Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-16, 13:25   #61
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Den er borte. Jeg vurderte lenge frem og tilbake i går om jeg skulle beholde den og valgte å ta den bort. Mange uttrykte det jeg var redd for, så jeg prioriterer beskyttelse for meg selv, jobben min og ikke minst barna mine fremfor å dele. Jeg skal heller se på andre måter å uttrykke meg på.

Så synd at du tok den bort.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-16, 13:35   #62
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.692
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Så synd at du tok den bort.

Hvorfor?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-16, 13:38   #63
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Den er borte. Jeg vurderte lenge frem og tilbake i går om jeg skulle beholde den og valgte å ta den bort. Mange uttrykte det jeg var redd for, så jeg prioriterer beskyttelse for meg selv, jobben min og ikke minst barna mine fremfor å dele. Jeg skal heller se på andre måter å uttrykke meg på.

Jeg skjønner hvorfor du har tatt den bort, jeg var begynt å lese men jeg syns det var så sterk lesing at jeg klarte ikke lese alt i går. Det hadde vært en blogg jeg gjerne kunne tenkt meg å lese resten av fordi jeg syns det er et veldig viktig tema å belyse.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-16, 13:43   #64
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hvorfor?

Fordi det er et viktig tema.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-16, 13:46   #65
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.462
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Den er borte. Jeg vurderte lenge frem og tilbake i går om jeg skulle beholde den og valgte å ta den bort. Mange uttrykte det jeg var redd for, så jeg prioriterer beskyttelse for meg selv, jobben min og ikke minst barna mine fremfor å dele. Jeg skal heller se på andre måter å uttrykke meg på.

Jeg begynte å lese den i går, og skjønner valget ditt. Det var en sterk fortelling og sikkert ikke enkelt å ha den liggende så åpen. Jeg vil mer enn gjerne lese boka di når den kommer ut, så jeg stiller meg på liste der isteden, hvis du vil gi beskjed når du har kommet dit.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-16, 14:41   #66
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Jeg skjønner deg godt, Albertine, og synes vurderingen er god. Du skriver godt, åpent og sårt, men utfordringen med åpenhet er jo nettopp hvor sårbar man blir. Jeg tror det blir lettere for deg å være mer enn fortiden din uten en nokså gjenkjennende blogg på nett.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-16, 14:46   #67
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hvorfor?

Jeg synes også det var synd at du tok den bort. Jeg skjønner at du vil beskytte deg selv og familien din, men jeg synes det er et veldig viktig tema som bør komme mer frem i lyset.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-16, 14:46   #68
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg skjønner hvorfor du har tatt den bort, jeg var begynt å lese men jeg syns det var så sterk lesing at jeg klarte ikke lese alt i går. Det hadde vært en blogg jeg gjerne kunne tenkt meg å lese resten av fordi jeg syns det er et veldig viktig tema å belyse.

Dette.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-16, 15:00   #69
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Om man vil ha en blogg som kommer opp på søk i feks Google, så må man velge tittel på blogginnlegg med omhu da søkemotorer tråler nettet etter lenker. Tenker at om man driver med WordPress, så kan det være lurt å legge inn et SEO-plugin, som gjør at du kan optimalisere innlegg for søkemotorer. Å installere Google analytics er også et must. Da ser man fort hvilke innlegg som fenger og hvilke som ikke gjør det. Ta gode bilder, lag en lekker blogg. Det estetiske har MYE å si for at et nettsted skal fremstå som seriøst og bra, om innholdet er av type "lett".

Jeg har ikke lest bloggen din Blåklokke, men kan ikke se for meg at den er noe mindre spennende enn feks Caroline Berg Eriksen sin. Det kommer så fall helt ann på øyet som ser.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-16, 15:19   #70
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.


Jeg har ikke lest bloggen din Blåklokke, men kan ikke se for meg at den er noe mindre spennende enn feks Caroline Berg Eriksen sin. Det kommer så fall helt ann på øyet som ser.

Eventuelt så er den mer spennende enn CBE sin fordi Blåklokke sin er mer slik vanlige folk lever. Minus et par barn. CBE sin er jo mer sånn kjendis-jeg kan ikke sammenlikne meg med henne-blogg-


Sist redigert av Anne C : 16-10-16 kl 15:50.
Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-16, 15:33   #71
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Jeg synes ikke Caroline Berg Eriksen har en spennende blogg, men den er jo visuelt tiltalende. Det trekker nok mange.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-16, 16:00   #72
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Det visuelle blir mer og mer viktig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-16, 16:52   #73
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Blåklokke: Jeg ser på reprisen av kjære mamma. For en flott familie du har, og for en fin mamma du er.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-16, 20:41   #74
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes ikke Caroline Berg Eriksen har en spennende blogg, men den er jo visuelt tiltalende. Det trekker nok mange.

Jepp. Hun tar utrolig gode bilder, bruker tid på redigering og dandering, og har egentlig veldig mye fullstendig meningsløst innhold som likevel blir lekkert og tiltalende.

Gode bilder er alfa og omega på alt som skal selge på nett. Selv blogger.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 09:06   #75
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.692
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Jeg har hatt en dag å tenke på, og har gått gjennom innholdet i bloggen min. Noe av det som sto der var for brutalt å dele, og det har jeg nå slettet. Det som er igjen det står jeg for, jeg vet at det er risikabelt å dele, men jeg deler ingenting sjefen min eller familien min ikke vet fra før. Derfor gjør det meg ingenting at navnet mitt er lett å søke opp, si hei til meg eller send meg et livstegn om du vil.

Blåklokke, jeg håper du har funnet ut hvordan du ønsker å blogge, og hvis det er emner du veldig gjerne vil ta opp som ikke er forenlig med familiebloggen, lag en til da vel?

Og hvis noen har lyst til å hjelpe klønete meg med layout eller design på bloggen, tar jeg veldig gjerne i mot hjelp.

Ha en fin dag. Ta vare på deg selv.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 09:26   #76
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Jeg likte veldig godt bloggene deres, Blåklokke og Albertine. To vidt forskjellige blogger såklart.
Jeg blogger selv, og kjenner meg igjen i tanker rundt det å dele for mye/for lite, utlevere seg selv og familien osv. Synes dere begge virker veldig reflekterte rundt det!

Ang det å nå ut til folk. Som flere nevner, har jeg laget en egen facebook side til bloggen. Der oppdaterer jeg når jeg har publisert nye innlegg og legger ut nyheter ang temaet jeg blogger om. Jeg har delt facebook-lenken på andre sider som omhandler dette temaet, og når på den måten ut til flere enn mine egne venner. Jeg har aldeles ingen stor følgerskare, og på en vanlig dag har jeg mellom 10 og 500 lesere. Å få mange sidevisninger gjør meg både veldig gira og litt småpanisk, hvem er alle disse som gidder å lese liksom?

Jeg følger også en del blogger, og det er ulike elementer som gjør at det fenger. Er bloggeren god til å skrive er det visuelle ikke så viktig, men en kombinasjon av gode tekster, flotte bilder og en fungerende layout er absolutt å foretrekke.

Lykke til!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-16, 21:38   #77
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.692
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Jeg har blogget om elevene mine i dag. Eller, det er vel mer en hilsen rettet mot ungdomsskoleelever. Fint om dere sjekker det ut. Noen kan kanskje plukke opp et tips eller to. http://fabelastisk.blogg.no/14791352...skoleelev.html

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 17:28   #78
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg har blogget om elevene mine i dag. Eller, det er vel mer en hilsen rettet mot ungdomsskoleelever. Fint om dere sjekker det ut. Noen kan kanskje plukke opp et tips eller to. http://fabelastisk.blogg.no/14791352...skoleelev.html

Jeg er så glad for alle fine lærerne som er nå for tiden, som bryr seg om ungene våre. Du er tydeligvis en sånn en og.
Flott skrevet.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 17:30   #79
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Jeg må ærlig talt si jeg reagerer litt på at du henvender deg direkte til ungdomskoleelever, for jeg er ikke sikker på om jeg synes de nødvendigvis bør være blant primærpublikummet ditt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 17:32   #80
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Kvifor ser eg ikkje linken til bloggen din, blåklokke?

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no