Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-14, 23:14   #121
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Ukehandel, lite ferdigmat, lite brus og snacks, god planlegging, veldig lite kasting av mat.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 23:18   #122
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Absolutt ingen ting, det er ikke et mål i vår husholdning.
God mat er 1. prioritet hos oss, og jeg kutter heller på alt annet enn maten vi spiser.

Jeg synes ikke det nødvendigvis er en direkte sammenheng mellom å holde matbudsjettet nede og kompromisse på kvalitet? For min del handler det ofte om bevisstgjøring og planlegging slik at jeg får utnyttet maten vi har i skapet, i tillegg til å slippe småturer innom butikken der det gjerne sniker seg med litt ekstra (unødvendige) varer nedi kurven.

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Mega på Moholt, ja. Der handla jeg hver dag, før jeg begynte med menyplanlegging... :har bodd på Voll: Sørgelige saker, sammenlikna med Mega her hjemme.

Jeg har vært på Mega på Moholt én gang, det holder. Makan til dårlig butikk! Mega på Valentinlyst er mye bedre, og vi ukeshandler ofte der.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 23:24   #123
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Jeg synes ikke det nødvendigvis er en direkte sammenheng mellom å holde matbudsjettet nede og kompromisse på kvalitet? For min del handler det ofte om bevisstgjøring og planlegging slik at jeg får utnyttet maten vi har i skapet, i tillegg til å slippe småturer innom butikken der det gjerne sniker seg med litt ekstra (unødvendige) varer nedi kurven.
.

Jeg er enig i det, og mitt aller heteste tips er egentlig å handle sjeldnest mulig. Mulig det er nettopp derfor vi sparer så mye på Godt Levert. Vi er jo aldri i butikken lenger, føles det som. Jeg vil uansett ikke være med på at det er så veldig dyrt. Det synes jeg ikke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 23:39   #124
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Sånn litt i tråd med det Ruslebiffen skriver, så er det klart at det er en fordel å utnytte ingredienser best mulig, både dyre og billige. En stor Stangekylling får vi for eksempel tre middager av, samt at jeg koker kraft på skroget til risotto o.l. (og er jeg i det ekstra husmoderlige hjørnet plukker jeg kjøttet av beina etterpå og lager påleggssalat). Og noen ganger kjøper vi billig bibringe eller liknende, som vi koker kraft på før kjøttet brukes i Shepherd's Pie eller noe sånt.

Generelt er det jo et godt økonomitips å spise mindre kjøtt og mer grønnsaker og annet tilbehør; man behøver jo ikke en halv sau pr pers.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 23:50   #125
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Ett av mine store mål i hverdagen er å skape minst mulig søppel, også matsøppel. Så her handles og utnyttes maten med omhu. Men vi spiser godt allikevel.

Mitt tips er å ta vare på alt og utnytt det siden. Vi fryser ned foreksempel risrester og utnytter det i mat siden. Stekt ris med grønnsaker.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 23:55   #126
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Vi har også frukten stående veldig tilgjengelig for ungene, slik at den alltid blir spist før den blir gammel. Og så skjærer vi opp frukt til barnetv, og har god kontroll på at den spist mens den kan spises.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 23:55   #127
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Vi har ukesmenyer, handler mandag kveld og lite supplering ila uken, stortsett kun melk og brød. Middagsoppskriftene er printet ut og handlelisten skrives ut fra hva ingrediensene er på disse. (Vi kjører mye på Grete Roede sine middagsoppskrifter, variert og greit mht kjøtt/fisk/grønnsaker/ant kcal).
Middagsmat er nå en ting, det er ikke spesielt dyrt, vi kjøper lite godis og brus, men frukt er dyrt!

Vi har kjøpt oss juice-maskin, det går MYE frukt, bare denne uken har jeg kjøpt inn over 25 epler, 4 ananas, 15 appelsiner. Grønnsaker er ikke så galt syntes jeg (ihvertfall ikke nå). Men ungene og vi har fått våre 5 om dagen etter at den kom i hus. (det er ikke kun frukt i de juicene, men også endel grønnsaker heldigvis)
P.t. har jeg kjøpt det frukt og grønt på invandrerbutikk.

Vaskemidler og toalettpapir handler vi der det er tilbud - dvs. store kvanta.

Mandager kommer også tilbudsavisene, vi bor på ett sted hvor det er tett mellom de ulike butikk-kjedene.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 14-08-14 kl 00:02.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 00:34   #128
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Jeg synes ikke det nødvendigvis er en direkte sammenheng mellom å holde matbudsjettet nede og kompromisse på kvalitet? For min del handler det ofte om bevisstgjøring og planlegging slik at jeg får utnyttet maten vi har i skapet, i tillegg til å slippe småturer innom butikken der det gjerne sniker seg med litt ekstra (unødvendige) varer nedi kurven.


Jeg har vært på Mega på Moholt én gang, det holder. Makan til dårlig butikk! Mega på Valentinlyst er mye bedre, og vi ukeshandler ofte der.

Hvordan i all verden tolker du at det er det jeg sier?

Jeg sier det ikke er et mål hos oss å holde matbudsjettet nede, og det innebærer at jeg ikke gjør noen av de fornuftige tingene andre gjør som å sjekke tilbud, ukeshandle og planlegge meny.
Vi har uforutsigbare og uregelmessige hverdager, så oftest blir menyen til på vei hjem fra jobb ut fra hvem som spiser til hvilken tid.
Å bruke tid og energi på planlegge ting som må endres gidder jeg ikke, og derfor blir det slik.
Jeg synes slik planlegging og saumfaring av tilbudsaviser er uendelig kjedelig, og orker ikke kaste bort tid på det.
Når jeg har tomt kjøleskap går jeg på butikken og handler etter innfallsmetoden og hva som er fristende og tilgjengelig og så ligger det nå der til det blir brukt.
Jeg har småturer på butikken hele tiden, har aldri handlelapp og kjøper sikkert det du kaller unødvendig, men har jeg lyst på noe der og da, så kjøper jeg det.

Nå skal det sies at jeg ellers bruker ekstremt lite penger, jeg reiser aldri nesten, er uinteressert i klær og husker ikke sist jeg kjøpte meg annet enn tøy til å jobbe i, enda mer uinteressert i interiør osv, så behovet for å spare på mat er ikke der.

Jeg er bevisst på hva jeg kjøper og hvordan jeg utnytter råvarer, men det har ingenting med kostnad å gjøre.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 01:06   #129
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Jeg har vel sjelden tanke for budsjettet, men disse tingene vil jeg jo tro har effekt:

- Jeg setter opp ukemeny
- Vi klarer stort sett å holde oss til ukeshandling
- Jeg lager mye fra bunn og bruker ikke Toro og den slags

Det som antagelig ikke lønner seg, er at vi nesten utelukkende handler på Coop Mega. Vi har forsøkt å ukehandle på f eks. Rema, men da er det alltid noe de ikke har. Det koster jo litt å kjøre fra butikk til butikk også. På Mega vet jeg hva jeg får tak i, og i begge de aktuelle butikkene vet jeg hvor alt er.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 09:07   #130
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Hvordan i all verden tolker du at det er det jeg sier?

Ut fra God mat er 1. prioritet hos oss, og jeg kutter heller på alt annet enn maten vi spiser; jeg syntes det kunne virke som om du mente at om man kutter i matbudsjettet / forsøker å holde utgiftene nede, så kunne man ikke fokusere på god mat (kvalitetsmat) i like stor grad.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 09:12   #131
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Vi spiser veldig godt kvalitetsmessig og jeg er hele tiden forbauset over at vi greier å ha såpass lavt matbudsjett. Vi kjøper rene produkter, grønt og mest mulig økologisk, allikevel har vi et fornuftig matbudsjett på 1500-2000 i uken.

For vår del er det besparende å lage alt fra bunnen, ikke kjøpe noe ferdig, lite snop, lite brus, lite dill. Det drar voldsomt opp å skulle fylle snop i handlekurven.

Det som utgjør den største daglige utgiften i matveien er pålegg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 10:17   #132
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Ut fra God mat er 1. prioritet hos oss, og jeg kutter heller på alt annet enn maten vi spiser; jeg syntes det kunne virke som om du mente at om man kutter i matbudsjettet / forsøker å holde utgiftene nede, så kunne man ikke fokusere på god mat (kvalitetsmat) i like stor grad.

Jeg forsto det også sånn.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 10:24   #133
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Her er løsningen at jeg handler en gang i uken + en suppleringshandel. Jeg hater å handle og siden mannen handler stort sett hver dag har vi et enormt forbruk, men en dag skal systemet taes i bruk......:lat:

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 10:32   #134
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Jeg tror at jeg må være den eneste i verden som bruker mer penger om jeg ukehandler enn om jeg handler hver dag.

Om jeg handler hver dag, så handler jeg det jeg faktisk skal bruke til middag den dagen og frokost neste dag. Om jeg handler for hele uken så blir det mye mer sånne "greit å ha" ting som jeg så finner igjen innerst i et matskap etter at det har begynt å bli gammelt.

Det er stort sett meg som handler. Og jeg veksler litt mellom daglig og ukentlig handling. Men jeg ser ikke at jeg sparer mye penger på ukehandlingen.

Det jeg derimot kan spare penger på, og skal bli flinkere til å spare penger på, er pålegg. Jeg synes det er morsomt med mange typer, men vi spiser ikke så mange skiver til sammen, og det er stort sett bare mannen og jeg som spiser de nye og spennende påleggene likevel. Kjøpe færre typer og være flink til å vente til noe er spist opp med å kjøpe nytt kan jeg absolutt spara penger på.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 11:18   #135
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Er det forresten rene matbudsjetter dere regner eller er det sånn som hos oss - "alt de selger på obs"-budsjett? Altså husholdningsbudsjett med litt klær ispedd? Jeg trekker fra når jeg kjøper ullundertøy for vinteren og sånn so jeg gjorde denne uka, men en ullbody kan fort befinne seg i matregnskapet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 11:20   #136
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Jeg handler ikke på OBS, men på en diger Rema. Strømpebukser og toalettpapir havner innimellom på matbudsjettet.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 11:20   #137
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg forsto det også sånn.

Jeg også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 11:25   #138
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

"Alt-man-får-kjøpt-i-dagligvarebutikk"-budsjett. Vi har eget MasterCard til den slags, og når regninga betales tenker jeg ikke stort over om pengene har gått til ullundertøy, leverpostei eller sjokolade. Noen ganger fyller vi til og med diesel på det, men det pleier vi å huske å trekke fra når vi sammenlikner "budsjett" og regnskap. Vi har altså ikke noe egentlig budsjett, vi prøver å komme under 10000 i måneden, men klarer det slett ikke alltid, og det er ingen krise om det blir mer, men da blir det jo nødvendigvis mindre penger til noe annet.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 11:26   #139
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Katta, jeg regner vel med alt, men det blir litt feil likevel. For vi handler av og til hos slakter, og feks trøffelolje i spesialbutikk. Og vin på polet, selvsagt. Men hvis de hadde solgt disse matvarene på Mega, så hadde det jo gått rett i matbudsjettet. For elsempel selger Mega min absolutte favoritt-olivenolje.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 11:26   #140
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det forresten rene matbudsjetter dere regner eller er det sånn som hos oss - "alt de selger på obs"-budsjett? Altså husholdningsbudsjett med litt klær ispedd? Jeg trekker fra når jeg kjøper ullundertøy for vinteren og sånn so jeg gjorde denne uka, men en ullbody kan fort befinne seg i matregnskapet.

Alt-som-er-kjøpt-i-matbutikk, definitivt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no