Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Nydelig lavkarbo rullekake (glutenfri)

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-11, 21:27   #1
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Nydelig lavkarbo rullekake (glutenfri)

Jeg skal ha selskap i helgen og måtte derfor prøvebake en lavkarbokake. Denne var fantastisk god og veldig enkel å bake.

4 eggehviter
0,5 dl sukrin (jeg blandet 50/50 med splenda
2 dl malte mandler (ikke bruk avfettet mandelmel)
2 dl fløte
jordær, jeg brukte syltetøy

Eggehvitene stivpiskes, bland så i sukrin. Vend inn de malte mandlene med slikkepott. Bruk bakepapir i en langpanne eller stekebrett, jeg smurte papiret litt med cocosa uten smak. Bre så røra utover, men ikke helt ut i kantene. Stekes på 175 grader i 15 min. Legg den stekte bunnen over på et nytt bakepair og fjern det gamle med en gang. Når kaken er avkjølt piskes krem av fløten og bland inn enten syltetøy eller moste bær (søtes etter behov). Smør kremen utover kaken og rull sammen. Skjæres i passe tykke skiver.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no