Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-14, 11:19   #81
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.186
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Prøver ikke så hardt. Mat er viktig, og vi spiser ikke gluten eller melkeprodukter så da blir det naturlig nok litt dyrere. Jeg prøver å ikke kjøpe for mye tullemat som vi ikke trenger da.
Tipper vi bruker ca £600 i måneden på mat, og jeg aner ikke om det er mye eller lite.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 11:21   #82
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Når jeg ukeshandlet pleide alltid et par av middagene å være ting som enten holdt seg lenge eller som var frysevarer slik at det ikke ble kastet dersom vi fikk andre planer.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 11:28   #83
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Ukehandler på mandager, og fyller på til helgen ca torsdager. Unngår prefabrikert middag og tilbehør. Har alltid laks og karbonadedeig i fryseren i tilfelle. Og jeg ser at enkelte drikker, kjøttpålegg, og eksotisk frukt og grønt blir store summer.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 11:31   #84
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Mitt heteste tips er å spise før man handler, da unngår i alle fall jeg masse impulskjøp som jeg normalt ikke ville kjøpt. Vi planlegger middager i en uke, og ukeshandler. Vi må fylle opp litt underveis, oftest frukt, og det blir stort sett tatt på nærbutikken med sånn ca fem hundre varer i sortimentet.
Jeg prøver å unngå å ukeshandle på Ultra altfor ofte, for da går det mye penger. Der kan man jo virkelig gå bananas. Etter at vi begynte ukeshandling på Rema har vi spart mye penger! De samme varene til mye lavere pris. Det vil si - det er jo en del varer som ikke finnes i sortimentet, så innimellom må vi handle på Ultra uansett.

Jeg leser på etiketter, og velger gjerne First Price om det er mulig - f.eks poser med løk. Da får du en kilo rødløk til åtte kroner, fremfor to løk i strømpe til femten kroner. Så sparer man litt avfall også. Men jeg er ikke villig til å gå ned i kvalitet for å få det billig, altså. Vi bruker veldig lite ris og pasta, og ren kjøtt og fisk blir jo gjerne litt dyrt. Dermed må jeg spare på andre områder. Jeg følger med på tilbud, og kjøper f.eks tre kilo ost når det er på tilbud. Da holder det en måneds tid her. (Har ostespisere av rang!)

Jeg lager matpakke/lager mat på jobben for å unngå å spise ute. Vi har drikkeflasker til alle mann, så alle tar med seg vann hjemmefra. Så prøver jeg å være flink å bruke opp restemat, slik at minst mulig blir kastet.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 12:02   #85
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Ukeshandling fungerer dårlig her også. Plutselig blir vi invitert bort, droppe middag av logistikkgrunnar osv.

Samme som skjedde her. Også passet det ikke å fryse ned mat, flytte dager osv.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 12:08   #86
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er det vi prøver på også, og det går ikke for å si det sånn, men jeg nekter å gi opp.

Det skal sies at det ikke er rent matbudsjett. I nettbanken blir jo utgiftene sortert og det er en del andre utgifter på dagligvarebutikker også. Tannkrem, tannbørster, donaldblader,servietter og sånt går også inn i matbudsjettet. Handler jeg derimot på Obs går jeg inn og trekker fra om jeg handler klær eller lignende store ting.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 12:17   #87
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nærbutikken vår har kjøtt- og fiskedisk. Jeg sier ikke mer.

Også kunne det ikke falle meg inn å kjøpe basisprodukter på Rema og bare handle kjøtt og fisk på nærbutikken; da risikerer jeg jo at den går under, eller begrenser utvalget, eller blir en Rema. Nei, jeg støtter opp om butikken vår, som er en av byens bedre og håper den varer i 100 år, minst.

Jeg skjønner det argumentet, altså. Og jeg er jo veldig glad for at flere tenker som deg, det nyter jo jeg godt av, siden jeg har flere velassorterte supermarkeder i nærheten. Men det skal sies at jeg gjerne kan handle basisvarer på en butikk og spesialvarer på spesialbutikker. Jeg trenger ikke å ha alt i samme butikk.

Da vi bodde i København, var nabolagsbutikkene spesialbutikker, som lå vegg i vegg med hverandre. Mens de større supermarkedene lå litt unna. Vi hadde baker, grønthandler, ostebutikk og slakter et steinkast unna. Bakeren hadde også et passe utvalg i meierivarer, og det var gull.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 12:18   #88
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Mens andre er i nyttårsmodus i januar har jeg den modusen i august. Jeg ser jo at jeg kan bruke enorme summer på mat og at det blir ganske store summer utav det når jeg handler mat til en stor familie. Hva sparer dere på? Hva kjøper dere ikke? Hvordan tenker dere rundt middager?

Lite. Vi bruker penger på mat, og det må være sunt.

Når det er sagt, vil jeg anbefale Godt Levert. Bruker 4500 på det i måneden, og da har vi middag 5 av 7 dager i uka. Det er mindre en. Vi ellers vile brukt, ihvertfall ikke mer, og vi går mye sjeldnere i butikken forøvrig = bruker mindre penger.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 12:20   #89
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Akkurat nå om dagene er det også glimrende å handle grønnsaker, poteter og andre jordbruksvarer direkte fra dem som dyrker dem om man bor sånn til.

Har man litt kald lagringsplass kan poteter, løk og gulrøtter lagres lenge og det er det ganske mange som selger enten på torg eller direkte fra gård og prisene er ofte lavere enn tilsvarende varer med kortere holdbarhet på butikk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 12:23   #90
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

En ting til, forresten: De gangene vi har handlet på Rema, er vi helt himmelfalne over hvor lite det koster når vi betaler. Det er stor forskjell på Mega og Rema.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 12:45   #91
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Vi handler stort sett på Rema.
Kjøper frukt litt etter hva som er på tilbud (unntak norske jordbær og epler og sånt som vi bare ha.)
Ikke så mye økologisk bortsett fra egg og kylling.
Dropper middag minst en gang i uka (ostesmørbrød/omelett) og spiser kjøttfritt en dag i uka. Dropper ikke middag for å spare penger, men det blir ofte veldig hektisk.
Ideelt sett burde vi spart mye, men vi er ikke flinke til å ukehandle, så det ender med mange småturer på butikken og gjerne en takeawaypizza eller to i måneden fordi vi er skrubbsultne og ikke har planlagt godt nok. Vi har litt å jobbe med, men tror ikke vi er av de "verste" når det gjelder høyt matbudsjett.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 13:05   #92
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Vi ukeshandler og handler mye på kiwi/rema. Vi har også handleliste med så vi vet hva vi trenger og ikke trenger tenke så mye når vi er i butikken.

Jeg planlegger ikke middager i detalj selv om vi ukeshandler. Jeg passer på at vi har diverse råvarer som kan brukes til middager i løpet av en uke. Det er mye av det samme som går igjen så vi har alltid løk, gulrøtter og paprika, pasta og ris.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 13:09   #93
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Akkurat nå prøver jeg å spise oss ut av fryseren. Der er det litt å spare. Men sånn ellers så prioriterer vi mat høyt, planlegger for dårlig, og er ikke flinke til å spare penger på matbudsjettet.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 13:10   #94
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Ungene og mannen kunne leve på havre og melk. Det er billig... Slik at det er det til frokost og til kvelds. Vi har aldri frokostblandinger eller spiser brød hjemme. Bare havre.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 13:20   #95
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Jeg ukeshandler og klarer fint å planlegge sånn at det går greit om vi dropper middag, blir invtert bort eller må omrokkere. Men jeg er ganske sikker på at vi spiser mye kjedeligere enn mange andre.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 13:39   #96
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Vi er også fryktelig kjedelige i matveien: Wok, laks, pasta/pizza/taco, fiskekaker, tomatsuppe...og sånn går nu dagan...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 13:42   #97
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Vi ukehandler, har ukemeny og kaster veldig lite.
Hver uke er etter formelen veggis-fisk-kjøtt-fisk-kjøtt-noe gøy-noe langkokt eller mer tidkrevende.

Kun noen få typer pålegg om gangen, slik at de blir spist opp.
Skal vi bort eller noe skjer, så blir planlagt middag fryst ned eller droppet.
Vi dropper også en planlagt middag hvis det er mye rester.
Rester blir lunsj dagen etter eller kveldsmat.

Vi baker selv annenhver dag.

Vi lager passe store porsjoner med middagsmat.

Ha med niste.

Bruk brødrister til daggammelt brød.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 13:46   #98
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Vi hovedhandler på Rema, men sper på med spesialvarer fra Mega og Meny. Mega har MYE bra økologisk og er veldig gode på pris på de varene. Så vi handler en god del der.
Middagsplan er gull, dog har vi hatt trøbbel med å følge den den siste tiden. Men planen er å gjenninnføre den nå, så får heller jeg slite litt (jeg sliter til tider med å få i meg mat, og spesielt mat som ikke frister der og da selv om jeg liker det). Det er unektelig befriende å vite hva som er på menyen den dagen, og listene vi lager inneholder alle ingredienser vi trenger til måltidet slik at handleliste er enkelt å lage. Vi har hatt en fire ukers plan som går kontinuerlig (gjør endringer hvis ønskelig). Slikt sparer vi endel penger på, og ingenting blir kjøpt for så å bli liggende og sånn typisk "hva skal vi lage av dette da?!"

Vi kjøper også rene, gode produkter, men er flinke til å handle disse når de er på tilbud. Jeg får sendt endel tilbudsaviser på mail. Vi lager så og si alt fra bunnen av, og kjøper som sagt mye økologisk. Men jeg må si at selv Rema kommer seg på slike varer. Problemet (og det positive) med økologiske varer er jo at de ikke holder så lenge, så varene må brukes ganske så kjapt.

Det går MYE frukt og grønt her, og føler at det er mye penger i uken som går til akkurat det.

Vi kjøper også ferskpresset juice etter vi opplevde bedre immunforsvar/helse etter innføring av det, spesielt sommerhalvåret. Har vurdert å kjøpe oss juicer.

Jeg vet faktisk ikke hva vi bruker i mat hver mnd Men det er nok fort kr 10.000,- , men tviler egentlig på at det er så mye mer enn det. Mulig jeg lurer meg selv

Vi er 5 i familien.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 18:09   #99
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Ukeshandler. Skriver middagsmeny for en uke. Handler kun det som står på lista. Rema er vanligvis vår butikk, men fra jul til juni handlet vi mest på coop extra siden det åpnet en rett utenfor døra her. Men det ble dyrt. Så nå er vi tilbake på rema, og etter bare halvannen måned merker vi stor forskjell.

Vi kjøper ikke ferdigmat, eller halvfabrikata. Alt lages fra bunnen. Det sparer vi også mye på.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 19:10   #100
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Nå når vi blir 2 voksne og 4 barn så må vi planlegge og handle bare 1-2 dager i uka. Og da mest på REMA eller Prix. Ellers blir det fort for dyrt.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no