Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-16, 15:54   #101
Blåklokke
Leser FP
 
Blåklokke sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.020
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Du kan jobbe mykje med bilder frå mobil, altså. Apper som PS Express har mange gode redigeringsverktøy.

Angåande konkrete spørsmål - eg har ein blogg i ein heilt annan sjanger. Og eg veit at andre innafor den same sjangeren har 2-300 lesarar pr. innlegg og 2-4 personer som kommenterer. Du kan ikkje måle lesertall gjennom kommentarar.

Eg bruker Wordpress sin eigen statistikk og Google analytics til å halde oversikt over kor lesarane mine kjem frå og kva dei les. Samtidig ser eg at viss eg skulle ha skrive om dei tinga eg får flest treff på, ville bloggen ha endra veldig karakter. (Eg skriv om bøker og dem posten som framleis ligg på topp på søketreff er posten om Linnea Myhre si bok, Evig søndag. Og sidan eg ikkje skriv ein ligg med masse kjendisstoff, er det litt komisk. Eg tenker likevel at eg skriv for dei "trofaste", og kjem ikkje til å endre profil på bloggen sjølv om Linnea-innlegget mitt trekk folk). Poenget er at eg tenker eigentleg at særpreg gir ein dei lesarane ein "vil ha", medan klikkbite-overskrifter gir mange tilfeldige treff. Og poenget må jo vere å nå dei lesarane ein vil ha, som verdsett innhaldet og særpreget ditt.

Ja det er helt sikkert og visst, ønsker å nå de som har interesse av det jeg skriver om. Var blant annet derfor jeg fjernet bloggadressen på dette forumet

__________________
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013...
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 16:09   #102
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av Blåklokke, her.

Ja det er helt sikkert og visst, ønsker å nå de som har interesse av det jeg skriver om. Var blant annet derfor jeg fjernet bloggadressen på dette forumet

Fordi vi ikke har interesse av det du skriver om?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 16:36   #103
Blåklokke
Leser FP
 
Blåklokke sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.020
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Fordi vi ikke har interesse av det du skriver om?

Ja. Det er en overvekt av personer her som vil ha en annen tyngde/andre temaer enn hva min blogg favner. Familieliv, mammarollen, hverdagsliv er for kjedelig. Det fikk jeg ganske tydelige tilbakemeldinger på.

__________________
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013...
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 16:47   #104
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av Blåklokke, her.

Ja. Det er en overvekt av personer her som vil ha en annen tyngde/andre temaer enn hva min blogg favner. Familieliv, mammarollen, hverdagsliv er for kjedelig. Det fikk jeg ganske tydelige tilbakemeldinger på.

Ok. Jeg er sikkert unntaket.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 16:50   #105
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av Blåklokke, her.

Blant annet fordi tråden ikke handler om min blogg lenger og fordi de fleste fp-ere ikke vil finne min blogg av særlig interesse

Opprinnelig lagt inn av Blåklokke, her.

Siden jeg har fått så mange spørsmål de siste dagene om bloggen pr prikk og pm, tar jeg sjansen og legger ut adressen igjen. Dette er ikke en type veldig spennende/smart blogg så til dere som er allergiske mot hverdag og familieliv er ikke dette rette bloggen Når det er sagt, les mer enn de siste to innlegg før du gjør deg opp en mening.

Opprinnelig lagt inn av Blåklokke, her.

Ja det er helt sikkert og visst, ønsker å nå de som har interesse av det jeg skriver om. Var blant annet derfor jeg fjernet bloggadressen på dette forumet

Opprinnelig lagt inn av Blåklokke, her.

Ja. Det er en overvekt av personer her som vil ha en annen tyngde/andre temaer enn hva min blogg favner. Familieliv, mammarollen, hverdagsliv er for kjedelig. Det fikk jeg ganske tydelige tilbakemeldinger på.

OK, nå har du skrevet dette veldig mange ganger, men når jeg går tilbake og leser tråden så er det én eneste person som har sagt at bloggen ikke fenget henne. Du har derimot fått masse gode tips til hvordan du både kan få bloggen din bedre slik den er nå, og hvordan du kan jobbe med å nå folk når bloggen er der du mener den skal være. Du har også fått gode tilbakemeldinger på at mange likte bloggen din, og er interessert i livet ditt.

Jeg syns du virker hårsår, og at du har problemer med å ta til deg konstruktive tilbakemeldinger på hvordan du kan endre produktet, noe hvertfall jeg trodde du spurte om. Det er ikke lett å blogge superinteressant. Lesere er ikke noe som kommer av seg selv. Målgruppe kan ikke defineres som "de som syns bloggen min er verdt å lese", hvertfall ikke om man har et ønske om nå fler enn det man gjør i dag.

Det er ikke slik at din blogg ikke kan fenge karrierekvinner, men da må den være velskrevet, lettlest og se bra ut. Jeg leser mange blogger om liv jeg ikke ønsker å leve selv, men som jeg syns er interssante allikevel. Det er jeg sikker på at din kan bli også, om du jobber med den.

Om du egentlig bare ville spre blogglinken for å få lesere, så er det noe annet.

Save
Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 17:05   #106
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

FP er jo ingen ensartet gruppe mennesker med samme interesser og meninger. Hvis du skal få lesere til bloggen er det jo lurt å gjøre den kjent på forum med mange brukere.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 17:06   #107
Blåklokke
Leser FP
 
Blåklokke sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.020
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

OK, nå har du skrevet dette veldig mange ganger, men når jeg går tilbake og leser tråden så er det én eneste person som har sagt at bloggen ikke fenget henne. Du har derimot fått masse gode tips til hvordan du både kan få bloggen din bedre slik den er nå, og hvordan du kan jobbe med å nå folk når bloggen er der du mener den skal være. Du har også fått gode tilbakemeldinger på at mange likte bloggen din, og er interessert i livet ditt.

Jeg syns du virker hårsår, og at du har problemer med å ta til deg konstruktive tilbakemeldinger på hvordan du kan endre produktet, noe hvertfall jeg trodde du spurte om. Det er ikke lett å blogge superinteressant. Lesere er ikke noe som kommer av seg selv. Målgruppe kan ikke defineres som "de som syns bloggen min er verdt å lese", hvertfall ikke om man har et ønske om nå fler enn det man gjør i dag.

Det er ikke slik at din blogg ikke kan fenge karrierekvinner, men da må den være velskrevet, lettlest og se bra ut. Jeg leser mange blogger om liv jeg ikke ønsker å leve selv, men som jeg syns er interssante allikevel. Det er jeg sikker på at din kan bli også, om du jobber med den.

Om du egentlig bare ville spre blogglinken for å få lesere, så er det noe annet.

Save
Save

Var vel et par her men hva jeg har fått av tilbakemeldinger i pm osv vet du ingenting om. Jeg skal svare på resten av innlegget ditt etter ungene er lagt.

__________________
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013...
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 17:09   #108
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Så folk har sendt deg PM om at bloggen din ikke er interessant? Jøss.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 17:49   #109
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Bilder rett vei er viktig ja.
Jeg er fortsatt usikker på målgruppen din, meg traff du ikke. Begynte å lese, men scrollet etterhvert nedover. Mulig det er fordi jeg ikke bare lever og ånder for ungene mine og husarbeid.
Lykke til med bloggen!

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Leste bloggen din nå, Albertine. Du skriver levende og godt. Sterkt. Jeg vet ikke hva jeg skal si, men jeg kommer innom den igjen.

Blåklokke, jeg tror mange kan være interessert i å lese bloggen din, jeg også, men jeg har litt problemer med mammabloggere som har gjenkjennbare bilder av barna. Så hvis du gjør noe med det, kan det hende jeg leser igjen. (Du har nydelige barn, altså.)

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Eg hadde ikkje tatt opp tøffe tema når du har eksponert borna med namn, egenskaper og bilete. Eg hadde nok ikkje utlevert det du allereie har gjort.

Eg er ikkje ei slik som ikkje viser borna mine. Eg har blogga i ti år med bilete av born og ting me har gjort. Alltid med det i bakhovudet at eg ikkje deler av dei men av ting me gjer. Om eg har klart det er opp til andre å bedømme.

Eg har tru på å blogge for å bearbeide, men da utan familien som bakteppe.

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes vel ikke du dømmes så veldig, Blåklokke, har du ikke stort sett fått konstruktive tilbakemeldinger? Det er bra at du har tenkt gjennom hva du legger ut og ikke, jeg tror ikke noen tenker noe annet. Det bare spant ut fra at du nevnte at det kunne komme vanskelige ting også.

Mitt tips er at du finner en identitet som er noe mer enn å ha mange barn til bloggen din. Jeg tror det kan bli interessant for flere på den måten.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg ville kjent litt etter på denne frustrasjonen. For om det frustrerer deg såpass at folk misforstår eller tolker deg annerledes enn du hadde tenkt, så er det slett ikke sikkert at blogging er så lurt i det hele tatt.

Nå skal det mye til å fenge meg med en blogg, men for å være ærlig kan jeg ikke se et kjempestort nedslagsfelt for denne bloggen.

Tallulah, vi les visst desse innlegga veldig ulikt.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

OK, nå har du skrevet dette veldig mange ganger, men når jeg går tilbake og leser tråden så er det én eneste person som har sagt at bloggen ikke fenget henne. Du har derimot fått masse gode tips til hvordan du både kan få bloggen din bedre slik den er nå, og hvordan du kan jobbe med å nå folk når bloggen er der du mener den skal være. Du har også fått gode tilbakemeldinger på at mange likte bloggen din, og er interessert i livet ditt.

Jeg syns du virker hårsår, og at du har problemer med å ta til deg konstruktive tilbakemeldinger på hvordan du kan endre produktet, noe hvertfall jeg trodde du spurte om. Det er ikke lett å blogge superinteressant. Lesere er ikke noe som kommer av seg selv. Målgruppe kan ikke defineres som "de som syns bloggen min er verdt å lese", hvertfall ikke om man har et ønske om nå fler enn det man gjør i dag.

Det er ikke slik at din blogg ikke kan fenge karrierekvinner, men da må den være velskrevet, lettlest og se bra ut. Jeg leser mange blogger om liv jeg ikke ønsker å leve selv, men som jeg syns er interssante allikevel. Det er jeg sikker på at din kan bli også, om du jobber med den.

Om du egentlig bare ville spre blogglinken for å få lesere, så er det noe annet.

Save
Save

Eg skjønner godt reaksjonen til HI. Eg forstår HI som eit generelt spørsmål om korleis å gjere seg synleg i eit mangfald av sosiale medier og korleis ein kan bruke andre sosiale medier for å synliggjere ein blogg - generelt - og så utvikler tråden seg til å handle om kor vidt ein heilt annan brukar med ein heilt annan type blogg skal fortsette å blogge eller ikkje. På det tidspunktet HI skreiv at tråden ikkje handla om hennar blogg lenger, handla ikkje tråden om verken HI eller Blåklokke sin blogg, men om Albertine og hennar blogg. Eg er ikkje einig inat det er hårsårt å bli litt oppgitt over denne vendinga. Men nå ser det jo ut som om tråden har dreid tilbake til å handle om tilbakemeldingar på Blåklokke-bloggen og om kva som trekk lesarar og ikkje i mylderet at sosiale medier. Og då er det meir konstruktivt å ta til seg dei tilbakemeldingane som kjem.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 17:52   #110
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Ja, vi leser det veldig ulikt. Jeg leser det som konstruktive tilbakemeldinger på enkeltelementer i bloggen. Frustrasjonen over at tråden ble "kuppet" av annen med en annen type blogg og problemstilling forstår jeg derimot godt. Det burde vært tatt i en egen tråd. Jeg forsto ikke at det var det Blåklokke reagerte på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 17:53   #111
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Hva? Handler tråden om MIN blogg? Korleis?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 17:55   #112
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hva? Handler tråden om MIN blogg? Korleis?

Ikkje nå lenger. Men ei god stund gjorde den det.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 17:56   #113
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Ikkje nå lenger. Men ei god stund gjorde den det.

Eg ber om orsak.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 17:57   #114
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, vi leser det veldig ulikt. Jeg leser det som konstruktive tilbakemeldinger på enkeltelementer i bloggen. Frustrasjonen over at tråden ble "kuppet" av annen med en annen type blogg og problemstilling forstår jeg derimot godt. Det burde vært tatt i en egen tråd. Jeg forsto ikke at det var det Blåklokke reagerte på.

Eg las i alle fall "all den tid den ikke handler om min blogg lenger" som ein frustrasjon over dette.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 17:59   #115
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Folk kan gjerne sky min blogg. Den er fullstendig uinteressant.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 18:00   #116
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hva? Handler tråden om MIN blogg? Korleis?

Jeg stusset litt på at du brukte Blåklokke sin tråd på å "fremme" din blogg.

Ang. tilbakemeldingene jeg har gitt, så oppfatter jeg "Hvordan nå ut til folk?" som en oppfordring til å komme med tilbakemeldinger på akkurat det. Jeg kunne nok spart meg for å skrive at jeg ikke tror det er stort nedslagsfelt for bloggen, men det er i grunn min ærlige mening om nåværende form. Jeg tror ikke det er innholdet (hverdagsliv) som er bøygen, men presentasjonen. Og så har jeg gitt råd om hva jeg synes kan gjøres med det, for å nå ut til folk.

Det hadde vært ganske annerledes om tråden bare het "Her er bloggen min!", men når folk spør etter meninger, så antar jeg at de vil ha dem. Men jeg beklager om du føler deg støtt, Blåklokke. Det var ikke meningen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 18:02   #117
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Eg ber om orsak.

Altså, det er ikkje bare di skuld at tråden har tart denne dreiinga og det er jo sånt som skjer i forum. Men innlegg 41-84 handler i langt større grad om tilbakemeldinger på innhaldet i din blogg enn på det HI spør etter - nemlig korleis ein kan få trafikk til ein blogg på generelt grunnlag. Eg skreiv ikkje dette for å starte ein konflikt eller diskutere din blogg. Eg skreiv det fordi eg syntest det var urimeleg å kalle HI "hårsår"etter 40 innlegg om noko heilt anna enn det HI spør etter.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 18:03   #118
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg las i alle fall "all den tid den ikke handler om min blogg lenger" som ein frustrasjon over dette.

Ser den. Jeg trodde Blåklokke reagerte på at flere hadde sagt at bloggen hennes var uinteressant, når jeg bare så én som sa det, flere som var interessert og kom med konstruktive tilbakemeldinger. Jeg kalte henne ikke hårsår for at tråden ble tatt over av noe annet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 18:07   #119
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, vi leser det veldig ulikt. Jeg leser det som konstruktive tilbakemeldinger på enkeltelementer i bloggen. Frustrasjonen over at tråden ble "kuppet" av annen med en annen type blogg og problemstilling forstår jeg derimot godt. Det burde vært tatt i en egen tråd. Jeg forsto ikke at det var det Blåklokke reagerte på.

Eg tenkte vel strengt tatt ikkje at HI spurde om enkeltelementer på bloggen og sjangeren, eg tenkte ho spurde korleis gjere ein blogg synleg for "dei riktige lesarane". Men det er klart at dersom ein les HI som "Kva synes FP om bloggen min", er det konstruktive tilbakemeldinger.

Innspela om foto, layout og målgruppefokus er konstruktive. Men innspel av typen "Dette er ikkje ein bloggsjanger eg finn interessant" er lite relevante. Poenget er jo å nå ut til dei folka som er interessert i sjangeren.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 18:12   #120
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Folk kan gjerne sky min blogg. Den er fullstendig uinteressant.

Kva meiner du med dette? Du har fått 40 innlegg med massevis av positive tilbakemeldinger på din blogg i denne tråden. Det er ingen her som har sagt at den er uinteressant.

Eg reagerte når du begynte å dele dagens oppdateringer i ein tråd kor HI handla om å nå lesarar. Eg har ikkje sagt at eg skyr bloggen din eller at den er uinteressant. Den er sterk og viktig. Men eg skjønner HI sitt uttrykk for frustrasjon over at tråden blei kuppa, i innlegg 83. Og eg reagerte på kritikken av at ho var hårsår.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no