Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvis du skulle anbefale 10 filmer

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-07, 23:41   #41
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle anbefale 10 filmer

Der ser du.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 23:43   #42
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du skulle anbefale 10 filmer

Og så jeg og Marie (hun du traff den dagen, var det første skoledag eller noe) som planlegger gang på gang at vi skal ha LOTR-maraton...

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 23:44   #43
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle anbefale 10 filmer

Du, maraton foran tv-n. Yeah, right!

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 01:10   #44
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Hvis du skulle anbefale 10 filmer

*Nell
*In the name of the father
*Blood in, blood out
*Cold mountain
*Pulp fiction
*Practical magic
*American history x
*Trainspotting
*fight club
*lock,stock and two smoking barrels
*Bridget Jones diary 1 & 2

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 08:46   #45
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du skulle anbefale 10 filmer

Jah, og så selvsagt:

Wrong Turn
Texas Chainsaw masacre 2003
Oppfølgeren Texas Chainsaw Masacre, the Begining
Wolf Creek
Carrie (gamle versjonen)

Jeg var så trøtt i går kveld, mannen hadde satt på en film, så jeg husket ikke noen filmer på kommando.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 09:03   #46
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle anbefale 10 filmer

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

St. Elmo's Fire
Sex, løgn og videotape
Hemmeligheter og løgner
Hva har jeg gjort for å fortjene dette?
Foreldre på livstid
Love Actually
Fire bryllup og en gravferd
Fargo
Betty Blue
Rosemary's Baby


...trur eg ...

HVA?? Nå ser jeg at jeg av en eller annen grunn slettet første linje, som skal være LOST IN TRANSLATION. Den kunne stått helt alene for seg selv, for det finnes INGEN filmer som er like fin som den.

Og hvordan kunne jeg glemme Sideways?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 10:22   #47
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle anbefale 10 filmer

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Kanskje den morsomste filmen jeg noen gang har sett.

Ikke sant?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 11:13   #48
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.789
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du skulle anbefale 10 filmer

Den grønne mil
Stekte grønne tomater
Frihetens regn
American History X
I blanke messingen
Dirty dancing
Dead man walking
Så som i himmelen
Den fabelaktige Amelie fra Montmartre
Last king of Scotland

Romantiske komedier med Hugh Grant er jeg også veldig glad i, f.eks Music & Lyrics, Love Actually, Notting Hill, Fire bryllup og en gravferd

Mine favoritter blant actionfilmene er Bourne identity filmene

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 13:31   #49
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvis du skulle anbefale 10 filmer

Ringenes herre 1,2 og 3

Stekte grønne tomater

The notebook

Den grønne mil

Frihetens regn

Forrest gump

Hva er det med Gilbert grape?

Love actually

Så som i himmelen

Sliding doors

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 13:34   #50
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle anbefale 10 filmer

Denne tråden stresser meg. Jeg glemmer alltid de virkelig bra når jeg prøver å komme på titler.

Førsteutkastet, ikke spesielt gjennomtenkt.

LOTR
Gudfaren
American History X
Training Day
Taxi-filmene
Scarface
Love Actually
Pulp Fiction
Welcome to the Jungle
Snatch
Lock, stock
Mean machine
Transporter


aagggh!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 14:12   #51
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle anbefale 10 filmer

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

Hva er det med Gilbert grape?


Jeg glemte den også, jo. Hva er det som går av meg?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 14:28   #52
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvis du skulle anbefale 10 filmer

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

American History X

Den glemte jeg

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 14:31   #53
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Hvis du skulle anbefale 10 filmer

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Chocolate
Chicago
Monty Pythons Life of Brian
Narnia
The Green Mile
Pianisten

...men du husket disse som jeg glemte. Dette er klin umulig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 14:37   #54
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Hvis du skulle anbefale 10 filmer

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

...men du husket disse som jeg glemte. Dette er klin umulig.



Det er klin umulig å nevne bare 10 også.. Tror jeg er oppe i 20 elns.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 14:52   #55
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.916
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle anbefale 10 filmer

Dette er vanskelig

Pump up the volume (en viktig film for meg den gangen den kom. Det var hyggelig å se at flere henviste til den)

Clerks

Ringenes herre trilogien

Love Actually

Much ado about nothing (Branagh/Thompson versjonen)

Hamlet (Branagh)

Romeo og Julie (Baz Luhrman)

The Good Sheperd (vet ikke om denne består tidens test, men akkurat nå liker jeg den veldig godt)

Short Cuts (jeg er veldig glad i Robert Altman og synes at dette er den beste av de filmene jeg har sett av ham)

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 14:53   #56
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du skulle anbefale 10 filmer

* Shawshank redemption
* The green mile
* Ringenes herre trilogien (teller det som 1 eller 3?)
* American history X
* Lost in translation
* Pulp Fiction
* Finding Nemo
* Istid
* Carrie (den gamle)
* Rose red

Et lite utvalg av mine favoritter i alle fall. Det er vanskelig å plukke bare noen.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 14:56   #57
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle anbefale 10 filmer

Hulk. Jeg glemte The Shawshank redemption.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 14:58   #58
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du skulle anbefale 10 filmer

Jeg glemte Training day.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 17:52   #59
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvis du skulle anbefale 10 filmer

Jeg glemte "a nightmare before christmas".

Bare ti filmer er dessuten alt for lite!

  Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 18:04   #60
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du skulle anbefale 10 filmer

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har begge to...

Vurderte å nevne den også, men åttitallet beynte å bli rimelig godt representert på lista mi allerede.

Jeg tror faktisk at det var Pump up the volume som fikk øynene mine opp for the Pixies.

Hvor har du kjøpt ditt eksemplar av filmen?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no