Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-14, 11:27   #141
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det forresten rene matbudsjetter dere regner eller er det sånn som hos oss - "alt de selger på obs"-budsjett? Altså husholdningsbudsjett med litt klær ispedd? Jeg trekker fra når jeg kjøper ullundertøy for vinteren og sånn so jeg gjorde denne uka, men en ullbody kan fort befinne seg i matregnskapet.

Jeg handler på REMA og Meny og alt jeg handler der er på husholdningsbudsjettet.

(Jeg skjønner meg ikke på Obs. Jeg finner ikke fram og synes forholdet mellom antall kvadratmeter og vareutvalg er ganske dårlig. Men mulig jeg tar feil? )

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 11:29   #142
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det forresten rene matbudsjetter dere regner eller er det sånn som hos oss - "alt de selger på obs"-budsjett? Altså husholdningsbudsjett med litt klær ispedd? Jeg trekker fra når jeg kjøper ullundertøy for vinteren og sånn so jeg gjorde denne uka, men en ullbody kan fort befinne seg i matregnskapet.

Når eg seier at vi bruker litt over 10 000 på mat meiner eg at det vi handlar på Kiwi, Rema og andre matvarekjeder utgjer den summen totalt i nettbanken kvar månad. Der er det også med både bleier, toalettpapir, shampoo og tannkrem, så det er ikkje kun mat. Ein sjelden gang er det kanskje Pierre Robert ullundertøy i handlekurven også.
Orkar ikkje tanken på å sette meg ned og finrekne på kor mykje som faktisk får til mat av dei 10 000. Tar aldri vare på kvitteringa, så det er vel eigentlig ikkje mulig heller. No har minstemann nettopp slutta med bleier, så det er mulig at forbruket i matvarebutikkar går kraftig ned heilt av seg sjølv. Så kan eg innbille meg sjølv at eg har blitt så flink til å spare

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 11:31   #143
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

No har minstemann nettopp slutta med bleier, så det er mulig at forbruket i matvarebutikkar går kraftig ned heilt av seg sjølv. Så kan eg innbille meg sjølv at eg har blitt så flink til å spare

Har bleier blitt dyrt igjen? Det er flere år siden jeg hadde bleiebarn, men den gang utgjorde bleiebudsjettet bare en brøkdel av dagligvareutgiftene, siden butikkene hadde kunstig lave bleiepriser.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 11:43   #144
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Nei, bleier er fortsatt ganske billig i Norge samanlikna med andre land. Dersom eg legg saman bleier og våtserviettar kjem eg kanskje opp i 300 kr i månaden. Ikkje allverden altså. Men kostnaden var eindel større då han var mindre og brukte ørti-fjørti bleier i døgnet.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 11:55   #145
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.717
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Vi kjøper coop-bleier og for ca. 30 kr får vi en stor pakke som holder nesten en måned.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 11:57   #146
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Jeg regner alt kjøpt på matbutikk til husholdning og mat, men ikke klær.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 12:00   #147
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Isrose, her.

Vi kjøper coop-bleier og for ca. 30 kr får vi en stor pakke som holder nesten en måned.

Eg er litt meir kresen på bleier og har stortsett kjøpt Pampers Active Fit som er dei dyraste Pampers-bleiene.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 12:10   #148
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.717
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg er litt meir kresen på bleier og har stortsett kjøpt Pampers Active Fit som er dei dyraste Pampers-bleiene.

Jeg kjøper bleiene fordi jeg liker dem, at de er billige er bare en hyggelig bivirkning.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 12:33   #149
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det forresten rene matbudsjetter dere regner eller er det sånn som hos oss - "alt de selger på obs"-budsjett? Altså husholdningsbudsjett med litt klær ispedd? Jeg trekker fra når jeg kjøper ullundertøy for vinteren og sånn so jeg gjorde denne uka, men en ullbody kan fort befinne seg i matregnskapet.

Jeg har ikke peiling på hvor mye vi bruker på mat i måneden. Det går vel 2000 - 2500 i uka kan jeg tenke meg, hvis jeg skal prøve å tenke på hvor mye jeg betaler pr. gang og hvor ofte jeg er i butikken. Men da inngår også ullundertøy og truser, Pierre Robert generelt altså, og diverse annet. Og kontantuttak i forbindelse med handlinga, antageligvis.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 12:44   #150
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.558
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Isrose, her.

Vi kjøper coop-bleier og for ca. 30 kr får vi en stor pakke som holder nesten en måned.

Vi også! Beste bleiene vi noensinne har hatt - vi har omtrent bare brukt de til Lillebror. Fikk forresten på Mail denne uka at de har vunnet "Best i Test" igjen i år.
Til Storesøster så kjøpte vi Libero, og jeg følte det var tomt hele tida - med de store Coop-pakkene så føler jeg at vi aldri kjøper bleier. Deilig!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 14:48   #151
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Dette er vel ganske dekkende for oss også. Vi prøver dog å basishandle på Rema og bare kjøpe spesifikke ting vi trenger andre steder.

Ca. sånn ja. Men jeg tror ikke jeg vil si at vi holder matbudsjettet så veldig ned av den grunn . Også hjelper det at Rochermannen handler. Han er mye mer nytteorientert enn meg.
Vi har hatt godt levert over flere perioder (Originalmeny), men sa opp i vår. Vi synes råvarene og den totale kvaliteten på produktet har blitt elendig sammenlignet med hvordan det var da de startet opp. Sendte dem en mail angående dette da vi sa opp og fikk "det var nå trist" til svar .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 15:32   #152
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Nå har jeg vært på Ultra og handlet for nesten tusenlappen, og bare to middager. Men det ble noen gode lunsjer til jentene oppi der også. Jeg kjøpte fisken som var på tilbud siden vi skulle ha fisk til middag i dag. Det gjør jeg ganske ofte, faktisk; lar matvarene på tilbud bestemme hva vi skal ha til middag de neste par dagene.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 16:05   #153
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Matbudsjettet vårt gikk kraftig ned når jeg sluttet å røyke forresten.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 16:06   #154
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det forresten rene matbudsjetter dere regner eller er det sånn som hos oss - "alt de selger på obs"-budsjett? Altså husholdningsbudsjett med litt klær ispedd? Jeg trekker fra når jeg kjøper ullundertøy for vinteren og sånn so jeg gjorde denne uka, men en ullbody kan fort befinne seg i matregnskapet.

Ved store kleskjøp trekkes det fra, men strømpebukser, sokker, hårbørster, Coop-medlemstilbud, bursdagsgaver og sånn er inkludert i regnskapet.
Nettbanken sorterer i dagligvarebutikker og kafé /restauranter og regnskapet slår sammen disse to og så legger jeg til andre eventuelle matutgifter som ikke automatisk kommer inn i disse to postene.

Jeg tror både støvsugere og gryter er inkludert i regnskapet siste år.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 20:57   #155
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Det vi antakelig kan spare mest på, er å kaste mindre mat.

Sånn han handler, jeg lager mat, kjøleskapet så fullt at jeg ser ikke den kjøttdeigen han har kjøpt før den er gått ut på dato og "oida, her lå det en pakke pølser på benken hele natta" og ja, mye mat som kastes. Vel og merke går det i komposten, så det gjenvinnes som næringsrik jord, men det er ikke direkte lønnsomt likevel...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 21:46   #156
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Vi har hatt godt levert over flere perioder (Originalmeny), men sa opp i vår. Vi synes råvarene og den totale kvaliteten på produktet har blitt elendig sammenlignet med hvordan det var da de startet opp. Sendte dem en mail angående dette da vi sa opp og fikk "det var nå trist" til svar .

Kan du si litt om hvordan det var før, til sammenligning? Vi begynte nemlig i vår. Jeg er stort sett fornøyd, men ikke alltid. Har sendt en del mailer om dårlige kvalitet på råvarene, men som oftest er den bra. Jeg synes oppskriftene er variable. Men vi kommer til å fortsette, for det er helt fantastisk å slippe å gå å handle. Og deilig at noen bestemmer hva vi skal ha til middag. Jeg synes det er billig også, jeg. Og store porsjoner.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 23:07   #157
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Råvarene var mye bedre. Det var kylling og fisk omtrent hver uke og det var fisk av god kvalitet og alltid store kyllingfileter fra Stange. I tillegg fikk vi f.eks. noen fantastisk fine svine- og lammekoteletter fra en slakter på østlandet, eller biffstykker, sammen med noen veldig bra vegetarretter.
Siste runde nå fikk vi f.eks. vakuumpakket smårettskinke sammen med røkelaks og en kjøttdeig som skulle bli kjøttkaker/boller (det fikk vi forøvrig tre ganger på rad, vi hadde tredeler annenhver uke) på en levering. Og de setter stadig vekk flere ting på basislisten som de tidligere sendte med og grønnsakene tåler ofte ikke å stå i de dagene det tar å koke seg gjennom menyen. Da synes ikke jeg at råvarene lengre står i stil til prisen vi betaler for tjenesten, selv om jeg heller ikke synes det er spesielt dyrt.

På grunn av at de har gått ned på kvaliteten på råvarene (slik jeg ser det), har også oppskriftene blitt dårligere. Jeg kan f.eks. ikke huske at vi fikk kjøttdeig en eneste gang før. Jeg har noen fantastiske oppskrifter fra tidligere på f.eks. en enestående god Cæsarsalat, kyllingfrikasse (da fikk vi med kyllingkubber fra stange som var sous vide-forberedt fra Godt Levert btw.), nakkekoteletter med løksky og gnocchi, fish-and-chips fra bunnen(og vi fikk med to liter olje til steking ), persille og aspargessuppe med salmalaks (og jeg liker egentlig ikke laks noe særlig) osv. Jeg tror ikke jeg sitter igjen med noe etter siste runde. Kjipt. Vurderer Middagshjelpen igjen. De har stort fokus på økologiske varer og råvarene derfra var veldig bra (men oppskriftene kjipere-sammenlignet med tidligere dagers Godt Levert).

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 23:10   #158
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Har det blitt sånn? Noe av poenget var jo de fine råvarene synes jeg. Jeg synes ikke oppskriftene har vært gode noen gang (godt resultat, dårlig beskrivelse), men råvarene var veldig bra og jeg fikk opp øynene både for å ha et godt basisutvalg av krydder og å kjøpe gode råvarer. Men jeg slet me mengden, det var rett og slett ikke nok kjøtt/fisk til oss så jeg måtte stadig suplere. Det at ting havnet på basislisten uten at de egentlig sto der var en kilde til irritasjon også før, men det kan jo ha blitt verre.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 23:16   #159
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Oi! Så kjipt! Jeg er enig i at oppskriftene har meget variabel kvalitet. Når det gjelder råvarer, så får vi alltid kylling og fisk hver uke, og vi har alltid fått stangekylling og andre kjøttvarer av god kvalitet, men er litt lei av kjølttdeigmiks fra Jens Eide... Har aldri fått smårettskinke.

Men vi gjør det slik at vi har krysset av på ingen leveringer fram til jul, og så går vi inn hver tirsdag og krysser ut det vi vil ha neste uke. Da tar vi det som ser mest fristende ut. Som regel er det original, men vi har også tatt ekspress en del ganger, og Roede noen få ganger. Jeg er lei av biff Lindstrøm, kebab og sjømannsbiff, så da tar vi heller en annen meny. Eller tredagers.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 23:17   #160
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Ja, jeg synes det altså. Jeg var superskuffet, rett og slett. Rochermannen sendte nevnte Mail og skrev at han hadde sagt opp fordi han opplevde at de nå hadde gått sånn ned i kvalitet på råvarene. Og slengte på at han syntes det var synd og at han ville vurdere og komme tilbake om de gikk tilbake til tidligere standard. Og fikk som sagt tilbake: "det var trist", men ikke stort mer enn det.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no