurs din har gått, LilleBulla?
Er Kjerringer for sånne som oss eller?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 20:00   #15
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ridning for liten og stor?

Ja, min snups er i gang med knøttekurs nr 2, hun er 4. Hun trives kjempegodt, og gleder seg stort hver eneste uke

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 20:01   #16
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ridning for liten og stor?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Ja, min snups er i gang med knøttekurs nr 2, hun er 4. Hun trives kjempegodt, og gleder seg stort hver eneste uke

Er det noen gutter der, eller bare jenter?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 20:05   #17
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ridning for liten og stor?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Er det noen gutter der, eller bare jenter?

På kurset nå er det en gutt, av tre elever, så høy prosentandel :-)

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 20:40   #18
kalufs
kall om benen
 
kalufs sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1.178
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: Ridning for liten og stor?

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.


Jeg tror ikke jeg har tid til å ta timer, men er gjerne med på turridning i helgene, hvis noen har lyst til det ...

Jeg er med på det. De har det på www.tanumrideskole.no.
Der går også min 4-årige gutt å rir. Kanskje litt langt fra Oslo?

__________________
med to gutter 05 og 07

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 20:45   #19
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ridning for liten og stor?

Savner ridningen ja.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 21:52   #20
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Ridning for liten og stor?

Øvre Fossum Gård på Stovner har ridekurs for voksne og barn. Ponnier for de minste, mener jeg å huske. Har ikke vært der på mange år. De hadde i alle fall utendørsbane og ridehus.

http://www.ovrefossumgard.com/

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no